Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@14:45:34 GMT

امضاي 4 تفاهم‌نامه همکاري دريايي

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۲۵۴

امضاي 4 تفاهم‌نامه همکاري دريايي

خبرگزاری آریا- مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسوولان، نمایندگان و منتخبان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات سازمان بنادر و دریانوردی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در مراسم امروز، علاوه بر سخنرانی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس، تقدیر از دریاییان نمونه بخش‌های مختلف و رونمایی از کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران، قرار است چهار تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی با دستگاه‌های دیگر به امضا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی و دو شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات پروازی برای عملیات‌های جستجو و نجات و پایش آلودگی‌های دریایی به امضا خواهد رسید.
تفاهم‌نامه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و خدمات مشاوره ای، تفاهم‌نامه خدمات پروازی برای عملیات‌های جستجو و نجات و همچنین تفاهم‌نامه پایش آلودگی دریایی عنوان چهار تفاهم‌نامه‌ای است که امروز به امضا خواهد رسید.
تفاهم نامه همکاری جستجو و نجات و مقابله با آلودگی‌های دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برای اجرای طرح ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در آب‌های تحت حاکمیت و بهره گیریِ بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و توان نهاد‌ها و سازمان هاست.
از سویی گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبان اقتصادی کشور، می‌تواند در تحققِ انتظاراتِ سازمان بنادر و دریانوردی و انجام تکالیف قانونی در ارتباط با نجات افراد مضطر در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی بسیار مؤثر باشد.
همچنین تفاهم علمی- پژوهشی در جهت تقویت همکاری، تبادل تجارب و دانش میان سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی، تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و خدمات مشاوره‌ای نیز امروز به امضا می‌رسد.
بهره برداری متقابل از ظرفیت‌های موجود، فراهم سازی ارتباط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و مشاوره‌ای از اهداف این تفاهم نامه است و این تفاهم نامه برای مدت پنج سال معتبر خواهد بود.
با توجه به اهمیت نجات جان افراد در معرض خطر در دریا و به منظور اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی و طرح ملی جستجو و نجات دریایی ایران و با برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل در مناطق دریایی کشور (در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر) و به منظور استفاده بهینه از امکانات ملی برای ارتقای سطح همکاری درخصوص ارائه خدمات جستجو و نجات، تفاهم نامه همکاری در زمینه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی‌های دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و یک شرکت خصوصی منعقد می‌شود.
همچنین با توجه به اینکه با ورود فناوری‌های جدید در عصر حاضر، استفاده از خدمات پهپاد‌ها شتاب گرفته است، به گونه‌ای که در بسیاری از عملیات‌های جستجو و پایش در کشور‌های پیشرفته دنیا این پرنده‌های بدون سرنشین جایگزین مناسبی برای بالگرد شده اند، جمهوری اسلامی ایران نیز هم جهت با ارتقای فناوری‌ها اقدام به استفاده از این خدمات کرده است و به منظور استفاده بهینه از امکانات و فناوری روز و بومی برای ارتقای سطح خدمات، تفاهم نامه همکاری در زمینه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی‌های دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت پرواز افراز صنعت منعقد می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امضا تفاهم نامه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی بین سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم نامه همکاری در زمینه سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران آلودگی های دریایی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت