Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین که شامل ساختمان اداری و سایت موزه دفاع مقدس است، دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در کارگروه بررسی پیشرفت مرکز فرهنگی دفاع مقدس که عصر امروز در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از پیمانکار قبلی پس گرفته شود، انجام و تکمیل مطالعات فنی ساخت این مرکز وقت زیادی از شهرداری قزوین گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از مشاوران فنی بومی برای انجام مطالعات فنی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس اضافه کرد: با توجه به اینکه مشاوران بومی با اقلیم و توپوگرافی منطقه آشنا هستند، مطالعات فنی را به اتمام رساندند و از هفته بعد باید وارد فاز اجرای فیزیکی این پروژه شویم.

فرخزاد ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین که شامل ساختمان اداری و سایت موزه دفاع مقدس است، دهه مبارک فجر و روز 22 بهمن‌ماه 1399 به بهره‌برداری خواهد رسید.

محدودیت‌های اعتباری برای اجرای فاز دوم پروژه

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه در سایت موزه این مرکز فرهنگی ادوات نظامی دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شوند، گفت: 8 وادی مختلف برای نشان دادن ادوات و خاکریزهای دوران دفاع مقدس در این مجموعه دیده شده که به همراه آمفی‌تئاتر روباز این مرکز تا دهه فجر به طور کامل ساخته خواهند شد.

فرخزاد با اشاره به محدودیت‌های اعتباری موجود برای اجرای فاز دوم این پروژه افزود: در فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس فضایی برای بازطراحی عملیات‌های دوران دفاع مقدس پیش‌بینی شده که با توجه به بودجه فعلی قابل انجام نخواهد بود و ساخت آنها در سال‌های آینده انجام خواهد شد.

عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین آغاز می‌شودطراحی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین به اتمام رسیدروند احداث باغ موزه دفاع مقدس قزوین تسریع شود

پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی دفاع مقدس فقط 3 درصد است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قزوین فقط 3 درصد است، گفت: با توجه به اینکه در قالب یک طرح ملی قرار بود ساخت 32 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کل استان‌های کشور انجام شود، تاکنون 29 مرکز در استان‌های دیگر افتتاح شده و تنها 3 استان بدون مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند که یکی از آنها قزوین است.

علی کردی اضافه کرد: ساخت نمایشگاه، نگارخانه، آمفی‌تئاتر و موزه سربسته از جمله بخش‌های مهم مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که باید سرعت اجرای آنها بیش از گذشته باشد تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از آنها و استفاده از ظرفیت بزرگ آنها برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان قزوین باشیم.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه روند اجرای این پروژه در استان قزوین تا امروز کند بوده که امیدواریم با وجود تمام شدن مراحل مطالعاتی و فنی شاهد سرعت بخشیدن به اجرای آن باشیم. ضمن اینکه ناهماهنگی‌هایی در احداث این مرکز فرهنگی دیده می‌شود که باید هر چه زودتر برطرف شود تا خدای نکرده در این موضوع شرمنده شهدای دفاع مقدس نشویم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس استانداری قزوین دفاع وطنی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش شهدای دفاع مقدس استانداری قزوین دفاع وطنی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش مرکز فرهنگی دفاع مقدس دفاع مقدس استان قزوین موزه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد