Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نسبت به وضعیت خدمات رفاهی و ارائه نشدن خدمات دانشجویی در این دانشگاه نامه‌ای اعتراضی خطاب به ریاست این دانشگاه زده است. در این نامه آمده است:

در دانشگاه (بخوانید دانش‌بنگاه) علم و صنعت چه خبر است؟

چندی پیش خبر رسید که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه‌ها می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرای دانشجویان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمی که با توجه به شیوع افسار گسیخته بیماری کرونا در کل کشور و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف جامعه، انتقادات گسترده ای را به همراه داشت.

پس از اعلام این مصوبه، دانشگاه علم و صنعت تصمیم به برگزاری کلاس های مقطع تحصیلات تکمیلی و ارائه خوابگاه به این دسته از دانشجویان گرفت؛ اما نکته مهمی که توسط دانشگاه و بطور مشخص ریاست دانشگاه، دکتر ذاکری و معاون دانشجویی، دکتر قائمی نادیده گرفته شد، عدم ارائه غذا به دانشجویان بود. طبق مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه می تواند با ارائه سوبسید به دانشجویان (۸ الی ۱۰ هزار تومان بابت هر وعده) به آنها اجازه استفاده از سلف آزاد بدهد. سلف آزادی که قیمت ارزان ترین و بی کیفیت ترین غذای آن ۱۸ هزار تومان می باشد.

نکته تاسف بار آنجاست که اکثر این دانشجویان، دانشجویانی هستند که در سنوات مجاز تحصیلی و رفاهی قرار دارند و طبق قانون، قیمت غذای آنها "باید" طبق قیمت مصوب صندوق رفاه محاسبه گردد. حتی اگر این دانشجویان در سنوات مجاز رفاهی هم نبودند، اخذ چنین قیمت های گزافی به دور از انصاف و درک صحیح از جامعه بود. 

در شرایطی که خط فقر در تهران حدود ۱۰ میلیون تومان تخمین زده شده و حجم و فشار دروس تحصیلات تکمیلی به حدی زیاد است که مانع کار کردن دانشجویان می شود، مشخص است که هدف دانشگاه علم و صنعت از این ماجرا چه بوده است: جبران کسری بودجه از جیب دانشجو. همانطور که در اقدامی عجیب در مقطع کارشناسی ظرفیت روزانه ها را کم کرده و به جای آن ظرفیت شبانه ها را زیاد کرده اند.

در این شرایط که معاون دانشجویی که می بایست حامی حقوق دانشجویان باشد، ساکت شده و برای حفظ سمت به بله قربان گوی هیئت رئیسه و رئیس دانشگاه تبدیل شده است باید اعلام کنیم که چنین شخصی توانایی حراست و حفاظت از حقوق دانشجویان را نداشته و باید هرچه سریعتر برکنار شود.

جناب اقای دکتر ذاکری ریاست محترم دانشگاه؛

به شما هشدار می دهیم در صورت حفظ و ادامه چنین روندهایی که دانشگاه را به بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است و همچنین ضایع کردن حقوق دانشجویان، در اولین فرصت پس از بازگشایی دانشگاه ها، بطور کاملا جدی و گسترده اعتراض خود را در صحن دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اسماعیل والی کد خبر: 1074324 برچسب‌ها شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید

موج خیزش دانشجویی ضد صهیونیسم در دانشگاه‌های کشورهای غربی به کشورهای سوئیس و ایرلند رسید.

به گزارش ایسنا، دانشجویان دانشگاه‌های «ترینیتی کالج» در شهر دوبلین و «لوزان» در سوئیس به موج در حال فراگیری اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین پیوسته و در حیاط این دانشگاه‌ها در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه تحصن کردند.

به نوشته «خبرگزاری رویترز»، مقام‌های دانشگاه ترینیتی کالج دوبلین بعد از آنکه دانشجویان معترض با برپایی چادر در محوطه این دانشگاه تحصنی را در حمایت از فلسطین برگزار کردند دسترسی به محوطه دانشگاه را محدود کردند.

آنها همچنین محل نمایش یک انجیل تاریخی به نام «کتاب کیلز»، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایرلند را نیز تعطیل کردند.

یک اتحادیه دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد مقام‌های دانشگاه این اتحادیه را ۲۱۴۰۰۰ یورو به این بهانه که اعتراضات باعث خساراتی شده جریمه کرده‌اند.

معترضان همچنین خواستار آن شدند که کالج ترینیتی سرمایه‌گذاری‌های خود نزد شرکت های اسرائیلی و ارتباطاتش با این رژیم و دانشگاه‌هایش را قطع کند.

موج اعتراضات دانشجویی و مردمی در کشورهای مختلف جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی گسترش می‌ِیابد که این رژیم بنا به اعلام مقام‌های وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه تا کنون بیش از ۳۴۶۰۰ فلسطینی را در طول هفت ماه حمله خود به این باریکه به شهادت رسانده است.

اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین بعد از آنکه در دانشگاه‌های استرالیا و کانادا نیز گسترش یافت حالا در گام بعدی به کشور سوئیس رسیده است.

نزدیک به ۱۰۰ دانشجوی معترض در دانشگاه لوزان سوئیس با تحصن در محل ساختمان این دانشگاه درخواست کردند که همکاری‌های علمی دانشگاه با رژیم صهیونیستی پایان یابد.

یکی از این معترضان در مصاحبه با کانال تلویزیون سوئیس در روز شنبه گفت: « بیش از ۲۰۰ روز است که فلسطینی‌ها دارند جانشان را از دست می‌دهند اما کسی صدای ما را نمی‌شنود. حالا یک جنبش جهانی راه افتاده تا دولت‌ها را وادار به اقدام کند هر چند که از آن خبری نیست. به همین دلیل است که حالا می‌خواهیم دانشگاه های هر چه بیشتری به این تلاش بپیوندند.»

«فردریک هرمن»، رئیس این دانشگاه در واکنش به این تظاهرات گفت: « ما دانشگاهیان وظیفه نداریم مواضع سیاسی اتخاذ کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی