Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:32:44 GMT

۲۰۳ خانه فرهنگ کار در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۶۵۸

۲۰۳ خانه فرهنگ کار در کشور فعال است

شهریار احمدبیگی روز یکشنبه در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار در شرکت‌های ریخته گری آلومینیوم ابهر و کشت و صنعت دشت خرمدره، افزود: باید کاری کنیم که فرهنگ کار نهادینه و از همین منظر، روحیه نیروی کار تقویت شود تا موضوع مقدس بودن کار در جامعه جا بیفتد. 

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا نهضت ارتقای فرهنگ کلی کار کشور را ایجاد کنیم، اظهار داشت: بی انصافی است که در چرخه تولید، فقط از کارگر بخواهیم که کالای با کیفیت تولید کند و نقش دیگر نهادها را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدبیگی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ کار در ایران بد معنی شده است، یادآور شد: در دفتر امور فرهنگی ۲۰۰ شاخص را استخراج کرده‌ایم که هم علت و هم معلول تولید هستند.

وی اظهار داشت: اگر قرارداد کار، نامعین، دستمزد ناعادلانه و فرهنگ سازمانی استبدادی باشد، نباید انتظار محصول نهایی با کیفیت را داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ فرهنگ کار دارای یک عقبه تاریخی بوده و در این حوزه بسیار خوشنام است و افراد بدون نگاه به نتیجه، تلاش می‌کنند.
احمدبیگی ادامه داد: اگر فرهنگ کار را درست تبیین کنیم، در محیط کار مشکلات به حد چشمگیری کاهش می‌یابد و رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته در سرمایه‌گذاری در همین حوزه است.
وی با اشاره به اینکه کار با فرهنگ کار ارزش می‌یابد، تاکید کرد: باید کاری کنیم که قهرمان جامعه و جوانان ما نیروی کار باشند، هیچ چیزی جز کار درست، جامعه را نمی‌سازد و مشکلات را اصلاح نمی‌کند.

احمدبیگی تصریح کرد: برای ارتقای فرهنگ کار، باید از مدارس شروع کنیم و در کتب درسی به کار ارزش قائل شویم.

برچسب‌ها ابهر کارگر خرمدره جهش تولید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر کارگر خرمدره جهش تولید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان ابهر کارگر خرمدره جهش تولید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان اخبار کنکور فرهنگ کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند