Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:33:44 GMT

قصه‌هایی دلنشین از زندگی ۹ شهید در یک کتاب صوتی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۳۸۶

قصه‌هایی دلنشین از زندگی ۹ شهید در یک کتاب صوتی

کتاب صوتی «در خواب‌های دیگران» نوشته‌ حسن احمدی درباره شهدای دوران دفاع مقدس است.

به گزارش مشرق، کتاب صوتی «در خواب‌های دیگران» نوشته‌ حسن احمدی، با زبانی روان و دل‌نشین داستان زندگی ۹ شهید دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

درباره‌ کتاب صوتی «در خواب‌های دیگران»

حسن احمدی نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی است که این مجموعه داستان‌ را براساس زندگی چندین شهید دفاع مقدس به نگارش درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام این شهیدان در زمان حیات‌شان در شرکت سیمان شمال مشغول به کار بودند. حسن احمدی سعی کرده زندگی آن‌ها را به صورت غیرمستقیم، غیرشعاری و داستانی بنویسد و حدود شش ماه این کار طول کشیده که دربردارنده‌ ۹ داستان براساس زندگی این شهیدان است.

حسن احمدی برای نگارش این اثر درخشان، به دیدار هر ۹ خانواده رفته و پای سخنان خانواده‌ها، همسران و فرزندان شهیدان نشسته است. این خانواده‌ها در تهران و حومه‌ آن زندگی می‌کردند و خانواده‌ یکی از شهیدان هم در اندیمشک بود.

هدف نویسنده از نوشتن این داستان‌ها، معرفی و شناساندن اشخاصی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی با دشمنان به مبارزه پرداختند و از همه چیزشان حتی جان خود گذشتند. انسان‌هایی کاملاً بی‌ادعا و شریف که زندگی و کارهای هر کدام درسی برای فرزندان امروزی است.

در بخشی از کتاب صوتی «در خواب‌های دیگران» می‌شنویم:

می‌پرسم: «از کار آقا سید نگفتید. کجا کار می‌کردند؟» می‌گوید: همان شرکت سیمان شمال. تازه سر کار رفته بود که به خواستگاری من آمد. رسمی نبود. وقتی می‌خواست به جبهه برود از من پرسید راضی به رفتنش هستم؟ من توی کاغذ برایش این رضایت را با دستخط خودم نوشتم. دوست و همکارش، آقای حسین شکاری می‌گفت با دیدن این نامه در اتاق سید زیر شیشه میزش بارها به او احسنت گفته بود. گفته بود آفرین به همسری که داری. سید به آقای شکاری گفته بود برای این نامه را زیر شیشه گذاشتم که نگویند اول زندگی اش گذاشت رفت جبهه و خانواده اش راضی نبودند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین معرفی کتاب دفاع مقدس کتاب خواب های دیگران کتاب صوتی حسن احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه