Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار ضیائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسامی ۱۵ نفر از برگزیدگان قصه های عاشورایی "در سوگ نینوا" از سوی کانون پرورش فکری استان گیلان معرفی شد.

وی افزود: "دینا شیری‌ زاده" با قصه محرم از کرج، "آنیتا کهنسال" با قصه شام غریبان از لنگرود، "زهرا یادگاری" با قصه حضرت‌ رقیه (س)، "روشان علی‌ نژاد" با قصه دختر آسمانی و "زهرا یوسفی" با قصه زهیر و "آنیسا خورسند فر" با قصه دو برادر از شهرستان بندرانزلی به عنوان قصه‌ گویان برگزیده بخش کودک و نوجوان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: هیئت‌ داوران "مهسا شعبان‌ زاده" با قصه بین دوراهی از رودبار، "عسل شیرین‌ پور" و "پریناز غفارنژاد" و "آرین نعمتیان" به ترتیب با قصه‌ های ظهر عاشورا و علی اصغر تشنه است و عموجان عباس از شهرستان رشت و "هانیه اسماعیل‌ نژاد" با قصه شام‌ غریبان از شاندرمن و "سمیه عاشوری" با قصه عاشورا از ماسال را به‌ عنوان برگزیده بخش کودک و نوجوان اعلام کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطر نشان کرد: "طاهره روشن" با قصه علی‌اصغر (ع)، "ناهیده حیدرزاده" با اثر مهمان شب از رضوانشهر و "عباس عسگرزاده" با قصه به وقت نماز از بخش اسالم را به عنوان برگزیدگان بخش بزرگسال معرفی شدند.

فراخوان قصه‌ های عاشورایی با عنوان "در سوگِ‌ نینوا" از سوی انجمن قصه‌ گویی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه‌ نماز گیلان منتشر شد که ۶۰ نفر آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

این فراخوان با هدف نهادینه‌ سازی فرهنگ‌ عاشورایی، انتقال آموزه‌ های حسینی به‌ مخاطبان و تبیین جایگاه اهل‌ بیت (ع) و یاران امام‌حسین (ع) در حماسه‌ کربلا، بهره‌ گیری از هنر قصه‌ گویی در ارائه‌ تصویری روشن از این رخداد آگاهی‌ بخش و نمایاندن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌ سازی از اهداف انتشار فراخوان "در سوگِ‌ نینوا" است.

"نماز ظهر عاشورا"، "کودکان‌ کربلا"، "یاران امام‌ حسین(ع) "، "شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان و اسارت اهل‌ بیت سیدالشهدا (ع) " از موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی بود.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

برچسب‌ها رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان اخبار کنکور کانون پرورش فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت