Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد در مراسم چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در  دانشگاه­ آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این ایام یکی از دوران حساس و فراموش نشدنی در تاریخ ملت اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: سال ۵۹ در روزهایی که انقلابی نوپا بر پایه نهضت حسینی به‌وجود آمده بود، رژیم منحوس و معدوم بعثی عراق به فرماندهی صدام، سرمستانه و متکبرانه حمله‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه­ آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق، نیروهای ما از نظر سیاسی، نظامی و امنیتی دارای نظم و انسجام لازم نبودند و از درون هم عده‌ای منافق­‌صفت که در قلوب‌شان بیماری رخنه کرده بود، این نظام و انقلاب را با هیاهو مورد تهاجم قرار داده بودند.

قاسمی‌نژاد افزود: در شرایط نوپایی انقلاب اسلامی، صدام خبیث، حمله‌ای را با این هدف که می‌تواند در چند هفته به پیروزی برسد، آغاز کرد و همه بر همین حدس و یقین بودند که این انقلاب نوپا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد؛ اما در میدان چیز دیگری اتفاق افتاد.

وی گفت: در میدان جنگ حق علیه باطل، انقلاب اسلامی حماسه‌ای را رقم زد که همگان را به حیرت واداشت و دشمنان به اشتباهات خود پی بردند و بعدها به آن اعتراف کردند.

این مسئول عنوان کرد: این انقلاب نوپا، مقابل صدامی که مجهز به انواع سلاح بود، حماسه‌­ای بی‌نظیر به وجود آورد که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

پیوند عمیق انقلاب اسلامی و عاشورا

این مبلغ مذهبی اظهار کرد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، پیوند عمیقی با نهضت حسینی دارد و شاخص‌های این دو نهضت به هم شبیه هستند، اگر غیر از این بود، انقلاب در همان روزهای نخست و ابتدایی در جنگ تحمیلی شکست می‌خورد.

قاسمی‌نژاد افزود: نخستین شاخص مشترک بین این دو نهضت، مبارزه است‌. در نهضت حسینی جنگ بین حق و باطل بود، یک طرف اصلاح جامعه برای ارزش‌های انسانی و فضائل اخلاقی که همان مبارزه با ظلم و فساد و در مقابلش دنیاطلبی، قدرت‌طلبی، فساد و خونریزی بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هم که بر پایه توحید و به رهبری نائب امام زمان(عج)، حضرت امام‌خمینی‌(ره) و وحدت مردم اتفاق افتاده بود، تلاش می‌کرد تا دیکتاتور و استبداد را از کشور خارج کند و در بیرون از مرزهای کشور هم با جبهه باطل به سرکردگی صدام مبارزه کند.

این مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان‌ کرد: شاخص دوم فصل مشترک قیام عاشورا و انقلاب اسلامی شجاعت، نترسیدن  و واهمه نداشتن از دشمن بود، ۷۲ نفر از یاران امام، ۷۲ هزار لشکر شدند و در تاریخ اثری به جای گذاشتند که هزاران لشکر هم به‌جای نگذاشت.

این کارشناس مذهبی افزود: جنگ تحمیلی هم، فقط بین ایران و عراق نبود، ایران در مقابل ۱۶ کشور مجهز به انواع سلاح‌های جنگی و رسانه‌ای بود و صدام فقط نماینده و اجرا کننده برنامه‌های  این کشورها بود، همانطور که در نهضت حسینی آن ۷۲ نفر آن اثرگذاری را گذاشتند، در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم، سربازان ما با شجاعت و بدون واهمه از استکبار جهانی که برخی امروز دم از آن می‌زنند، مقابله کردند و به پیروزی رسیدند.

شوق شهادت ویژگی مشترک عاشورا و دفاع مقدس

قاسمی‌نژاد اضافه کرد: شاخص بعدی وضعیت شیدایی بود، هنگام بررسی جبهه، می‌بینیم که آن وضعیت شیدایی و عارفانه‌ای که شب عاشورا بر امام و یارانش حاکم بود، در جبهه نیز دیده می‌شد.

وی شاخص بعدی را شوق به شهادت بیان کرد و گفت: هم در نهضت عاشورا و هم در جبهه و دوران دفاع مقدس، همه عاشق شهادت بودند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه­ آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری آخرین شاخص را  نتیجه و دستاورد عاشورا و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در نهضت عاشورا دشمن نتیجه و فرجام بدی را محتمل و آخر هم رسوا شد.

قاسمی‌نژاد مطرح کرد: در دفاع مقدس هم، دشمن و استکبار جهانی رسوا شدند، همان‌هایی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زدند، دم از تمامیت ارضی کشورها می‌زدند، همگی مفتضح شدند و چهره واقعی آنها نمایان شد، اما نظام اسلامی روز به روز بر پیروانش افزوده می‌شود.

وی افزود: فرهنگ عاشورایی باعث شد که دفاع مقدس یک دفاع بی‌نظیر در سال‌های اخیر باشد، اکنون هم آنچه که مشکلات را حل و ما را پیروز می‌کند، حاکم شدن فرهنگ عاشورایی و فرهنگ دفاع مقدس بر تمام جوانب جامعه اسلامی است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: این سفره به‌راحتی پهن نشده و با خون هزاران شهید و با ایثارگری افرادی که اکنون جانباز هستند و خیلی از آنها هم در بستر بیماری افتاده‌اند، میسر شده است و ما در برابر این امانتی که به ما سپرده‌اند، مسئولیم و باید با انجام وظیفه درست، این انقلاب خدایی را به صاحب واقعی‌اش حضرت ولی‌عصر (عج) بسپاریم.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی، رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است و امیدواریم که دانشگاه‌ها و مراکز علمی از نهضت حسینی الگو بگیرند تا تأثیرات اثربخشی در حوزه‌های مختلف مانند دفاع مقدس را رقم بزنند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1073936 برچسب‌ها رضا قاسمی‌نژاد دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی رضا قاسمی نژاد دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی آزاد اسلامی جنگ تحمیلی نهضت حسینی قاسمی نژاد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد؛ و خدا مَثَلها را برای مردم می‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903328

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند