Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:22:42 GMT

ظریف: تحریم‌های آمریکا مصداق «تروریسم پزشکی» است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۴۲۵

ظریف: تحریم‌های آمریکا مصداق «تروریسم پزشکی» است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی»، آمریکا را به تضعیف توانایی ایران در مبارزه با کرونا متهم کرد و گفت تحریم‌های تحمیلی واشنگتن مانع از خرید مایحتاج پزشکی ضروری از سوی تهران می‌شود.

به گفته وی، اقدامات آمریکا در راستای توقف صادرات نفت ایران، توانایی دولت را برای پاسخگویی به بحران جهانی کووید ۱۹ و تامین نیازهای مردم تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف همچنین گفت که حتی برای خرید دارو نیز آمریکا مانع از دسترسی ایران به آن دسته از دارایی‌هایی می‌شود که نزد دیگر کشورها است.

این دیپلمات ایرانی در انتقاد از تحریم‌های آمریکا افزود: ایران حتی برای خرید واکسن کرونا هم نمی‌تواند به پول خود دسترسی داشته باشد حال آنکه خرید واکسن آنفلوآنزا هم با همین مشکل روبرو است.

وی افزود: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تحریم‌هایشان اثری بر اقلام بشردوستانه ندارد، چیزی جز دروغ نیست. این مصداق تروریسم پزشکی است.

در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای واشنگتن درباره فعال کردن مکانیسم ماشه، ظریف افزود: آمریکا قدرت مالی دارد حال آنکه اعضای شورای امنیت یک ‌صدا با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

وی ادامه داد: شمار  کشورهای جهان که برای مراقبت از خودشان در برابر زورگویی‌های اقتصادی واشنگتن، دلار را کنار می‌گذارند؛ رو به افزایش است.

وزیر خارجه ایران در نهایت یادآوری کرد که حتی شرکای اروپایی واشنگتن نیز حاضر  نشدند تعهدات خود را در قبال برجام کنار بگذارند.

کد خبر 5034256 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران تحریم نفتی ایالات متحده امریکا راشاتودی محمد جواد ظریف ویروس کرونا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل دونالد ترامپ ایران امارات متحده عربی بحرین لبنان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا عربستان سعودی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به توافق با عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.

میلر به خبرنگاران، افزود: ما به توافقی درباره ابعاد دو جانبه موافقتنامه عادی‌ سازی روابط بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: بخشی از جزئیات توافق هنوز باقی مانده است اما فکر می‌کنم که به زودی می‌توانیم به توافق درباره این جزئیات دست پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد: در مورد یک بخش جداگانه که به مسیر تشکیل دولت فلسطینی مربوط می‌شود، هنوز کار زیادی باقی مانده است.

میلر خاطرنشان کرد که موضع عربستان در مورد عادی‌سازی روابط با (رژیم) اسرائیل دو پیش‌ شرط دارد که شامل بازگشت آرامش به غزه و ایجاد مسیری برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

وی اظهار کرد: این بسته توافقی شامل بخش‌هایی درباره روابط دو جانبه و همچنین مسیری برای تشکیل دو دولت است. ما در این باره صراحت داشته‌ایم و عربستان نیز مواضع بسیار روشنی داشته است.

کد خبر 849061 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم