Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@03:43:35 GMT

مقدار ذخیره‌سازی گاز ایران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۵۸۸

به گزارش جام نیوز؛ مهدی جمشیدی‌دانا با اشاره به افزایش مقدار تزریق گاز به مخازن سراجه و شوریجه، گفت: مقدار تزریق گاز به مخزن سراجه قم پارسال ۷۴۸ میلیون مترمکعب بود و امسال با افزایش هشت درصدی به بیش از ۸۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

وی افزود: ذخیره گاز در مخزن گاز شوریجه سرخس نیز پارسال ۹۳۸ میلیون مترمکعب بود که امسال افزایش ۴۸ درصدی داشت و به بیش از یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون مترمکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، این افزایش ذخیره‌سازی به پایداری انتقال گاز کشور در زمستان امسال کمک فراوانی می‌کند.

 

به گزارش وزارت نفت، ذخیره‌سازی گاز، فرآیندی معمول در کشورهای دارنده میدان‌های گاز است تا با اجرای آن از پایداری گاز طبیعی و فرآورش شده اطمینان حاصل شود.

 

ایران نیز دارای دو مخزن بزرگ ذخیره‌سازی گاز طبیعی در سراجه و شوریجه است که بنا بر روال هر سال شرکت ملی گاز ایران، گاز فرآورش شده پالایشگاه‌های گازی از سراسر کشور توسط شرکت انتقال گاز به این دو مخزن ارسال و ذخیره‌سازی می‌شود تا در ماه‌های سرد سال استفاده شود.

 

هم‌اکنون دو مخزن سراجه و شوریجه در مرکز و شمال‌شرق کشور، تنها مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی هستند. قاعده ذخیره‌سازی گاز در مخازن، تزریق در هشت ماه نخست و برداشت در چهار ماه پایانی هر سال است.

 

منبع؛ مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: لوله انتقال گاز گاز شرکت ملی گاز میلیون مترمکعب ذخیره سازی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد