Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@22:59:24 GMT

تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۰۷۷۴

تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع دیپلماتیک به شبکه خبری المیادین گفتند که قرار است آمریکا سفارت خود را در عراق ببندد.

این منابع تأکید کردند که آمریکا به همپیمانان خود اعلام کرده است که «تصمیم بستن سفارت در بغداد، قطعی است».

این منابع در عین حال تأکید کردند که «پیش از اعلام بسته شدن سفارت، طرف آمریکایی یک بار دیگر، [وضعیت را] ارزیابی خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع مذکور همچنین پیش‌بینی کردند که احتمالا آمریکا پس از ارزیابی مجدد وضعیت عراق، از تصمیم بستن سفارت، منصرف خواهد شد.

در همین ارتباط، برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار سران سه قوه عراق با رهبران احزاب و گروههای سیاسی این کشور گفت که مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا یکشنبه هفته جاری درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

منابع سیاسی که در نشست مذکور حضور داشتند گفتند که وزیر خارجه آمریکا، تبعات بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را «برای عراق و آینده آن، بسیار منفی» دانست و گفت که این «آخرین هشدار» به دولت است تا جلوی این گروه‌ها را بگیرد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دی ماه ۱۳۹۸، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد، ولی به دلیل فشارهای واشنگتن این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است.

پس از عدم اجرای این مصوبه، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در بیانیه‌ای، تأکید کردند، این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است و این ملت نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاههای نیروهای امنیتی است.

در این بیانیه خطاب به عناصر آمریکایی تأکید شد که «تمامی عملیات‌هایی که علیه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکی به تجاوزات شما بود... پس در بیشتر پایگاه‌های خود بمانید... اگر همه گروههای مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با شما مقابله کنند، چه واکنشی خواهد داشت؟» 

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بستن سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در فصل گرما ضروری است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بحث حریق در فصل خشک از خرداد ماه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. سال گذشته، منابع طبیعی و عرصه‌ها را مدیریت و صیانت کردیم.

وی ادامه داد: کشور تصمیم گرفت یک فروند بالگرد برای جلوگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی و منابع ملی به استان اختصاص دهد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. ضرورت دارد ستاد مدیریت بحران کشور نسبت به این تصمیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بالگرد در استان مستقر شود.

او گفت: لرستان نیاز مبرم به بالگرد دارد و با توجه به اینکه لرستان استانی کوهستانی است، این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جنگل‌های لرستان با مشکل جدی آفات و بیماری‌ها نیز مواجه‌اند و نیاز است از محل اعتبارات ملی این کار انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است