Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@16:50:43 GMT

3 تغییر مهم به نفع فرهنگ در دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۰۷۰

3 تغییر مهم به نفع فرهنگ در دانشگاه آزاد

ویروس کرونا فعالیت همه بخش‌ها در کشور را تحت‌تاثیر قرار داده است و دانشگاه‌ها به‌نسبت دیگر بخش‌ها بیشترین تغییر را در فعالیت‌هایشان داشتند. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد این روزها، پرکارترین روزهای کاری خود را می‌گذراند و این معاونت درحال حاضر سه برنامه را همزمان پیش می‌برد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، این روزها ویروس کرونا فعالیت همه بخش‌ها در کشور را تحت‌تاثیر قرار داده؛ از فعالیت‌های اقتصادی گرفته تا علمی و فرهنگی همگی تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها به‌نسبت دیگر بخش‌ها بیشترین تغییر را در فعالیت‌هایشان داشتند تا جایی که حتی مجبور شدند به سمت فضای مجازی و برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری حرکت کنند. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تمام تلاش خود را کرده است تا در آموزش، پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی‌اش خللی ایجاد نشود.

معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در روزهای کرونایی نیز فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و این روزها، پرکارترین روزهای کاری خود را می‌گذراند. این معاونت درحال حاضر سه برنامه را همزمان پیش می‌برد. انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، برگزاری جشنواره از حماسه تا حماسه و بازنگری آیین‌نامه توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های دانشگاهیان ازجمله برنامه‌هایی است که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درحال انجام است.

برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی پس از چند سال وقفه

انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی یکی از اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است که دیروز عصر به پایان رسید. سیدکاظم یکانی، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: «پس از وقفه چند ساله در برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، برنامه‌ریزی‌های مدونی برای برگزاری هرچه سریع‌تر این انتخابات صورت گرفت و پس از اعلام آمادگی مدیران مسئول نشریات شورای ناظر واحدها برای حضور و کاندیداتوری؛ انتخابات در فضای سالم و با مشارکت طیف‌های مختلف از نشریات دانشگاهی درحال برگزاری است.»

او در ادامه اظهار کرد: «براساس سیاست‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی و قوانین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بحث تشکیل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی بود که معاونت بر حسب پیگیری‌های مناسب به وعده خود عمل کرد.» یکانی ادامه داد: «زمان‌بندی‌ها نیز براساس قوانین برنامه‌ریزی شد و فرصت کافی نیز دراختیار افراد واجد‌شرایط برای ثبت‌نام قرار گرفت. همچنین براساس شرایط کرونا، سامانه‌ای برای ثبت‌نام طراحی شد تا افراد واجدشرایط بتوانند ثبت‌نام کنند.»

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بعد از ثبت‌نام افراد واجدشرایط، صلاحیت آنها در حوزه‌های انضباطی و آموزشی بررسی و بعد از احراز هویت‌ها فرصت تبلیغات برای افراد داده شد و در روز یکشنبه 6 مهر ساعت 24 فرصت تبلیغات به پایان رسید و تا دوشنبه هفتم مهرماه از ساعت 9 صبح الی 18 این انتخابات ادامه داشت.»

یکانی در ادامه درخصوص وظایف هیات ناظر بر انتخابات نیز توضیح داد: «هیات ناظر بر انتخابات در وهله‌اول وظیفه دارد تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کند و در وهله دوم وظیفه دارد اگر تخلفی اتفاق افتاد پس از دریافت گزارش تخلف، به آن موضوع رسیدگی کند.»

او با بیان اینکه حمایت از نشریات دانشجویی یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است، اضافه کرد: «تلاش می‌کنیم برای رشد و ارتقای نشریات دانشجویی قدم‌های خوب و موثری برداریم تا جایگاه نشریات دانشجویی به سطح مورد مطالبه مقام معظم رهبری که در دیدار با دانشجویان عنوان کردند، برسد.» به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج اولیه این انتخابات پس از اخذ آرای اولیه توسط مدیران مسئول نشریات در قالب سامانه مجازی، اعلام می‌شود. همچنین بعد از رسیدگی به تخلفات و اعتراض‌ِ کاندیداها، نتایج نهایی انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام می‌شود.

بازنگری آیین‌نامه توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های دانشگاهیان

تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، تحت نظارت هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان بوده و در انجام برنامه‌های خود مستقل هستند و هیچ‌یک از نهادهای دانشگاهی یا غیردانشگاهی حق دخالت در امور داخلی و اجرایی تشکل‌ها را نخواهند داشت. بر همین اساس چند روز پیش بود که جزئیات آیین‌نامه اجرایی توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌آزاد اسلامی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اعلام شد.

محمد روزبهانی، مدیرکل تشکل‌های سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تغییرات این آیین‌نامه توضیح داد: «تغییر آیین‌نامه توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان درحال حاضر در دستور کار قرار گرفته است. یک آیین‌نامه از سال 93 ابلاغ شده بود و این آیین‌نامه با توجه به شرایط روز و اقتضای روز با هدف توسعه، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های دانشگاهیان(اعم از تشکل‌های دانشجویی و استادی) بازنگری شده است.» روزبهانی با بیان اینکه این آیین‌نامه در ابتدای مهرماه به تایید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی رسید و ابلاغ شد توضیح داد: «این آیین‌نامه چند محور قابل اهمیت دارد؛ محور اصلی این است که طبق آیین‌نامه‌های بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان اعم از دانشجو و استاد یک فعالیت عام بوده که کارکرد سیاسی آن، بخشی از فعالیت آنهاست.»

او با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت‌ها توسط تشکل‌ها وجود ندارد، گفت: «تشکل‌ها باید به سمت تمام فعالیت‌ها حرکت کنند؛ موضوع دومی که در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته این است که تشکل‌ها بتوانند در برنامه‌ریزی فضای عمومی دانشگاه نیز نقش داشته و در کنار نقش کانون‌های فرهنگی، هنری و هیات‌های مذهبی و بقیه گروه‌های دانشجویی نقش خود را ایفا کنند. به عبارت بهتر به‌عنوان نهادهای رابط بین دانشجو و مسئولان دانشگاه و همچنین نهادهای خودجوش مردمی داخل دانشگاه‌ها بتوانند نقش جدی‌تری داشته باشند.»

مدیرکل تشکل‌های سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «موضوع دیگر تسریع حقوق و تکالیف تشکل‌ها و هیات نظارت بر تشکل‌هاست یعنی هم تشکل‌های اسلامی در داخل دانشگاه امور و تکالیف خود را بدانند و هم هیات‌های نظارت بر تشکل‌ها تکالیف خود را بدانند و بتوانند آنها را پیگیری کنند.»

او با بیان اینکه این موارد هر چقدر قانونمند‌تر باشد تشکل‌های دانشجویی بهتر فعالیت خواهند کرد، گفت: «درواقع سرعت زمان‌بندی دقیق در پاسخگویی و درخواست‌ها و پاسخ دادن طبق قانون یکی از مهم‌ترین تغییرات بود. یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات، قاعده‌مندی فعالیت در فضای مجازی است. درحال حاضر که در فضای کرونا هستیم بسیاری از تشکل نمی‌توانند مانند گذشته کارکرد خود را داشته باشند، بنابراین فعالیت تشکل‌ها در فضای مجازی در این آیین‌نامه به رسمیت شناخته و قاعده‌مند شده تا دانشجویان بتوانند شروع به فعالیت کنند.»

روزبهانی تصریح کرد: «شیوه تامین بودجه قبلا روال سختی داشت و دو شورای هیات نطارت بر تشکل‌ها و شورای فرهنگی دانشگاه باید این بودجه را مصوب می‌کرد. اما در این آیین‌نامه این موضوع نیز تسهیل شده است و نیازی نیست برنامه‌ها به شورای فرهنگی برود. سرعت در پاسخگویی به برنامه تشکل‌ها و تعیین‌تکلیف بودجه‌ای بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود برنامه تشکل‌ها سریع‌تر به یک روال منطقی مالی برسد تا برنامه‌های خود را اجرا کنند.»

مدیرکل تشکل‌های سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعال‌سازی ظرفیت هیات نظارت مرکزی و هیات منصفه نکته دیگری است که در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: «بنابراین اگر تخلفی صورت گرفت یا پاسخگویی در مجموعه هیات نظارت صورت نگرفت هیات نظارت مرکزی می‌تواند وارد شده و قضاوت در مورد تخلف‌ها را انجام دهد.»

او در ادامه با بیان اینکه مجوز موقت فعالیت تشکل‌ها را تمدید کردیم گفت: «تشکل‌ها بعد از اینکه درخواست اولیه خود را ارائه می‌دادند باید در یک بازه زمانی اساسنامه تهیه کرده و اعضای اولیه خود را مشخص می‌کردند. ما این زمان را تمدید کرده و اجازه دادیم زمان بیشتری دانشجویان و اساتید وقت داشته و فعال‌سازی را انجام دهند.»

روزبهانی در پایان گفت: «شفافیت‌های قانونی نیز در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته است. به‌طور مثال در موضوع صلاحیت‌ها نیاز داریم تا شفافیت‌های واحدی وجود داشته باشد تا قضاوت‌هایی که در واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود سلیقه‌ای نبوده و به اشخاص ارتباط نداشته باشد. بنابراین این موضوع نیز در آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفت تا ما دچار قضاوت‌های شخصی نشده و احراز هویت‌ها را شفاف، قاعده‌مند و قانونی داشته باشد.»

روایت چهل سال بالندگی و تجلیل از سردار سلیمانی در جشنواره  حماسه تا حماسه

جشنواره از «حماسه تا حماسه» اقدام دیگر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای اخیر بوده است که تا 22 بهمن‌ماه نیز ادامه دارد. در راستای اهمیت استفاده از رسانه‌های مجازی به‌عنوان یکی از قطب‌های اثر‌گذار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین اولین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی جشنواره سراسری از حماسه تا حماسه ویژه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان اساتید و کارکنان را برگزار می‌کند. این جشنواره با هدف تقویت نهادهای اثرگذار اجتماعی، جریان‌سازی فرهنگی، تولید محتوا، شناسایی حمایت و پرورش استعدادهای برتر در فضای مجازی برگزار خواهد شد.»

مهدی اقراریان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره این جشنواره توضیح داد: «برگزاری این جشنواره با استفاده از ظرفیت مجازی برای سه گروه مخاطب دانشجویان، اساتید و همکاران درحال برنامه‌ریزی است؛ برنامه حماسه تا حماسه از 31 شهریورماه آغاز شده و تا 22 بهمن‌ماه مجموعا 7 برنامه برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «البته هر یک از مراکز و واحدهای دانشگاهی متناسب با زیست‌بوم خود می‌توانند به این تقویم برنامه‌ای را اضافه کنند. این جشنواره یک کمیته اجرایی در واحدها و یک کمیته اجرایی در سطح استان و یک شورای سیاستگذاری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دارد. قرار بر این است تا فعالان مجازی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به انتشار محتوا اقدام کنند. بعد از انتشار محتوا، این موارد در سطح واحد مورد ارزیابی کمیته داوری قرار گرفته و سپس آثار برگزیده به استان تهران معرفی می‌شود. ما نیز آثار برگزیده را جهت شرکت در جشنواره به سازمان مرکزی ارسال خواهیم کرد.»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه برای آثار برگزیده جوایزی درنظر گرفته شده است، توضیح داد: «این جوایز متناسب با مقامی که افراد کسب خواهند کرد به آنها تعلق می‌گیرد که این جوایز در برخی موارد جوایز نقدی و در برخی موارد تخفیف شهریه ویژه دانشجویان خواهد بود.»

اقراریان درباره جوایز واحدی مرکز گفت: «تخفیف شهریه برای مراکز و واحدهای کوچک حداکثر به تعداد ۳ نفر، در واحدهای متوسط و بزرگ به تعداد ۵ نفر و در واحدهای بسیار بزرگ و جامع به تعداد ۷ نفر به میزان ۱۵درصد است.» به گفته او جوایز استانی حسب تایید شورای فرهنگی به میزان حداکثر سه نفر و سقف مبلغ ۵ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره جوایز کشوری نیز توضیح داد: «تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای نفر اول، تندیس جشنواره لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای نفر دوم و تندیس جشنواره لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای نفر سوم در نظر گرفته شده است.

این جشنواره اهدافی را نام دنبال می‌کند که باز روایت حماسه‌های ۴۰ سال بالندگی نظام جمهوری اسلامی و تجلیل از مقام شامخ شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی و روشن نگه داشتن چراغ مکتب ایشان مهم‌ترین اهداف جشنواره خواهد بود. البته الهام‌بخشی، آرمان‌خواهی، نخبه‌پروری علمی و فرهنگی و تجلی‌بخش الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی بر مبنای سند دانشگاه اسلامی هدف دیگر جشنواره از حماسه تا حماسه است.

نکته دیگر اینکه در این جشنواره استعدادهای ناب و اخلاق دانشجویی در فضای مجازی شناسایی و معرفی می‌شوند و روحیه، نشاط، امید و پویایی در دانشگاه نیز افزایش پیدا می‌کند. تولید محتوای غنی فرهنگی و دانشجویی برای نقش‌آفرینی در فضای پرمخاطب مجازی هدف دیگری است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در همایش از حماسه تا حماسه پیگیری خواهند کرد.»

هفت موضوع محوری در جشنواره از حماسه تا حماسه پیگیری می‌شود؛ حماسه دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور، اربعین حسینی هفدهم مهر، حماسه‌ای ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، حماسه ۱۶ آذر روز دانشجو، حماسه ۹ دی، شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و حماسه ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی، هفت موضوع محوری این جشنواره هستند. جشنواره از حماسه تا حماسه در سه سطح واحد، استان و سراسری ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله تمام دانشجویان اساتید و کارمندان دانشگاه برگزار خواهد شد.

دانشجویان اساتید و کارمندان فعال در فضای مجازی باید در ابتدا نشانی سایت کانال و صفحه فعال خود در فضای مجازی را به نحوی که واحد دانشگاهی گاهی اطلاع‌رسانی می‌کند، ثبت کنند. از زمان ثبت، شرط شرکت در جشنواره، انتشار حداقل ۵ پست از آغاز مناسبت تا مناسبت بعدی در موضوعات محوری جشنواره است. افرادی که تعداد پست‌های بیشتری منتشر کنند از امتیازات بالاتری برخوردار خواهند بود. کانال‌ها، صفحات و پست‌ها از جهت محتوایی، هنری، تعداد بازدید، تعداد بازنشر و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این ارزیابی‌ها هم توسط داوری و هم توسط گروه‌های دانشگاهی انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید آثار مجازی خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند ایتا، سروش، واتس‌اپ و اینستاگرام منتشر کنند. در پست اینستاگرامی تولیدشده یا در کانال‌های مربوطه باید از هشتگ‌های از «حماسه تا حماسه» و «دانشگاه آزاد اسلامی» استفاده شود. همچنین در ارتباط با هر موضوع جشنواره هشتگ متناسب نیز درج شود.

داوری جشنواره در سه سطح واحد مرکز، استان و کشور انجام می‌شود. کمیته اجرایی و داوری واحد، مسئولیت داوری آثار دریافتی را بر عهده دارند و می‌توانند به فراخور نیاز از افراد متخصص برای داوری آثار بهره ببرند. داوران جشنواره برای قضاوت شاخص‌هایی مثل تعداد پست‌های بیشتر، بازدید بالاتر استوری و پست، باز نشر بیشتر محتوای غنی‌تر و... را مدنظر قرار دهند و به هر یک از این موارد به صورت جداگانه امتیاز دهند. اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به‌منظور رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در همه سطوح اقدام به ارزیابی میزان توسعه این‌گونه فعالیت‌ها در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی کرده است. در این جشنواره به تناسب شرکت دانشجویان سه واحد دانشگاهی که بیشترین شرکت‌کنندگان را داشته باشند پس از اعلام و تایید اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی، رئیس و  معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر فرهنگی و اجتماعی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد فضای مجازی تغییرات فرهنگی انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشکل های اسلامی دانشگاهیان اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره از حماسه تا حماسه تشکل های اسلامی دانشگاه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی و اجتماعی اجتماعی دانشگاه آیین نامه فضای مجازی استان تهران میلیون ریال برنامه ریزی درحال حاضر مدنظر قرار هیات نظارت بر تشکل ها برنامه ها قرار گرفت تشکل ها ثبت نام بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد