Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی روز دوشنبه در دیدار با شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی‌ با بیان اینکه ۱۵۰ مدرسه از این تعداد تا پایان سال احداث خواهد شد اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۹۶ مدرسه از این تعداد کلنگ‌زنی یا افتتاح شده ‌است.

وی با تشریح سهم آذربایجان‌غربی از بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در زمینه مدارس انطباقی، یک مدرسه "پذیرا" و یک مدرسه "اُتیسم" در سال جاری باید در این استان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به صورت الگویی  مناسب سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در قالب برنامه آموزش زبان اشاره و خط بریل نیز ۱۳۰ نفر از مدیران، معلمان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، آموزش زبان اشاره و خط بریل را در آذربایجان غربی فراخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه چهار مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز پیش بینی شده است در آذربایجان‌غربی در سال جاری راه‌اندازی شود افزود: هم‌اکنون ۲۰ مرکز اختلالات یادگیری در این استان وجود دارد که امسال با راه‌اندازی ۶ مرکز از نیاز این استان به مراکز اختلالات یادگیری کاسته خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آمایش سرزمینی، از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز استثنایی ‌در سطح کشور ۱۰ مدرسه استثنایی سهم استان آذربایجان‌غربی است که در صورت تامین زمین توسط استان با مشارکت خیران و از طریق سازمان نوسازی مدارس این مدارس ساخته خواهد شد.

حسینی تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را  از اولویت‌های آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: ۲۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای ۲۰۰ متری در سال جاری از طریق مشارکت خیران و سازمان نوسازی مدارس در داخل مدارس استثنایی آذربایجان‌غربی ساخته خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف در ۳۵۰ مدرسه استثنایی کشور باشگاه بازنشستگان راه‌اندازی خواهد شد که ۱۲ باشگاه متعلق به استان آذربایجان‌غربی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: راه‌اندازی یک پایگاه دائمی سنجش و تجهیز یک اتاق آکوستیک در این پایگاه، راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش مجازی و سامانه ندای همراه، آموزش مهارت‌های چندگانه به ۱۰‌ درصد معلمان استثنایی استان، افزایش ۳۰‌ درصدی مشارکت اولیا، معلمان و دانش‌آموزان و افزایش ۱۵.۵ درصدی خدمات حمایتی به پیش دبستانی‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری در آذربایجان‌غربی است.

وی گفت: در قالب نهضت توان افزایی و تهیه تجهیزات آموزشی، وررزشی و توانبخشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز ۶.۵ میلیارد اعتبار برای دانش‌آموزان این استان نیاز است که نیمی از این اعتبار توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

آذربایجان غربی دارای افزون بر ۲ هزار و ۳۹۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه است.

برچسب‌ها مدارس آذربایجان غربی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آذربایجان غربی دانش آموزان مدارس آذربایجان غربی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی سال جاری راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است