Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی امروز مجلس با سخنرانی سرلشکر امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش آغاز شد. او که به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان مجلس بود در خلال سخنرانی خود اظهار کرد: دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت برای ایستادگی و موفقیت است که همه‌ این‌ها، اجزای تشکیل دهنده و نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند و ارتش با کمک سپاه و این دو با یاری بسیج و این سه با همت جهاد سازندگی و نهایتاً با ایستادگی مردم و همچنین فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) که از غیرت ملی نشأت می‌گرفت، معجزه قرن را آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیر موسوی متذکر شد که اگرچه پیروزی در این جنگ نابرابر یک فتح‌الفتوح شبه معجزه بود، اما منظور من از معجزه قرن پیروزی در جنگ نیست، بلکه آن نتایجی است که معادلات راهبردی جهان را تغییر داد و طرحی نو درانداخت. منظورمان آن شجره طیبه‌ای است که شاخه‌های آن به اقصی نقاط عالم سرکشیده و مکتب مقاومت در برابر نظام سلطه را در قلب و روح حق طلبان نشانده و سقوط خداناباوران حق ستیز را تسریع کرده است.

آقایان لطفا سر جای خود بنشینید!

پس از پایان یافتن سخنرانی فرمانده کل ارتش نوبت به  اصلاح موادی از قانون مالیات‌ بر خانه‌های خالی به منظور تامین نظر شورای نگهبان رسید  که  بر این اساس: «هر واحد مسکونی واقع در تمام شهر‌های بالای یکصدهزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (۷) ماده ۱۶۹ مکرر این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره (۱۱) ماده (۵۳) این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می‌شود که البته  در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، وقتی نوبت به رأی‌گیری برای هر ماده می‌رسید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس جلسه از نمایندگان درخواست می‌کرد که در رأی‌گیری شرکت کنند. او نام نمایندگان را می‌برد و مدام از آنها خواهش می‌کرد که بر روی صندلی‌های خود مستقر شده و در رأی‌گیری شرکت کنند.

گعده ممنوع! کرونا در کمین است

پس از اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم نوبت استقبال از  ۱۰ نفر از نمایندگان جدید خانه ملت بود. این منتخبان برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه قرار گرفته و سوگند یاد کردند.

پس از برگزاری مراسم  تحلیف این منتخبان، برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در مقابل جایگاه این مراسم با این منتخبان به خوش و بش پرداخته و آنها را در آغوش گرفتند. امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت ضمن تذکر به نمایندگان درباره رعایت شیوه‌نامه‌های  بهداشتی گفت که نمایندگان هیجان زده نشوید، کرونا در کمین است!

تشنجی چند دقیقه‌ای برای چند تذکر

البته چند نماینده مجلس همچون نظام الدین موسوی و علی خضریان نمایندگان تهران با سر دادن فریادهایی خواستار بیان تذکر شدند و قاضی‌زاده هاشمی از آنها خواست، تذکراتشان را بعد از مراسم تحلیف بیان کنند. با پایان مراسم تحلیف به نمایندگان فرصت بیان تذکر داده شد.

نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با استناد به مواد ۹۹، ۱۰۰، ۱۱۱ و ۱۱۲ آیین نامه در تذکری اظهار کرد: مطلع شدیم طرحی در یکی از کمیسیون‌ها در جریان است که بر اساس آن ترکیب پنج نفره مجلس برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قرار است به هفت نفر تغییر کند. حق نمایندگان ارائه طرح است، اما طبق روال طرح‌ها باید اعلام وصول شده و سپس در اداره قوانین مجلس بررسی و این مورد در کمیسیون آیین نامه تصویب و بعد از آن تبدیل به قانون شود. این بدعت بزرگی در مجلس است که هنوز طرحی اعلام وصول نشده و به اداره قوانین نرفته را مبنای کار قرار می‌دهند و بر اساس آن جلوی دستور عضویت نمایندگان در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را می‌گیرند.

 همچنین علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طبق آیین نامه وقتی گزارش کمیسیونی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد امکان خروج آن توسط هیئت رئیسه وجود ندارد. وقتی از اعضای هیئت رئیسه می‌پرسیم، می‌گویند این موضوع در اختیار آنها نبوده است، آنها بی اختیاری خود را برای خارج شدن این موضوع از دستورکار مجلس اعلام می‌کنند.

وی خطاب به اعضای هیئت رئیسه گفت: نشستن در جایگاه هیئت رئیسه که یک و نیم متر از صندلی‌های نمایندگان فاصله دارد و بالاتر است، ارزش این را ندارد که آزادگی خود را از دست دهیم. اتفاق سیاسی در حال رخ دادن است. آن هم به این دلیل که نظرات آقایان در انتخاب اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخاب شوراها تامین نشده است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس جلسه در پاسخ به این تذکرات گفت: ماده ۲۲ وظایف و اختیارات هیئت رئیسه را تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس را مشخص کرده است. در ماده ۱۰۰ هم آمده که هیئت رئیسه باید به ترتیب اعلام وصول طرح ها و لوایح از کمیسیون ها، دستور هفتگی را تنظیم کند. پس موضوع دستور کار عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ذیل آن قرار نمی‌گیرد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: انتخاب پنج نفر برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها سومین دستور مجلس بوده که ما قبل از آن تحلیف تعدادی از همکاران را انجام دادیم که این هم خارج از دستور بوده است. از طرف دیگر امروز آقای جوکار رئیس کمیسیون شوراها به آقای قالیباف رئیس مجلس اعلام کرد که طرحی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون در حال بررسی است که بر اساس آن تعداد و ترتیب اعضای ناظر از طرف مجلس تغییر می‌کند. وی از رئیس مجلس خواست تا قدری تأمل کند. رئیس هم به من گفت که فعلا وارد این دستور نمی شویم. اکنون هم زمان بیان نطق هاست. ما این موضوع را از دستور خارج نکردیم. بعد از ظهر امروز جلسه هیئت رئیسه تشکیل خواهد شد و بعد از آن تصمیم گیری صورت می گیرد.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای  ۶۰ میلیون نفر

پس  از اتمام جار و جنجال چند دقیقه‌ای، نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن طرح تأمین کالا‌های اساسی موافقت کردند و حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نماینده متقاضیان در این باره گفت: وضعیت معیشتی اقشار مختلف به خصوص کم درآمد‌ها با افزایش قیمت‌ها با مشکل مواجه شده است. طرح تأمین کالا‌های اساسی در کمیسیون بودجه پس از یک‌ماه و نیم بحث و بررسی مصوب شده و با توجه به اینکه دو هفته آینده تعطیلی داریم درخواست ما این بود که طرح این هفته مثلا چهارشنبه مطرح و مصوب شود تا به تأخیر نیفتد.

وی افزود: در این طرح پیش بینی شده که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کالا‌های اساسی در اختیار مردم قرار گیرد. در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر با کارت طرح معیشت، کالا دریافت می‌کنند که ۲۰ میلیون نفر از آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

مردم  زیر بار فشار اقتصادی مچاله شده‌اند

صحن علنی امروز خالی از تذکر  نبود ومحمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق اظهار کرد: باید به داد مردم برسیم، چرا که گرانی‌های افسار گسیخته در حال نابود کردن اقشار ضعیف جامعه است، اما متأسفانه دولت و مجلس اقدامی نمی‌کنند.

نماینده مردم بافق در مجلس گفت: ما متولی مردم هستیم و نباید بگذاریم به این شکل روی آنها فشار بیاید، بنابراین  لازم است دولت و مجلس در این زمینه کاری کنند.

 همچنین احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور در تذکری گفت: امروز حرف مردم درباره فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی است؛ در حوزه مسکن، خودرو و ارز شاهد از هم گسیختگی هستیم، در حالی که وزیر صمت به روش سنگالی برکنار و تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: بازار خودرو رها شده و مردم را به بورس دعوت و ناگهان مردم را در این بازار به حال خود رها می‌کنند.

ارکانی گفت: دلار با نرخ ۳ هزار تومان تحویل دولت کنونی داده شد و امروز نرخ آن به ۳۰ هزار تومان رسیده است؛ داشتن مسکن به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: مردم در این همه فشار مچاله شده و گلایه دارند، آقای روحانی قرنطینه است از این رو رئیس مجلس باید با دولت و نابسامانی هایش مماشات نکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قاضی زاده هاشمی نماینده مردم هیئت رئیسه رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند