Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: آمریکایی‌ها آزادی و عدالت و انسانیت را زیر پا گذاشته اند. ایران و چین علیه استبداد، انحصار طلبی و بی عدالتی هم صدا شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محسن رضایی» و «سونگ تائو» روز دوشنبه هفتم مهرماه به گفتگوی تصویری پرداختند. در ابتدای این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مواضع چین در قبال ایران گفت: از مواضع شما در مورد کشورمان و حمایت مقامات شما در سازمان ملل و شورای امنیت از ایران قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها در تبلیغاتشان روابط ما و شما را تحریف کرده اند و در مورد ایران و چین سخنان خلاف واقع زیادی را بر زبان رانده اند و بایستی همراه با هم جبهه مشترک ضد تحریف و جوسازی آمریکا تشکیل دهیم.

محسن رضایی با اشاره به وضعیت و عملکرد‌های حاکمان آمریکا در مناسبات جهانی گفت: آمریکا به تقابل با اکثریت کشور‌های جهان روی آورده است. پیشینه تاریخی آمریکا، سابقه خوبی نبوده است، ولی در چند سال اخیر شاهد یک فاجعه جهانی هستیم که آقای ترامپ آن را رقم زده است. آمریکایی‌ها قبلاً دم از آزادی می‌زدند و، اما اکنون در کنار آزادی، عدالت را نیز زیر پا گذاشته اند و امروز می‌بینیم که آمریکایی‌ها آزادی و عدالت و انسانیت را زیر پا گذاشته اند. اگر تا دیروز آمریکایی‌ها از بازار آزاد دم می‌زدند، اما امروز آزادی را از بازار‌های بین المللی گرفته اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفتار‌های آمریکا افزود: آمریکا خودش را پرچمدار اقتصاد آزاد می‌دانست، ولی امروز با تحریم شرکت‌های چینی و تحریم تجاری ایران، اقتصاد آزاد را کنار گذاشته و آزادی را در درون کشور خودش با تشدید نژادپرستی و حمله به شهروندان خود، آزادی سیاسی و بیان را خدشه دار کرده است. دولت ترامپ در بیرون از آمریکا به دخالت غیرقانونی و غیرانسانی در امور کشور‌های دیگر روی آورده است و به عنوان نمونه می‌گوید: در چین نباید حزب کمونیست حاکم باشد و در ایران هم جمهوری اسلامی قابل تحمل نیست. اینکه در ایران جمهوری اسلامی است و در چین یا کشور‌های دیگر اعتقادات خودشان حاکم است، یک موضوع ملی برای هر کشوری است.

رضایی با تاکید بر اینکه دخالت‌های آمریکا، اوج استبداد و دیکتاتوری بین المللی است گفت: آن‌ها انسانیت را فراموش کرده اند و دست و پا زدن دولت آمریکا مذبوحانه است. بی شک همکاری ایران و چین در شکست ترامپ به عنوان یک حادثه تاریخی ثبت خواهد شد و جهان پیروزی ملت ایران و چین را خواهد دید و این پیروزی ما، الگویی برای ملت‌های دیگر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات ایران برای مبارزه با تروریست‌های داعش افزود: اگر مبارزه ایران با داعش نبود، کل منطقه تحت الشعاع تروریست‌ها قرار می‌گرفت و جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با داعش ایستاد، اما آمریکایی‌ها برادر عزیزمان قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریست‌ها بود را در بغداد ترور کردند. این ترور سند مهمی برای اثبات این است که آمریکایی‌ها تروریسم را در جهان تقویت می‌کنند. آن‌ها به دروغ گفتند که سردار سلیمانی به بغداد رفته بوده تا دستور حمله به آمریکایی‌ها را صادر کند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: یکی از رسانه‌های آمریکا، هر روز دروغ‌های آقای ترامپ را شمارش می‌کند. کنتور این رسانه، دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا را می‌شمارد. ما باید جبهه مشترک ضد تحریف و ضد جوسازی را در جهان تشکیل بدهیم تا مردم دنیا با حقایق بیشتر آشنا شوند. ما به مردم محوری معتقد هستیم و انقلاب و دفاعمان را با اتکا به مردم پیش برده ایم و اعتقاد داریم که مردم باید تکیه گاه اصلی حکومت باشند.

محسن رضایی با اشاره به سابقه تمدنی ایران و چین گفت: در این اوضاع، ایران و چین باید همکاری بیشتری داشته باشند. من همکاری دست جمعی بین کشور‌های جهان را پیشنهاد می‌کنم تا علیه استبداد و انحصار طلبی و بی عدالتی هم صدا شویم. این همکاری دست جمعی می‌تواند خسارت دخالت‌های آمریکا به جامعه جهانی را کمتر کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر سال گذشته وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین به ایران گفت: از طرف دیگر بعد از سفر شما به ایران، انتظار ما این است که آن بحث‌ها پیگیری شود و امیدوارم که شما، تدابیری اتخاذ کنید تا بین چین و ایران، برنامه‌هایی برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها، پیش بینی شود.

رضایی گفت: نظرات و تحلیل‌های راهبردی شما و دیدگاه‌های ما نزدیک هستند و این نقطه امیدی برای روابط دو کشور است. همکاری ما و شما در کاهش آسیب‌های جهانی بسیار مؤثر است. سال آینده پنجاهمین سالگرد ارتباط دو کشور را با همکاری با یکدیگر، به خوبی برگزار خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه کشور‌ها به تنهایی امکان پذیر نیست. توسعه ملی بدون توسعه کشور‌های پیرامونی و جهان، پایدار نیست و دوام نخواهد داشت. ما همانطور که خوشبختی و امنیت را برای هموطنان خود می‌خواهیم خوشبختی و امنیت را برای مردم منطقه هم می‌خواهیم. هر سال در راه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، شهید می‌دهیم و راه را بر ترانزیت مواد مخدر افغانستان که به مقصد اروپا می‌رود، بسته ایم. ما امنیت مردم عراق و سوریه را در برابر داعش مثل امنیت مردم خودمان دیدیم و خوشبختی خودمان را از مردم منطقه جدا نکردیم. صلح بدون عدالت امکان پذیر نیست. ما به دنبال فرصت‌های برابر برای ملت‌ها هستیم.

در این دیدار «سونگ تائو» وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین گفت: از ارزیابی آقای دکتر رضایی در مورد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی می‌کنم. دو کشور چین و ایران صمیمت و دوستی خود را از دیرباز شروع کرده اند و من هم مانند شما از توسعه روابط حمایت می‌کنم. برقراری روابط جامع راهبردی بین کشور، فصل جدیدی را آغاز کرده است و دو کشور به یک سری توافق برای همکاری رسیده اند و حمایت اقتصادی از شرکت‌های دو کشور را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین در موضوع بیماری کرونا، اولین محموله‌های کمک‌های پزشکی را به درخواست شما به ایران ارسال کردیم.

سونگ تائو افزود: روابط ایران و چین مورد توجه سایر کشور‌های دیگر به ویژه سایر بازیگران منطقه‌ای است. در داخل ایران برخی از گسترش روابط ما، دچار سوءتفاهم شده اند، اما همانطور که آقای «شیجین پی» رئیس جمهور چین در گفتگو با رئیس جمهور ایران تاکید کرده است، پاسداری از کرامت و عزت، حق حاکمیت ایران، مورد حمایت و تاکید ماست.

وی با اشاره به اینکه سال آینده پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی ایران و چین است گفت: امیدواریم که فعالیت‌هایی نمادین و جشنواره‌ای را در این سال با شما برنامه ریزی کنیم و روابط راهبردی خود را عمیق‌تر و گسترده‌تر سازیم.

وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین گفت: سال گذشته در سفر به ایران و در دیدار با شما، پیشنهاد‌هایی را برای گسترش روابط بررسی کردیم و امروز از این فرصت استفاده می‌کنم تا پیشنهاد‌هایی را برای تعمیق روابط راهبردی بین مجمع و وزارت بین الملل چین به اشتراک بگذاریم تا هماهنگی‌های بیشتری در این روابط حاصل شود.

در این دیدار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد سونگ تائو «تقویت ارتباطات راهبردی از طریق گفتگو‌های آنلاین و حضوری» و گسترش رایزنی بین وزارت امور بین الملل حزب حاکم چین و مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاستگذاری‌های مشترک دو کشور را پیشنهاد کرد و گفت: مقامات و کارشناسان هر دو کشور می‌توانند به تبادل ایده و نظر در مورد ساماندهی به اوضاع جهان و مقابله با اپیدمی کرونا و توسعه طرح یک کمربند، یک شاهراه بپردازند. در مورد نظام و هنجار‌های بین المللی می‌توانیم از چند جانبه گرایی و عدالت جهانی حفاظت کنیم و در کنار هم برای تشکیل یک جامعه انسانی با سرنوشت مشترک تلاش کنیم.

وی گفت: آمریکا برای حفاظت از جایگاه هژمونی خود با یک جانبه گرایی اقتصادی، سلطه جویی و زورگویی روی آورده است و به بهانه حقوق بشر با رفتاری دوگانه در امور کشور‌ها دخالت می‌کند و صلح و ثبات جهان را آسیب پذیر کرده و خسارات زیادی را به منافع کشور‌های دیگر وارد ساخته است. شاهد هستیم که جریانی افراطی در آمریکا به شکل دیوانه وار، تخریب و تضعیف علیه چین را دنبال می‌کند.

سونگ تائو با قدردانی از توجه مقامات ایران و بویژه دبیر مجمع به گسترش روابط ایران و چین افزود: مایل هستیم در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دو کشور در زمینه توسعه ارتباطات و خبر، مطبوعات و حمل و نقل به همکاری بیشتر بپردازند و صمیمیت و همکاری‌ها را افزایش دهیم تا در فضایی سازنده روابط دو کشور شکوفا شود. آمریکا علیه ایران و چین تحریم و جنگ رسانه‌ای را آغاز کرده است و با همکاری ما و شما، می‌توانیم ضمن محکومیت این رفتار‌ها در برابر آن ایستادگی کنیم.

وی افزود: ما شاهد هستیم که ایران در وضعیتی که در حال مبارزه با کرونا است، با فشار حداکثری آمریکا و تحریم‌های یکجانبه روبرو است. این عمل خلاف مقررات بین المللی و مخالف رویه‌های انسان دوستی است. این رفتار آمریکا محکوم به شکست است.

رضایی در این دیدار، کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را به سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین اهدا کرد و گفت: این بیانیه را به شکل اختصاصی برای جنابعالی ارسال خواهد کرد. در این کتابچه، رهبر معظم انقلاب به نکات بسیار مهمی در مورد آینده ایران و جهان آینده اشاره کرده اند و پیش بینی کرده‌اند که عصر جدیدی پس از فشار‌های آمریکا بر ملت‌ها آغاز خواهد شد. امیدوارم دوستی‌های دو ملت روز به روز بیشتر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن رضایی مجمع تشخیص استکبارستیزی تقابل با آمریکا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وزیر امور بین الملل حزب کشور های دیگر آمریکایی ها ایران و چین بین المللی دو کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها