Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزم حسینی فردی شایسته برای وزارت صنعت، سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز امکان دسترسی به آموزش مجازی را ندارند، ارایه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی رایگان در نمایشگاه دفاع مقدس، نیروهای مسلح بهترین الگو در حل مشکلات برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رزم حسینی  فردی شایسته برای وزارت صنعت، سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز امکان دسترسی به آموزش مجازی را ندارند، ارایه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی رایگان در نمایشگاه دفاع مقدس، نیروهای مسلح بهترین الگو در حل مشکلات از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۷ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی از لحاظ مدیریتی فردی شایسته برای وزارت صنعت است

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به وزیر پیشنهادی صمت گفت: با توجه به محدودیت زمانی که ما داریم، همه افراد حاضر نیستند که این ریسک را بپذیرند و کار مدیریت وزارتخانه ای همانند صمت را به عهده بگیرند. آقای رزم حسینی این ریسک را پذیرفته اند و این جای قدردانی دارد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رزم حسینی از لحاظ مدیریتی و استقلال عمل فردی شایسته است. در استانداری خراسان و کرمان کار مدیریتی شان خوب بوده است و مدیری موفق بودند.

 

وی با بیان اینکه عملکرد رزم حسینی قابل دفاع است، گفت: آقای رزم حسینی در حوزه کاری مرتبط با وزارت صمت کار کرده اند. در شرایط فعلی باید فردی در وزرات صنعت، معدن و تجارت باشد که مجموعه بانک مرکزی و سایر دستگاه ها را سر خط بیاورد. در حال حاضر پشت بسیاری از تصمیمات بانک مرکزی منطقی وجود ندارد، مثلا در بحث واردات بدون انتقال ارز نمی دانیم کاری که از سوی بانک مرکزی انجام می شود، چه توجیهی دارد.

 

مفاهیم ایثار و شهادت باید به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شوند

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازان اسطوره های ما هستند و واژه هایی چون ایثار و شهادت نیز واژه های اسطوره ای هستند که بایستی مفاهیم آنها به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شوند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به واسطه این واژه ها دارای اهمیت بودند و اصیل هستند، شاهد شکل گرفتن جعلی برخی مصادیق این واژه ها در بین مردم بودیم بر فرض مثال اگر اسکناس 10 هزار تومانی جعل می شود به واسطه اعتبار آن اسکناس است، کسی نمی رود اسکناس هفت هزار تومانی جعل کند چرا که اسکناس هفت هزار تومانی اعتباری در جامعه ندارد. در مورد این واژه ها نیز همین گونه است و می بینیم اینها مستمسک برخی اهداف و مقاصد قرار گرفته اند.

 

وی گفت: تعداد آدم های خطاکار خودشان را پشت این واژه ها پنهان کنند و نتیجه آن این شده است که اعتبار این واژه ها در نزد مردم دچار خدشه و آسیب شده است. ما باید تلاش کنیم این واژگان که واژگان اسطوره ای هستند از این آسیب و تخریب به دور باشند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصادیق واقعی ایثار و شهادت در جامعه ما بسیار است. شهید سلیمانی از جمله مصادیق عینی ایثار و شهادت بود که این نشان را نیز دریافت کرد. باید تلاش شود در این راستا این مصادیق تقویت شود.

 

سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز امکان دسترسی به آموزش مجازی را ندارند

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد آموزش مجازی در شرایط فعلی گفت: از حدود 14 میلیون و 800 هزار دانش آموز متاسفانه سه میلیون و 200 هزار نفر را نتوانستیم زیر چتر آموزش مجازی بگیریم. این دانش آموزان یا اینترنت ندارند یا مجهز به دستگاه تلفن همراه نیستند. ما به دنبال این هستیم تا با کمک وزارت ارتباطات، خیرین و همچنین وزارت آموزش و پرورش حمایت هایی را برای برخورداری این دانش آموزان از آموزش مجازی داشته باشیم.

 

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما در شیوه نامه بازگشایی مدارس به مدیران تاکید کردیم که نباید حتی یک دانش آموز هم از تحصیل باز بماند. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که هیچ دانش آموزی نباید بی نصیب از آموزش باشد. در این بی نصیب بودن حرف های فراوانی است و فقط بحث عدالت آموزشی را شامل نمی شود بلکه مسایل دیگر نیز مد نظر معظم له بود که ما آنها را باید مورد تاکید قرار دهیم. در همین راستا به مدیران مدارس تاکید شده است که باید روزانه دانش آموزان را رصد کنند که نحوه دریافت آنها از مطالب آموزشی به چه شیوه است، یا حضوری یا با دریافت درس نامه یا به صورت آموزش مجازی باید دانش آموزان از آموزش برخوردار باشند.

 

وی در مورد اینکه گزارشی مبنی بر تعطیلی برخی مدارس به دلیل ابتلای معلمان یا دانش آموزان به ویروس کرونا در وزارت آموزش و پرورش وجود داشته است، گفت: ما مکلف کردیم که اگر در درون مدرسه معلم یا دانش آموزی تست ویروس کرونایش مثبت باشد آن مدرسه به مدت دو هفته تعطیل شود، تا این لحظه نیز گزارشی مبنی بر ابتلای معلم یا دانش آموزی به ویروس کرونا نداشتیم.

 

احمدی لاشکی بیان کرد: ما سال گذشته از مشکلات کرونا در حوزه تعلیم و تربیت نجات پیدا کردیم چرا که دانش آموزان را تا بهمن در اختیار داشتیم، معلم دانش آموزان را می شناخت، ارتباطات متقابل برقرار شده بود و فقط نمره پایانی دانش آموزان مد نظر بود اما امروز با توجه به پیش بینی ای که مراکز پژوهشی دارند و اینکه ممکن است ما در آبان و آذر آنفولانزای پاییزه را داشته باشیم لذا چالش مان در بحث آموزش جدی بود و به همین دلیل کلاس ها را از 15 شهریور ماه بنا به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا شروع کردیم، این در حالی است که آغاز سال تحصیلی طبق قانون از اول مهر ماه است.

 

ارایه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی رایگان در نمایشگاه دفاع مقدس

محمدعلی طالبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد غرفه معاضدت قضایی قوه قضاییه در نمایشگاه دفاع مقدس گفت: در غرفه معاضدت قضایی در نمایشگاه دفاع مقدس که در این غرفه ضمن ارایه دستاوردها در حوزه معاضدت قضایی در سراسر استان ها خدماتی را به عنوان مشاوره حقوقی رایگان و تخصیص وکیل معاضدتی رایگان برای مراجعان در نظر گرفته شده است.

 

مسئول معاضدت قضایی قوه قضاییه در سطح کشور ادامه داد: همه روزه همکاران وکلای بسیجی در غرفه حضور دارند و مراجعان با هر نوع مشکل و موضوعی می توانند از مشاوره های رایگان وکلای مرکز معاضدت قضایی استفاده کنند.

 

وی گفت: مراجعان اگر نیازمند وکیل رایگان برای مدتی داشته باشند، می توانند با پر کردن فرم مربوطه و بررسی شرایط در صورتی که واقعا نیازمند به این خدمت باشند اقدامات لازم برای در اختیار قرار دادن وکیل رایگان برای آنها انجام می شود.

 

وی در مورد مشاوره حقوقی برای مراجعان تصریح کرد: برای ارایه مشاوره به مراجعان شرایط خاصی وجود ندارد و هر فردی که مراجعه کند، می تواند از مشاوره حقوقی رایگان برخوردار شود اما با توجه به قوانین موجود برای داشتن وکیل معاضدتی که مخصوص افرادی است که در شرایط مالی خاصی قرار دارند و به نوعی بی بضاعت محسوب می شوند، باید بررسی اولیه صورت گیرد تا مشخص شود فردی که تقاضای وکیل دارد آیا شرایط وکیل معاضدتی رایگان را دارد تا بتواند از این خدمت استفاده کند.

 

نیروهای مسلح بهترین الگو در حل مشکلات جامعه امروز/ جایگاه ارتش در دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست

امیر جواد صفوی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای دفاع مقدس گفت: جوانان اطلاعات زیادی در مورد نیروهای مسلح و مخصوصا ارتش ندارند و بیشتر آگاهی آنها از طریق رسانه ها و تلویزیون است. این نمایشگاه می تواند به خوبی دستاوردهای دفاع مقدس را به نسل امروز معرفی کند.

 

رییس مرکز مخابرات ارتش افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که ارتش در کنار نیروهای مسلح چه اقدامات و چه ایثارگری هایی در دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از میهن اسلامی ارایه کرده است.

 

وی ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با فداکاری و ایثار همه چیز را فراموش کرده بودند و تنها به دفاع از کشور در مقابل دشمن پرداختند.

 

وی در مورد جایگاه ارتش در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتش قبل از جنگ در مرزها و مناطق عملیاتی حضور داشت و همواره در دفاع از کشور فعال بوده است.

 

امیر صفوی با اشاره به عملیات های ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: ارتش توانست در ابتدای جنگ تحمیلی دشمن را در بیرون از مرزها متوقف کند. توقف دشمن در بیرون از مرزها بسیار سخت تر از اقدامات عملی در میدان عملیات است.

 

وی گفت: در جنگ تحمیلی همواره تمام کشورها از عراق و رژیم بعث حمایت کردند و تنها جمهوری اسلامی بود که توانست مقابل تمام زیاده خواهی های دشمنان بایستد. جمهوری اسلامی با دست خالی توانست دشمن را با تمام عظمت و تجهیزاتی که در اختیار داشت از سر راه بردارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان هزار دانش آموز ایثار و شهادت آموزش مجازی فردی شایسته دانش آموزان واژه ها سه میلیون رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است