Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: به مدد الهی کلنگ اولین پتروپالایشگاه صددرصد بومی کشور در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و با نام مهر خلیج فارس زده شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در نخستین گردهمایی هلدینگ مهندسین مشاور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که بعداز ظهر دیروز برگزار شد، با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز به عنوان یک الگو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است، گفت: قرارگاه خاتم تنها یک پیمانکار نیست که به دنبال اخذ کار و درآمد باشد بلکه هرکجا که کشور نیاز داشته باشد، تمامی ظرفیت این مجموعه وارد عمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در تشریح وضعیت کنونی و توطئه‌های دشمنان با استفاده از ابزار تحریم گفت: دشمن تمام توانمندی خود را با استفاده از مسدودکردن کردن منافذ اقتصادی کشور به کار بسته است و بدنبال فشار بر معیشت مردم است.

*اقتصاد مقاومتی تنها راه ایستادگی در مقابل نظام سلطه

وی ضمن اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصادی مقاوتی، افزود: رهبر انقلاب نسخه ایستادگی در مقابل نظام سلطه را ارائه کرده است و بار‌ها در ارتباط با جزئیات پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی بیاناتی داشته اند، اما خروجی عملکرد‌ها هیچ تطبیقی با منویات ایشان ندارد و این نکته از اوضاع اقتصادی کشور هویداست.

محمد ضمن بیان این نکته که چنانچه از ظرفیت‌های عظیم کشور درست و بموقع استفاده شود شاهد کاهش فشار اقتصادی بر مردم خواهیم بود گفت: ظرفیت‌های عظیمی نظیر منابع سوخت فسیلی، معادن و ظرفیت‌های کشاورزی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی جوان در کشور برخوردار هستیم، اما بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها هیچ تناسبی با پتانسیل موجود ندارد.

*کلنگ دومین پتروپالایشگاه بومی کشور به زمین می‌خورد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، گفت: پتانسیل بزرگی در حوزه بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی نفت در کشور وجود دارد که میتواند حجم عظیمی از مشکلات کشور را حل کند، اما این امر بدلیل عدم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت مغفول مانده است.

وی، ادامه داد: به مدد الهی کلنگ اولین پتروپالایشگاه صددرصد بومی کشور در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و با نام مهر خلیج فارس زده شده و کلنگ دومین پتروپالایشگاه نیز بزودی در کنار پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه به زمین می‌خورد.

محمد در توضیح تغییر شیوه مدیریت و سازوکار قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: تغییر سازوکار هدایت قرارگاه امری دشوار بود، که با همدلی مدیران به ثمر نشست و بعد از ۳۰ سال، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صاحب یک ساختار نو و علمی و متناسب با مبانی اقتصاد مقاومتی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پتروپالایشگاه قرارگاه سازندگی خاتم پالایشگاه آناهیتا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اقتصاد مقاومتی بومی کشور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرشید شبانی با بیان اینکه آفت ملخ موجود در منطقه بومی است، گفت: میانگین جمعیتی این آفت در منطقه هر سال با توجه به وجود کانون‌های آن در منطقه متغیر است و مبارزه با این آفت براساس جمعیت انجام می‌شود.
وی افزود: ملخ مراکشی در منطقه ابواسحاق فلارد (بخشی از مناطق مرتعی و مزارع و باغات) مشاهده شده است.
شبانی گفت: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت ملخ مراکشی در منطقه ابواسحاق شهرستان فلارد در سطح ۲۰۰ هکتار انجام شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ هکتار از منطقه لندی شهرستان اردل آلوده به آفت ملخ‌های بومی شاخک بلند شده است.
به گفته شبانی، منطقه آلوده به آفت ملخ در لندی منطقه‌ای جنگلی، پرشیب و غیرقابل دسترس است که کشاورزان با شخم غیرقانونی اقدام به کشت کرده‌اند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ملخ‌های محلی و بومی در عرصه‌های جنگلی به صورت عادی وجود دارد و به وسیله سایر عوامل طبیعی تحت کنترل است، اما شخم زدن و تبدیل این عرصه‌ها به زمین‌های کشاورزی موجب افزایش جمعیت آفت شده که برای کشاورزی مضر و خسارت‌زا است.
وی گفت: در خصوص کمک به کشاورزان منطقه لندی با توجه به تخلف صورت گرفته از سوی کشاورزان باید تصمیم‌گیری شود.
شبانی یادآوری شد: هرچند با توجه به بارش‌ها و اراضی شیب‌دار احتمال تلفات زیاد آفت ملخ در منطقه لندی وجود دارد، اما در صورت گسترش آفت و احتمال خطر سرایت و آلودگی مزارع پایین دست؛ به طور حتم برای مبارزه با آن وارد عمل می‌شویم.
به گفته شبانی، تخریب اراضی جنگلی تخلف به شمار می‌رود و مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری باید متخلفان با هدف حفظ عرصه‌های جنگلی مقابله کند.
وی در خصوص آلودگی سایر مناطق چهارمحال و بختیاری به آفت ملخ افزود: سالانه مبارزه با آفت ملخ بومی و محلی در سطح ۲۰۰ هکتار از شالیزار‌های برنج در منطقه بارز و شوارز لردگان لردگان انجام می‌شود.
شبانی افزود: همچنین مبارزه با آفت ملخ بومی در سطح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، مزارع دیم، غلات و حبوبات منطقه ارمند شهرستان خانمیرزا از توابع این استان آغاز شد.
به گفته شبانی، افزون بر این هر سال درمناطق بازفت، صمصامی، شیخ علی خان از توابع شهرستان کوهرنگ مبارزه با ملخ انجام می‌شود که تاکنون گزارشی مبنی به افزایش جمعیت این آفت دریافت نشده است.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق دستورالعمل ملخ جزو آفت‌های عمومی است که در صورت افزایش جمعیت با توجه به اشتها و تغذیه زیادی که از سبزینگی گیاه دارد از قدرت تخریب بالایی برخوردار است.
وی افزود: بیشتر آفت‌های ملخ استان در مرحله پورگی و نوزادی قرار دارند و برای جلوگیری از حالت طغیانی کار کانون‌کوبی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس نُرم تعیین شده از سوی سازمان حفظ نباتات وجود بیش از ۱۲ عدد پوره ملخ در یک مترمربع نیاز به مبارزه دارد و کمتر از این میزان اقتصادی نیست گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچند جمعیت ملخ‌های بومی در تمامی مناطق و کانون‌های آلوده استان در حالت طغیانی نیست ولی در برخی مناطق به نرم مبارزه رسیده که مبارزه با آنها باید با دقت و لحاظ کردن مسائل زیست محیطی انجام شود.

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری