Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:54:10 GMT

خواص شگفت انگیز لوبیا سبز

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۴۰۳۹

خواص شگفت انگیز لوبیا سبز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، لوبیا سبز با اینکه از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد و بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن است. لوبیا سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری کرده و خواص بسیار دیگری در آن نهفته می باشد. نوع و فراوانی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستان در ایران بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از این محصولات علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری دارند. یکی از این سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرانی نیز از آن استفاده می شود لوبیا سبز است. فواید فوق العاده لوبیا سبز برای سلامتی بدن

لوبیا سبز نیز به عنوان نخود فرنگی هم شناخته شده است و به راحتی در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی قابل دسترس است. محتوای مواد مغذی آن شامل فیبر ها، ویتامین ها، موادمعدنی و کربوهیدرات های بسیار کم است.

همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبررژیمی، آهن و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است. لوبیا سبزها، دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند و حتی مزایای قلبی عروقی را فراهم میکنند. لوبیا سبزها یک منبع غنی از چربی های امگا 3 نیز هستند. کاروتنوئید و فلاوانوئید لوبیا سبز دارای مزایای ضدالتهابی است. در این بخش در مورد 10 فواید سلامتی لوبیا سبز توضیح می دهیم.

1. ویتامین k :

ویتامین k نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود میبخشد، همچنین استخوان های قوی در سالمندان را حفظ میکنند.

2.ویتامین C:

ویتامین C، یک منبع عالی از آنتی اکسیدان است که به خوبی برای کاهش واکنش های افراطی آزاد کار میکند. این واکنش های افراطی آزاد منجر به تولید محصولات و فرایند هایی میشوند که ممکن است سرطان زا باشد. آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز برای بدن بسیار مفید هستند.

3.کالری کم:

لوبیاسبز تازه، کالری بسیار کمی دارد. بنابراین افرادی که از کالری آگاه هستند نیازی به نگرانی ندارند و میتوانند آنها را در مقادیر خوب بخورند. همچنین حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول است.

4. غنی از فیبر :

لوبیا سبزها منبع غنی فیبر رژیمی هستند. فیبرهای رژیمی دارای فواید سلامتی زیادی هستند. به افرادی که از بیماری گوارشی رنج می برند فیبر تجویز میشود. محتوای فیبر در لوبیا سبز به جلوگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوزیس کمک میکند. محتوای فیبر بالا در لوبیاسبز به حفظ سطح کلسترول و قند در بدن نیز کمک میکند.

5.فولات ها :

لوبیا سبزها همچنین منبع خوبی از فولات ها هستند، که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید می باشند. غذاهای غنی از فولات برای زنان قبل از دوران پیشگیری و حاملگی نیز مفید است.

6.جلوگیری از عفونت:

تعدادی از ویتامین ها مانند:نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز موجود هستند، منبع خوبی از مواد مغذی هستند که به جلوگیری بسیاری از عفونت های بدن کمک میکند.

7.حفظ سلول و مایع بدن:

محتوای پتاسیم در لوبیا سبز، به بدن کمک میکند تا تولید سلول های بهتر و حرکت مایع بدن را حفظ کند.

8.کنترل بیماری های قلبی عروقی و فشار خون:

محتوای پتاسیم در لوبیا سبز، در کنترل فشار خون و سایر بیماری های مرتبط با قلب کمک میکند.

9. اثرات ویتامین A : 

 ویتامین A موجود در لوبیا سبز، به تولید آنتی اکسیدان ها و تولید ترکیباتی که باعث جلوگیری از پیری میشوند، کمک میکند.

10. منگنز:

محتوای منگنز در لوببا سبز به عمل آزادسازی آنتی اکسیدان کمک میکند، این یک عنصر برای آنتی اکسیدان است، که تمایل دارد شما را متناسب و سلامت نگه دارد.

حدود 100 گرم لوبیا سبز حاوی 31 کیلو کالری انرژی، 7.13 گرم کربوهیدرات، 1.82 گرم پروتئین، 0.34 الی 3.4 گرم چربی است. سایر مواد مغذی، مانند 37 میلی گرم کلسیم، 1.04 میلی گرم آهن، 25 میلی گرم منیزیم و 0.214 میلی گرم منگنز نیز وجود دارد.

سدیم و پتاسیم به ترتیب به مقدار 6 و 20 میلی گرم است. دیگر مواد مغذی و مقدار آنها 38 میلی گرم فسفر، 0.24 میلی روی، 14.4 میکروگرم ویتامین k و 16.3 میلی گرم ویتامین C است. بهتر است از مقدار موثر مواد مغذی لوبیا سبز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

خوب است که لوبیا سبز به عنوان سالاد لوبیا سبز با بالزامیک مصرف شود، همچنین آنها برای مصرف در شکل ترشی نیز در دسترس هستند.

پربیننده ترین ماسک زدن جلوی انتقال کرونا را نمی‌گیرد؟ موج سوم کرونا رکورد شکست ویتامین Eدر رشد مناسب سیستم عصبی ضروری است در پاییز به هیچ عنوان سراغ این مواد غذایی نروید سرطان پروستات و ارتباط آن با چربی شکم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری های قلبی عروقی سبزیجات سلامت گوشت قرمز میوه ها و سبزیجات کالری لوبیا سبز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آنتی اکسیدان لوبیا سبز مواد مغذی کمک میکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، شما می‌توانید نیاز بدن به تیامین را از طریق خوردن غذاها به اندازه کافی برطرف کنید. بهترین منابع غذایی حاوی تیامین عبارتند از غلات غنی شده، برنج سفید، ماهی قزل آلا و لوبیای سیاه. همچنین تیامین در بسیاری از مولتی ویتامین‌ها نیز موجود است. مردان روزانه به ۱.۲ میلی گرم و زنان به ۱.۱ میلی گرم تیامین نیاز دارند. اگر باردار باشید، این میزان به ۱.۴ میلی گرم می‌رسد.

واضح‌ترین علائم کمبود تیامین شامل موارد زیر است:

_ خستگی و مشکلات حافظه: تیامین برای تولید انرژی از مواد غذایی ضروری است. برای همین است که خستگی مداوم می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود تیامین باشد.

_ ضعف ماهیچه‌ها و کمبود وزن: هنگامی که به اندازه کافی تیامین دریافت نمی‌کنیم، متابولیسم گلوکز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است در نتیجه آن ضعف عضلانی، خستگی، کاهش حافظه، کاهش وزن و کاهش اشتها را تجربه کنید. بری‌بری، یکی از علل کمبود تیامین است و اگر تشدید شود می‌تواند باعث نارسایی احتقانی قلب شود.

_ از دست دادن اشتها: تیامین بر هیپوتالاموس مغز، غده‌ای که مسئول اشتها و گرسنگی است، تاثیر دارد. با کمبود تیامین، شما دچار کمبود اشتها و احساس سیری می‌شوید.

_ ابتلا به دیابت: افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ احتمالا دچار کمبود تیامین هستند. این امکان وجود دارد که کلیه مبتلایان به این بیماری، تیامین بیشتری دفع کند.

_ مختل شدن رفلکس‌های بدن: از دیگر علائم و نشانه‌های کمبود تیامین می‌توان به تحت ‌تاثیر قرار گرفتن عصب‌های حرکتی اشاره کرد. کمبود این ویتامین، اگر به حال خود رها شود، باعث آسیب دیدن دستگاه عصبی خواهد شد. یکی از نتایج این آسیب، مختل شدن واکنش‌های غیرارادی معمول بدن است. اختلال ناشی از این کمبود بیشتر در زانو، مچ پا و عضله‌های سه‌سر مشاهده می‌شود. طولانی شدن مدت‌ زمان کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به از بین رفتن هماهنگی و تناسب میان قسمت‌های مختلف بدن شود و فعالیت‌هایی چون راه رفتن تحت ‌تاثیر قرار بگیرند.

_ تغییر در ضربان قلب: ضربان قلب، با مشخص کردن تعداد دفعات تپیدن قلب در طول یک دقیقه مشخص می‌شود و میزان تیامین موجود در بدن می‌تواند باعث تغییر آن شود. کمبود تیامین موجب پایین آمدن سرعت ضربان قلب می‌شود. خارج شدن سرعت ضربان قلب از حالت معمول و پایین آمدن آن می‌تواند باعث خستگی مفرط، گیجی و افزایش احتمال بیهوشی شود.

بنابر اعلام دفتر ارتقای آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بسیاری از غلات کامل، منابع خوب تیامین هستند. ماست نیز تیامین دارد. غذاهای پروتئینی شامل گوشت مرغ، غذاهای دریایی، حبوباتی مانند لوبیا و نخود فرنگی و همچنین تخم مرغ، آجیل، دانه‌ها و سویا منابع خوب و پرمصرف تیامین هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902644

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند