Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:02:50 GMT

تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و آتشنشانان تبریز

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۱۴۴

تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و آتشنشانان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای شهر تبریز به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین روز ایمنی و آتش نشانی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و آتش نشانان تجلیل به عمل آمد.

یک‌صد نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز امروز یکشنبه به ریاست شهرام دبیری در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به اپیدمی کرونا و شیوع نسبتاً بالای آن که استان در وضعیت قرمز قرار دارد فعلا جلسات شورای شهر به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و در این جلسه تنها دستور اول جلسه که تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس است، بررسی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نقش رهبری و رزمندگان در دفاع مقدس نیز بیان کرد: دولت عراق فکر نمی‌کرد ایران رهبری دارد که با همراهی مردم و از خود گذشتگی رزمندگان می‌تواند هشت سال به دفاع از خاک های خود بپردازد.

دبیری اظهار کرد: ما توانستیم هشت سال جنگ را پشت سر بگذاریم و بتوانیم در این هشت سال علیرغم اینکه تمام دنیا در مقابل ما بود موفق و پیروز جنگ باشیم ‌و برخلاف جنگ های دوره قاجار حتی یک وجب از خاک کشور نیز کم نشد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: امروز جا دارد از رزمندگان و خانواده شهدا تقدیر کنیم چراکه در سایه از خود گذشتگی این عزیزان امروز توانستیم با افتخار از هشت سال دفاع مقدس سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه از خود گذشتگی این عزیزان موجب امنیت امروز کشور است گفت: این هفته روز آتش نشان است که این‌عزیزان نیز با به خطر انداخت جان خود جان و مال مردم را محافظت می‌کنند که این روز را نیز به تمامی آتش نشانان فداکار تبریک می‌گوییم.

دبیری با اشاره به بازنشستگی دکتر محمدباقر بهشتی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه بعد از ۳۰ سال خدمت در دانشگاه از زحمات این عضو شورای شورا نیز به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، سردار عباسقلیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم ‌ما نیز بتوانیم‌ در سایه هدایت های رهبر انقلاب ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل  باشیم.

وی اظهار کرد: امروز در دنیای پر آشوب کشور سربلند ایران ساحل امنی است که در دنیا جزو کشور های امن بشمار می رود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برتسریع در اتمام موزه دفاع مقدس گفت: این موزه از موزه های مطرح در حوزه دفاع مقدس است که امیدواریم با حل مشکلات بودجه‌ای این موزه به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هاِی دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اگر یک کشور به تنهایی توانست در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب با صدام بجنگد. در سایه آموزه‌های عاشورا و هدایت های امام راحل و رزمندگان و خانواده شهدا است که امیدواریم امروز نیز بتوانیم به تمامی مشکلات موجود کشور غلبه کنیم .

وی با تقدیر از فعالیت های شهرداری و شورای شهر تبریز در پارک موزه دفاع مقدس گفت: پارک موزه دفاع مقدس از سال ۷۳ کلنگ زده شده اما متاسفانه هنوز در سال ۹۹ به اتمام‌ نرسیده است.

سردار عباسقلیزاده افزود: اتمام این موزه هم در زمینه گردشگری و هم برای قدردانی از رزمندگان و انتقال و معرفی فرهنگ دفاع مقدس مهم‌ خواهد بود چراکه لازم است نسل امروز را با فداکاری های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هاِی دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات رزمندگان و شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس باشیم.

علی آجودان زاده، نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز ضمن گرامیداشت این هفته گفت: من به عنوان فرزند ارشد پدرم زمانی که ایشان به مقام بزرگ شهادت نایل شدند هشت سال بیشتر نداشتم.چند صباحی پس از شهادت پدرم، عمویم نیز توسط افراد ضد انقلاب ترور شد، پدر و عمویم در تهران پیمانکار بودند و افرادی هستند که می گویند رزمندگان از بیکاری به جبهه ها رفتند اما اینگونه نیست رزمندگان با عشق و علاقه به کشور برای دفاع رفتند .

وی با اشاره به اینکه در پشت جبهه های جنگ نیز موضوع دفاع از میهن دست کمی از خط مقدم جبهه نداشت تاکید کرد: مقدار اندکی از پس انداز پدرم باقی مانده بود که مادرم به آن دست نمی‌زد  چرا که معتقد بود این پس انداز یادگار شهید است.

نائب رئیس شورای شهر تبریز اضافه کرد: وقتی امام(ره)‌ فرمودند به جبهه ها کمک کنید مادرم آن پول را به جبهه ها داد و گفت این پول یادگار شهید است و باید در راه شهید هزینه شود.

وی در پایان تاکید کرد: امروز باید مراقب راه شهدا باشیم. کسانی که به انقلاب و آرمان های مقدس شهدا و بیت المال خیانت می‌کنند عواقب آن را خواهند دید .

محمد باقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله، علی رغم خسارات انسانی غیرقابل جبران و ضررهای مادی، آموختنی‌های زیادی دارد. در جریان جنگ ابتدا به دفاع کلاسیک پرداختیم ولی در ادامه با اعتماد به جوانان، نه فقط کل خاک کشور را از اشغال دشمن آزاد کردیم بلکه توانمندی دفاعی را چنان بالا بردیم که سلطه‌گران جرأت تجاوز نیافتند.

وی با بیان اینکه بزرگان بسیاری را از دست دادیم اما تجربیات بسیاری کسب کردیم، افزود: آخرین‌جنگی که ایران در آن شکست خورد جنگ ترکمانچای است جنگ هشت ساله موجب افتخار است که در آن حتی یک وجب از خاک ایران نیز به دشمن داده نشده است.

در ادامه جلسه شورای شهر تبریز شکور اکبرنژاد، عضو شورا و از جانبازان دفاع مقدس نیز با بیان اینکه قرآن می‌گوید؛ ای کسانی که ایمان آوردید عمیق شوید، افزود: امروز باید عمیق باشیم و نباید کشور های اسلامی با یکدیگر درگیر باشند و با بیگانگان‌متحد شوند. 

وی تشریح کرد: قرآن می‌گوید ای کسانی که ایمان آوردید چرا به چیز هایی که می‌گویید عمل نمی‌کنید.

وی اضافه کرد: ما مدیران نیز باید آگاه باشیم امروز نباید فرزندان تحصیل کرده بیکار باشند و ما برنامه‌ای برای آنها نداشته باشیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رزمندگان دفاع مقدس متحمل زحمات بسیاری می‌شوند اما ما نیز باید مراقب باشیم چراکه حضرت علی(ع) فرموده اند از فقر مردم‌می‌ترسند و امروز مردم ما هر روز به فقر نزدیک تر می‌شوند که همه ما باید پاسخگوی مشکلات باشیم.

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای شهرتبریز نیز با اشاره به اینکه عزم رزمندگان اسلام موجب حفاظت از کشور شد گفت: باید قدردان کسانی باشیم که سردادند تا سرهای ما باقی بماند و تکه تکه شدند تا کشور تکه تکه نشود و چه دل‌های سوخته‌ای که آرامگاه فرزندان شهیدشان را ندیدند و رفتند .

 وی افزود: از زحمات آتشنشانان فداکار و کادر درمان زحمت کش تقدیر و قدردانی می‌کنیم.

محمد قلیزاده اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس عملیات ها در مواقع و مکان هایی انجام می‌شد که دشمن فکرش را نمی‌کرد.

عضو شورای اسلامی اظهار کرد: رزمندگان در سرمای زمستان در غرب  و در آفتاب سوزان تابستان جنوب عملیات انجام میدادندو  امروز باید قدردان این فداکاری ها باشیم.

در ادامه  علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی که بمناسبت روز آتش نشانی در جلسه حضور داشت نیز بیان‌ کرد:ایستگاه شماره ۲۲ امروز راه‌اندازی می شود و ۵۸ نفر از استخدامی‌ های جدید در این ایستگاه شروع به کار می‌کنند.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه  به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین روز ایمنی و آتش نشانی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و آتش نشانان تجلیل به عمل آمد و همچنین طبق گفته رییس شورای شهر، در خصوص بقیه دستور جلسات، عصر امروز بصورت مجازی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شورای شهر تبریز هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شهرداری تبریز کروناویروس ویروس کرونا كرونا شورای شهر تبریز دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی شورای اسلامی دفاع مقدس رییس شورای آتش نشانی هشت سال جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز