Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضاعی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های ملی و مذهبی نیمه دوم سال جاری استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز  به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در جنگ واقعی قرار گرفته‌ایم پرسنل بهداشتی و درمانی با جانفشانی مبارزه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون استان کردستان از وضعیت زرد به سمت نارنجی می‌رود و این به منزله زنگ خطر  شیوع دوباره این ویروس است، در این راستا یک هفته تا ۱۰ روز فرصت داریم جلوی این بلا را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رعایت فاصله یک متری و یک متر و نیمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را الزامی دانست و گفت: ۹ نفر دانش‌آموز و ۲۲ معلم در استان به ویروس کووید ۱۹ ابتلای قطعی داشتیم.

وی یادآور شد: از روزی که دستخوش روزمرگی شدیم و زدن ماسک افت کرد آمار مبتلایان از اواخر شهریور سیر صعودی پیدا کرد.

رضاعی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی تاکید کرد: اگر در این ۱۰ روز نتوانیم پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم بدون تردید در وضعیت قرمز بیماری قرار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در هر برنامه‌ای که مصوب می‌شود باید موضوع کووید ۱۹ را در نظر گرفت.

وی یادآورشد: اکنون ویروس کووید۱۹ جهش پیدا کرده و روند ابتلا جوانان را در برگرفته است.

رضاعی افزود: امروز تخت‌های ICU پر شده تاکنون ۴۰ نفر در ICU بستری هستند و‌ کسی که در این بخش بستری می‌شود احتمال فوت وی بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: میزان مثبتی‌ها کرونا به ۳۵ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه و  شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود