Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس هم عدم حضور رئیس جمهور در این مجلس را اعلام کرد و گفت: طبق آیین‌نامه یک ساعت فرصت برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده که با توجه به عدم حضور ایشان از آن عبور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع به ارائه گزارشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی پرداخت.

کمیسیون صنایع صلاحیت رزم حسینی را تأیید کرد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صحن علنی گفت: درباره مدرک تحصیلی طی نامه‌ای از وزارت علوم استعلام صورت گرفت. ایشان مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی را در سوابق خود ارائه کرده که طبق استعلام صورت گرفته این مدرک مورد تأیید است.

وی گفت: کمیسیون صنایع صلاحیت رزم حسینی برای تصدی در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت را مورد تأیید قرار می‌دهد. البته ایشان باید نکاتی را در دوران وزارت خود مد نظر قرار دهد.

حضور جهانگیری در صحن مجلس

در حالی که مجلس وارد دستور کار بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی شده و نمایندگان منتقد عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه بودند اسحاق جهانگیری در جلسه علنی مجلس حضور یافت.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل 131 قانون اساسی به عدم حضور رییس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت اعتراض کرد و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.

دلخوش: کمیسیون صنایع نظر خود در مورد رزم حسینی را شفاف بگوید

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در تذکری در جلسه علنی صبح امروز خواستار اعلام نظر شفاف کمیسیون صنایع در مورد برنامه و صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

لحظاتی پیش از اظهارات دلخوش، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد جلسه شده بود که او پس از ارائه تذکر در مورد عدم حضور رئیس جمهور و معاون اول گفت: در ازدحام بوجود آمده متوجه حضور معاون اول رئیس جمهور نشده است.

طبق آیین‌نامه فرصت یک ساعته برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده اما معاون اول رئیس جمهور حتی در صورت حضور در جلسه فرصت صحبت نخواهد داشت.

در ادامه جلسه امروز مجلس، نوبت به اظهارت موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی صمت رسید.

نوش‌آبادی: نمایندگان با حمایت از رزم‌حسینی وزارت صنعت را از این وضع نجات دهند

حسین نوش آبادی نماینده مردم پیشوا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت اضافه کرد: از نمایندگان می‌خواهم با حمایت از آقای رزم حسینی  وزارت خانه را از این وضع نجات دهند. مخالفین نیز با حفظ حرمت و اخلاق اسلامی از اظهارنظرهایی که موجب وهن مجلس می‌شود پرهیز کنند و با رعایت عدالت و تقوا صلاحیت  وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند.

ارکانی: دوتابعیتی بودن رزم حسینی احراز نشده است

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی با انتقاد از تهمت‌ها و شایعات به وجود آمده برای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت که طبق گفته رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دو تابعیتی بودن آقای رزم‌حسینی احراز نشده است پس اگر سندی دارید منتشر کنید نه این‌که فقط تهمت بزنید.

مطهری: رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند

اردشیر مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: انقلابی صفتی نیست که به هر مجلسی داده شود، لذا مسئولیت ما در قبال حاکمیت و مردم دوچندان شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد علیرضا رزم حسینی گفت:‌ ایشان دو دهه خارج از کشور و در کشور کانادا زندگی می‌کردند. کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی هستند که اگر فاش کنم تعجب می‌کنید.

وی در مورد وزیر پیشنهادی صمت گفت:‌ دو تابعیتی بودن آقای رزم حسینی مسئله‌ای منحرف کننده است که فساد ایشان دیده نشود. آقای رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند. آقای رزم حسینی به اتفاق خانواده‌اش باید در خصوص ثروت، داشته‌هایش و ارتباطاتش صحبت کند.

فرهنگی: رزم حسینی راهکارهای روشنی برای بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد

محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: از مخالفان و موافقان خواهش می‌کنم در این جایگاه از نام سردار سلیمانی استفاده نکنند. هیچ ایرادی به مدت حضور آقای رزم حسینی در لشکر و جبهه نیست و من نقطه قوت ایشان را همان ۱۰ سال اول می‌دانم اما بعد از آن ابهامات زیادی وجود دارد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: آقای رزم حسینی چه میزان اشراف در مهارت‌های اداری دارد. مهارت‌های ایشان مربوط به مدیران میانی است. ایشان در سطح استاندار و مدیرکل موفق بوده و هست، اما مثلا راهکار روشنی برای ذخایر استراتژیک ندارد در حالی که ما مسائلی در ارتباط با حوزه صنعت، معدن و تجارت داریم. با مسئولیت ایشان اتفاقی برای این حوزه نخواهد افتاد. کالای اساسی توزیع نمی‌شود و ذخایر استراتژیک فراهم نخواهد شد.

ویس‌کرمی: رزم‌حسینی توان مدیریتی برای حمل بار وزارت صمت را ندارد

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تاکید کرد که رزم حسینی علیرغم تجربه کاری تحصیلات لیسانس داشته و از سوی دیگر توان مدیریتی سنگین وزارت صمت را ندارد.

رییس جمهور سه شنبه گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین پرداخت یارانه جدید ۱۲۰هزارتومانی تذکر جدی قالیباف به وزیر اقتصاد درباره بورس/ دژپسند به مجلس می‌آید تغییرات جدید در طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی یارانه ۱۲۰هزار تومانی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟ رد طرح جذب استخدام معلمان حق‌التدریسی در کمیسیون آموزش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی رییس جمهور وزیر صنعت معدن و تجارت رای اعتماد علیرضا رزم حسینی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت عدم حضور رئیس جمهور وزیر پیشنهادی صنعت مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی صمت وزیر پیشنهادی علیرضا رزم حسینی آقای رزم حسینی کمیسیون صنایع جلسه علنی معدن و تجارت رزم حسینی معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای ۸ سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با ابراهیم رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر دکتر رئیسی بود.
در روز دوم سفر نیز دکتر رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه آیت الله رئیسی بود.

در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده