Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اکبرزاده با اعلام اینکه ارزیابی‌های سیل تالش به اتمام رسیده است، گفت: در بخش روبنایی طبق آخرین برآورد‌ها ۱۹ واحد مسکونی به شکل ۱۰۰ درصدی تخریب شده و ۳۰ واحد نیز نیازمند تعمیرات شناسایی شدند. همچنین ۲۹۰ واحد مسکونی بخش تالش دچار آبگرفتگی شدند که نیازمند امدادرسانی و دریافت تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در این مدت از ۱۹ واحد تخریبی استان، حدود ۶۰ درصد آواربرداری شد و کار آن‌ها به اتمام رسید و عملیات اجرایی یک واحد مسکونی، هم اکنون آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر واحد احداثی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و معادل همین مقدار بلاعوض به خسارت دیدگان تعلق می‌گیرد، برآورد خسارت به واحد‌های مسکونی تالش را ۲ میلیاردتومان عنوان کرد و توضیح داد: جمع تسهیلات و کمک‌های بنیاد مسکن ۲ میلیاردتومان و آورده مردم نیز ۲ میلیاردتومان برآورد شده است. انتظار این است تا بین ۲ تا ۴ میلیاردتومان تسهیلات، آورده مردم و کمک خیرین به بنیاد مسکن باشد تا بازسازی واحد‌های مسکونی از سیل تالش به اتمام برسد.

اکبرزاده یادآور شده: پرداخت بلاعوض به سیل زدگان تالشی به دولت پیشنهاد شده است و منتظر مصوبه دولت در این خصوص هستیم. تاکنون بلاعوض‌ها ۱۲ میلیون تومان کمک به رهن و اجاره، ۵ میلیون تومان سیمان رایگان به هر واحد، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) به هر واحد بوده تا زمین تهیه شود. این‌ها جمع بلاعوض‌ها بوده است که اکنون برای مصوبه جدید از سوی بنیاد مسکن به دولت پیشنهاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: در خصوص بخش زیربنایی نیز اجرای طرح هادی و تعمیراتی و بازسازی ۲۵ کیلومتر از معابر و راه‌های تالش با رقم ۳۸ میلیاردتومان به دولت و هیات‌وزیران پیشنهاد شده که این‌ها در قالب بالغ بر ۴۶ پروژه تعریف شده است.

وی ادامه داد: ۴۶ پروژه شامل احداث پل، روسازی، ترمیم جوی، جدول و انجام آسفالت است که این میزان نیز به منظور تصویب به هیات وزیران پیشنهاد می‌شود.

اکبرزاده افزود: در بخش زیرسازی، ترمیم اولیه و بازگشایی معابر آسیب دیده در عرض ۴ روز با تمامی ناوگان و ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است.

وی گفت: تا اخذ مصوبه هیات وزیران برای تخصیص تسهیلات کم بهره و بلاعوض و همچنین سایر تسهیلات برای بخش‌های زیربنایی، پروژه ایمن سازی پل‌های موجود در حال انجام است و مشاوران در حال تهیه نقشه مشخصات هستند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیل تالش تسهیلات مسکن بنیاد مسکن سیل مسکن وزارت راه و شهرسازی تسهیلات سیل تالش میلیون تومان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی