Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- رئیس سابق ضد اطلاعات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه‌ای گفت، دولت چین شهر نیویورک را "جوری که قبلا هرگز مشاهده نشده تحت حمله قرار داده" و تلاشهایش برای استخدام جاسوس را تشدید کرده است. او گفت که "محافظه کارانه" برآورد می‌کند که چین بیش از ۱۰۰ مامور اطلاعاتی فعال در این شهر در هر زمانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیویورک پست، جیمز ام. اولسن، رئیس سابق ضداطلاعاتی سازمان سیا به این نشریه آمریکایی عنوان کرد: برنامه جاسوسی آنها گسترده است. آنها به شکلی تهاجمی شبکه‌های اجتماعی را می‌کاوند و به دنبال آمریکایی‌های چینی تباری که نسبت به سرزمین مادری چین حسی دارند، می‌گردند.

به نظر می‌رسد که این مورد درباره بیماداجی آنگوانگ، یک افسر پلیس شهر نیویورک صادق است. که او اصالتا یک تبتی‌ تبار بوده که شهروندی آمریکا را به دست آورده، روز دوشنبه گذشته دستگیر و متهم به جاسوسی برای چین شد. او که ۳۳ سال دارد، قبلا تفنگدار دریایی، نیروی ذخیره در نیروی زمینی در ارتش آمریکا بوده و سال ۲۰۱۸ یک بار به عنوان پلیس برگزیده ماه انتخاب شد. او با اتهام عمل غیرقانونی به عنوان مامور یک دولت خارجی، تقلب و طرح اظهارات دروغین مواجه شده است.

اولسن، آنگوانگ را یک "معدن طلای" بالقوه برای چین توصیف کرد. وی بیان داشت: پلیس، ارتش و ضد اطلاعات اهداف بسیار بزرگی هستند. چینی‌ها علاقه زیادی به کسی در پلیس نیویورک که بتواند اسناد را به دست بیاورد، رد پاها را ارائه کند و بفهمد چه کسی تحت تحقیقات است، داشته‌اند. آنها احتمالا یک خبر پنهانی دریافت کرده و راهی برای نزدیک شدن پیدا کرده‌اند.

اچ. کیث ملتون، نویسنده "سایتهای جاسوسی شهر نیویورک" و مشاور پرسابقه سازمان سیا گفت: وزارت امنیت کشور چین به عنوان آژانس جاسوسی این کشور برای استخدام جاسوس‌ها، تماسها را از طریق شخصی که با زندگی قبلی هدف در نظر گرفته شده در چین ارتباطاتی دارد برقرار می‌کند. آنها فردی که قرار است استخدام شود را به شام دعوت کرده و شاید او را به اپرا ببرند و در ادامه از او درخواست می‌کنند یک کار خاکستری برای مصلحت چین انجام دهد.

اولسن توضیح داد: این افراد متقاعد می‌شوند کاری که انجام می‌دهند برای منافع آمریکا زیانبار نیست، در حالی که البته زیانبار است. چین چند جاسوس فعال در یک پروژه مشخص دارد بنا براین یک مامور ممکن است تکه‌های کوچک اطلاعات را که شاید بی اهمیت به نظر برسند اما بخشی از طرحی بزرگتر هستند دریافت کند.

اولسن گفت: چینی‌ها از آنگوانگ برای فهمیدن اینکه پلیس نیویورک چه کارهایی در حوزه‌های تجسس انجام می‌دهد و همینطور پایگاه‌های داده‌ای که دارند و چیزهایی که از مقامهای کنسولگری چین و نماینده چین در سازمان ملل می‌فهمند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که آنگوانگ به رغم سکونت در آمریکا به عنوان پناهجو، چند سفر به چین انجام داد.

اولسن ادامه داد: مدیران وی ممکن است پیشنهاد داده باشند که او برای دادن گزارش اطلاعاتی، جبران زحمات و دریافت ملزومات مربوط به جمع آوری اطلاعات به چین بیاید. در آنجا آنها می‌توانند با جاسوس در مکان خودشان دیدار کرده و به ارزیابی او پرداخته و با او مثل یک شخص مهم رفتار کنند و برایش ترتیب چیزهای گرانقیمت را بدهند. اگر شما در چین خانواده داشته باشید همانطور که آنگوانگ دارد و پدر مادرش در آنجا عضو حزب کمونیست هستند، آنها از این مساله به عنوان اهرم استفاده می‌کنند. اعضای خانواده ممکن است امتیازاتی دریافت کنند یا امتیازات از آنها سلب شود. این یک بازی دشوار است. آنها می‌فهمند که چه نوع کمکی شما نیاز دارید، چه روادید برای دیدار با خانواده‌تان باشد چه بورسیه تحصیلی و چه پول.

اولسن گفت که آنگوانگ "ممکن است هزاران دلار در ماه پول دریافت کرده باشد."

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح انتقادات در محافل سیاسی از حمله مذکور افزایش یافته است.

در همین راستا اسرائیل زیو رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ورود به رفح منجر به تحقق پیروزی نخواهد شد. ترس من این است که این حمله به سلسله شکست‌های دیگری بیانجامد.

از سوی دیگر عیران عتسیون معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ورود به رفح از لحاظ راهبردی هیچ اهمیتی ندارد. این عملیات موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز گذشته رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش این رژیم مجدداً به بخش‌های مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ موسوم به ناحال شوند.

رسانه‌های عبری در روزهای اخیر گفته‌اند که تیپ ناحال همان تیپی است که در حال آمادگی برای حمله به رفح است.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی منطقه‌های غزه از جمله خان یونس خارج شده بودند.

کد خبر 6088722

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم