Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه طلاق سیاسی اصلاح طلبان بعد از هفت سال از اعتدالیون نه تنها عملی نیست بلکه هزینه هایی که عملکرد دولت های روحانی برای کشور دارد به هیچ وجه از گردن اصلاح طلبان ساقط نمی شود و این جریان سیاسی در مشکلات کشور با دولت روحانی شریک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان هر از چند گاهی که فشار انتقاد افکارعمومی نسبت به آنها افزایش می یابد پروژه «عبور» را کلید می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس عبدی تئورسین سیاسی این جریان که مبدع نظریه «عبور از خاتمی» است حالا در روزنامه اصلاح طلب اعتماد دم از استعفای حسن روحانی می زند. موضوع بسیار جالب توجه این است که اصلاح طلبان در دو انتخابات سال 92 و 96 به طور تمام قد پشت سر روحانی قرار گرفتند و در دولت های یازدهم و دوازدهم بسیاری از نیروهای اصلاح طلب در کابینه حضور داشته و دارند.    از جمله اصلاح طلبان مطرحی که در دولت روحانی پستی هفت ساله داشته است «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی یعنی فرد دوم دولت است که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان کاندیدای پوششی برای حمایت از روحانی به این کارزار ورود کرد و در مناظرات تلویزیونی هم به حمایت و پشتیبانی از روحانی پرداخت.   حالا اصلاح طلبان از زبان عباس عبدی پروژه «طلاق سیاسی» را کلید زده اند و وی در روزنامه اعتماد می نویسد: «  متاسفانه در ایران استعفا هم به سرنوشت طلاق دچار شده است. هر زوجی که طلاق می‌گیرند، حتما باید با دشمنی و نفرت و کینه‌ورزی و بدگویی حتی زد و خورد و دعوا همراه باشد، در حالی که می‌توان دوستانه هم طلاق گرفت، اگر دو نفر متوجه شدند که به هر علتی نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند می‌توانند دوستانه و مدنی از یکدیگر جدا شوند. استعفای دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا را به یاد بیاوریم؛ هنگامی که رفراندوم برگزیت رای آورد، خیلی راحت و مدنی استعفا داد و خانم ترزا می‌ جانشین او شد. این استعفاها اعتراضی نیست، بلکه راهگشا است.»   این درحالی است که پروژه طلاق سیاسی اصلاح طلبان بعد از هفت سال از اعتدالیون نه تنها عملی نیست بلکه هزینه هایی عملکرد دولت های روحانی برای کشور در بر داشته به هیچ وجه از گردن اصلاح طلبان ساقط نمی شود و این جریان سیاسی در مشکلات کشور با دولت روحانی شریک است.    از سوی دیگر از حمایت های انتخاباتی و نیروهایی که امروز در کابینه دولت هستند و لیبرال هایی چون « سید عباس آخوندی» که وضعیت مسکن امروز کشور به سبب ترک فعل وی است، راهبردی که دولت روحانی در این بیش از هفت سال فعالیت خود دنبال کرد یک راهبرد اصلاح طلبانه بوده است.   درواقع وضعیت موجود به سبب راهبرد اصلاح طلبان است. بنابراین به هیچ عنوان حتی اگر روزنامه اصلاح طلب کناره گیری رئیس جمهور را در تیتر یک خود عنوان کند باعث نمی شود که هزینه های این موضوع از گردن اصلاح طلبان ساقط شود. با این حال تلاشی کاملا ناکام از اصلاح طلبان برای جداسازی و طلاق سیاسی از اعتدالیون در این پروژه بعد از پروژه «رحم اجاره‌ای» شکل گرفته است که به هیچ وجه در میان افکارعمومی پذیرفته شده نیست و این سیاست جریان اصلاحات نیز ناکامی دیگر در کارنامه کاری این جریان سیاسی ثبت می کند.    انتهای پیام/      

منبع: دانا

کلیدواژه: اصلاح طلبان دولت روحانی طلاق سیاسی هفت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه ایران نوشت:

یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیروهای پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیترهای رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته ‌این جریان باشد.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898895

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی