Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات دیدار نماینده ولی فقیه در استان با وزیر کار و بررسی ظرفیت‌های استان برای اجرای مصوبات اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در بخش کشاورزی و خرده مالکی بودن ۹۵ درصد این بخش، کشاورزان توان تأمین وثیقه بالا برای اخذ تسهیلات را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تاکید کرد: بنابراین برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی باید میزان وثیقه‌ها را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به ظرفیت بخش کشاورزی استان برای اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه گیاهان دارویی برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که ظرف روزهای آینده در ستاد گیاهان دارویی ارائه می‌کنیم، بر اساس این طرح قرار است در دو برنامه پنج ساله ۲۰ هزار هکتار را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

حسنی مقدم، افزود: این در حالی است که از اول انقلاب تاکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان سه هزار هکتار بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد گلخانه‌ها نیز، بیان کرد: ما در این حوزه با مشکل خاصی مواجه نیستیم، در واقع توسعه گلخانه‌ها یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: میزان بهره وری و افزایش هفت برابری تولید نسبت به فضای باز همچنین میزان اشتغال زایی قابل توجه از مزیت‌های توسعه گلخانه‌ها است.

حسنی مقدم به توسعه باغات دیم نیز اشاره کرد و افزود: ما در حوزه کشت بادام، انگور، سنجد، زرشک و گل محمدی از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم.

وی، عنوان کرد: بخش کشاورزی استان در زمینه صنایع تبدیل، صنایع تکمیلی، بسته بندی، فرآوری و سردخانه مجوزهای زیادی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: در حوزه دامپروری به خصوص دام سنگین هم می‌توانیم مجتمع‌های بزرگ را معرفی کنیم یا اینکه از ظرفیت خانوارهای عشایری و روستایی استفاده کنیم.

حسنی مقدم، تاکید کرد: برای اجرای طرح‌ها ابتدا باید مبلغ تسهیلات، سود و نحوه بازپرداخت آن به کشاورزان و روستاییان اطلاع رسانی شود.

وی، گفت: اجرای طرح‌ها حول دو محور است، ابتدا طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خاص است، دوم طرح‌هایی که مربوط به کشاورزان و بهره برداران است.

کد خبر 5034524

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان گیاهان دارویی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل گیاهان دارویی اجرای طرح ها بخش کشاورزی برای اجرای حسنی مقدم گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی