Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مناطق حاشیه شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دستگاه قضایی استان کرمان مسئولیت ساماندهی شهرک صنعتی را در حالی که هیچ وظیفه قانونی در این باره ندارد اما به عنوان پایلوت به عهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یدالله موحد سه شنبه (8 مهر) در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با موضوع «زمین خواری در حاشیه شهرها» که با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی برگزار شد، گفت: یکی از کارهایی که در شهرک صنعتی الزامی است، احداث مدرسه است و یک خیّر مدرسه ساز هم پای کار آمده و پول نقد هم دارد و فقط یک زمین نیاز دارد تا به سرعت این مدرسه ساخته شود لذا از همه می خواهم این فرصت را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص ساماندهی حاشیه شهر بیان کرد: مناطق حاشیه شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دستگاه قضایی استان کرمان مسئولیت ساماندهی شهرک صنعتی را به عنوان پایلوت به عهده گرفته است؛ هرچند جزو وظایف ما هم نیست اما قصد داریم با همفکری، همیاری و همکاری دستگاه های اجرایی کاری انجام دهیم و بگوییم می شود کار انجام داد و همتی که در مسئولان اجرایی در ساماندهی شهرک صنعتی کرمان می بینم، فوق العاده قابل قبول است.

 

 

وی ادامه داد: قرار شد راه و شهرسازی کمیته ای تشکیل دهند و اراضی دولتی و خصوصی در شهرک صنعتی مشخص شوند و صدور سند کاداستر هم در اولویت باشد.

 

 

موحد با بیان اینکه کوره های آهک پزی موجود در شهرک صنعتی تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، خاطر نشان کرد: انتقال کوره ها که باید 3 سال گذشته انجام می شد انجام نشده و الان باید این انتقال به سرعت انجام شود؛ بنابراین دستگاه قضایی، شهرداری، محیط زیست و ... همه به وظایف خود عمل کنند و بحث انتقال کوره ها را جدی تر بگیرند.

 

 

وی در ادامه در خصوص جمع آوری زباله و مسائل بهداشتی در شهرک صنعتی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم برای ارائه خدمات بهداشتی در این شهرک اعلام آمادگی کرده و همچنین کمیته امداد نیز اعلام کرده که برای ساخت مسکن محرومان در شهرک صنعتی آمادگی دارد و قطعاً بنیاد مسکن هم می تواند در این مسئله کار کند؛ بنابراین وقتی این خانه ها را بسازیم، اراضی دولتی هم آزاد می شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: استدعا دارم همه دستگاه ها و مسئولان فرصت را غنیمت بشمارند و اگر ما به کشور اعلام کنیم که یک نقطه حاشیه شهر کرمان را با کمک و مشارکت همه مسئولین ساماندهی کردیم، می توان همین مدل را در جای دیگر و به اقتضای آن موقعیت انجام دهیم.

 

 

وی بیان کرد: بنده در شورای تأمین استان هم توضیح دادم، آثار تصرف دولتی باید جمع شود اما آثار تصرف به جمع آوری و وسایل و ... که برای تصرف ایجاد کرده نیاز به حکم قلع و قمع ندارد و می توان بدون حکم این کار را انجام داد؛ بنابراین دادستان با همکاری راه و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و همه دستگاه هایی که متولی اراضی دولتی هستند هرگونه آثار تصرف و بناهای غیرمتعارف را جمع آوری کنند و در اختیار اداره مربوطه قرار دهند.

 

 

موحد اظهار داشت: الان فرآیند رفع تصرف از اراضی دولتی کوتاه شده است و پرونده مستقیم به دادگاه می رود و دادگاه حکم می دهد؛ بنابراین اگر کسی که تصرف کرده، تحت تعقیب کیفری است اما اگر اهتمامی باشد که اجازه تصرف را ندهیم کار خیلی راحت تر شده و باید قوت کار را به این سمت ببریم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در بحث شهرک صنعتی، اقدامات لازم را برای شناسایی و انتقال آلونک ها و رفع تصرف های دولتی انجام دهند و آن هایی که خالی از سکنه هستند سریعاً جمع آوری شوند؛ بنابراین زمین های خالی را در اولویت بگذارید و آن هایی آثار تصرف و قابلیت سکونت ندارد در اولویت دوم قرار بگیرد و با کمیته کار مشترک انجام دهید تا بتوانیم نقل مکان این افراد را انجام دهیم.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: اگر بنگاه داری برای خرید و فروش اراضی دولتی دلالی و وساطت کند، مورد پیگرد قانونی دارد و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاشیه شهر دادگستری رئیس کل دادگستری استان کرمان ساماندهی شهرک صنعتی شهرک صنعتی اراضی دولتی آثار تصرف حاشیه شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش دانشجو، وحیدی افزود: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود. وی گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار