Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ علیرضا پریور، رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان امروز در جمع اصحاب رسانه بااشاره به وقوع سرقت‌ها در مناطق مختلف گفت: خانه محل نگهداری پول، طلا و... نیست و بهترین مکان صندوق امانات بانک‌ها هستند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی استان کرمان افزود:یکی از دلایل افزایش سرقت از منازل نبود اطلاع رسانی در خصوص صندوق امانات بانک‌ها ونا آگاهی است که می‌تواند در حفظ اموال ما نقش موثری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص سرقت خودرو‌ها هم تاکید کرد: باآمار زیاد و قابل توجه سرقت خودرو‌ها مواجه هستیم که باید گفت سیستم امنیتی مناسبی توسط خودرو سازان برای خودرو‌ها تعبیه نشده است.

او گفت:درحال حاضر مشکل ضعف امنیتی خودرو‌ها وجود دارد و مالکان خودروها تجهیزات ایمنی مناسب استفاده نمی‌کنند که درحال حاضر سیستم‌های مدرن‌تر وارد بازار شده است.

پریور یکی از سیستم‌های جدید پیشگیری از سرقت را سیستم کنترل و ردیابی آنلاین خودرو عنوان کرد و گفت:دراین سیستم هر وسیله نقلیه به یک ترمینال ردیاب خودرو تجهیز می‌شوند.

او تصریح کرد: ردیابی هوشمند و آنلاین، امنیت بالا و آرامش خاطر، امکان تعریف محدوده حرکتی، گزارش جامع و متنوع از ویژگی سامانه ردیابی است.

پریور گفت: در این رابطه طی تعاملات انجام گرفته با چند شرکت و موسسه علمی و پژوهشی این آمادگی و ظرفیت وجود دارد که شهروندان بتوانند خودروی خود را به سامانه جی پی اس مجهز کنند و به این طریق ایمنی وسایل نقلیه خود را بالا ببرند.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان افزود: سامانه جی پی اس قابلیت‌های ردیابی آنلاین، کنترل خودرو از راه دور، هشدار روشن شدن خودرو، بازبینی مسیر‌ها و توقفگاه ها، هشدار سرعت غیرمجاز و برخی امکانات ردیابی دیگر با نرم افزار کاملا فارسی را دارد که توصیه می‌شود شهروندان برای افزایش ایمنی وسایل نقلیه خود نسبت به نصب این سامانه و بهره مندی از تخفیفی که درنظر گرفته شده به کلانتری محل خود مراجعه کنند تا به شرکت‌های مربوطه معرفی شوند.

او از افزایش ۲۴درصدی سرقت اماکن دولتی و افزایش ۱۵درصدی اماکن خصوصی که بیشتر خانه‌های نیم ساز است خبرداد و تاکید کرد: تنها بانصب سیستم ایمنی و حداقل تجهیزات ایمنی می‌توان از سرقت آن‌ها پیشگیری کرد.

پریور استفاده از سیستم مها را مهمترین و مدرن‌ترین سیستم امنیتی پیشگیری از سرقت اماکن و منازل عنوان کرد.

او گفت: یکی از موارد مورد تاکید در حوزه پیشگیری از سرقت، نصب سامانه مها در اماکن عمومی، تجاری و شخصی است که از طریق آن هرگونه ورود به اماکن دارای این سامانه به مرکز هشدار الکترونیک پلیس منعکس و در ادامه نزدیک‌ترین واحد گشت به محل اعزام می‌شود.

پریور افزود: از اصناف، کسبه و بازاریان به ویژه صنف طلافروشان و دیگر مشاغل خاص می‌خواهیم اماکن تجاری و صنفی خود را به این سامانه مجهز و با رعایت دیگر موارد ایمنی و خودمراقبتی به نحو موثری از وقوع سرقت و دیگر جرائم پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز

سرهنگ سیروس دریکوند گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال اماکن خصوصی در مجتمع‌های مسکونی در برخی مناطق شهر اهواز، بررسی موضوع و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان اهواز قرار گرفت.

او می‌گوید: پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری ۳۳ با کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی ۳ سارق حرفه‌ای را در ارتباط با سرقت‌های به وقوع پیوسته را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۴ مالخر و کشف تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش ۷ میلیارد ریال در مخفیگاهشان، بیان داشت: متهمان در تحقیقات فنی پلیس به ۱۰ فقره سرقت از قبیل: ۵ فقره سرقت منزل و ۵ فقره سرقت سایر مشاعات اعتراف کردند.

سرهنگ دریکوند با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از ساکنان آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی خواست: از قفل‌های مطمئن برای درب انبار و همچنین قفل و زنجیر کردن موتورسیکلت و دوچرخه در قسمت مشاعات ساختمان‌ها استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند