Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@21:43:06 GMT

68 خانه هلال روستایی در استان کرمانشاه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۳۶۶۳

68 خانه هلال روستایی در استان کرمانشاه افتتاح شد

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: امروز به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور افتتاح شده است که سهم استان کرمانشاه ۶۸ خانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم همتی در حاشیه سفر به سرپل ذهاب در گفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهارداشت: خانه های هلال سراسر کشور امروز به طور همزمان با سخنرانی رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود : بر این اساس یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور افتتاح شده است که سهم استان کرمانشاه از خانه های هلال افتتاح شده ۶۸ خانه است که امروز با سفر به شهرستان سرپلذهاب خانه هلال روستای تایشه ای به صورت نمادین به بهره برداری رسید .

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: اهداف ایجاد خانه های هلال بصورت بلند مدت است و ما به دنبال این هستیم که جامعه ای با تاب و تحمل بسیار بالا داشته باشیم ولذا اقدامات هلال احمر در بخشهای مختلف امدادی و آموزشی را به نقاط دوردست و مناطق محروم آورده ایم .

همتی  اذعان داشت: امداد ونجات در حوادث مختلف، ارائه آموزشهای همگانی و توزیع اقلام امدادی از جمله اهداف خانه های هلال در افزایش تاب آوری مردم است که با مساعدت ریاست جمهوری اعتبار لازم برای تجهیز خانه های هلال بصورت جدی دنبال می شود .

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر کشور تاپایان دولت تدبیرو امید ۵ هزار خانه هلال افتتاح خواهد کرد و دربرنامه بلند مدت احداث بیش از ۳۸ هزار خانه هلال را در روستاهای مختلف و مناطق محروم و دور دست در برنامه دارد تا همچون خانه های بهداشت روستایی بتوانند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند  .

ایشان بابیان اینکه امدادونجات در حوادث غیرمترقبه بسیار مهم است افزود : وجود خانه های هلال باعث می شود که آمادگی لازم در مردم مناطق دوردست برای مقابله با حوادث وجود داشته باشد و کاهش استرس مردم و کاهش تلفات در لحظات ابتدایی بعداز وقوع حادثه در صورت بروز هر حادثه ای توسط مردم آموزش دیده همان منطقه در دستور کار قرار گیرد زیرا اولین گروهی که در صحنه حادثه حاضر می شوند مردم همان منطقه حادثه دیده هستند که در صورت داشتن آگاهی و فراگرفتن آموزشهای لازم امدادی بهترین عملکرد را در امداد ونجات و کاهش تلفات جانی خواهند داشت .

هوشنگ بازوند استاندار کرماشناه نیز در حاشیه افتتاح خانه هلال روستای تایشه ای درگفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهارداشت : احداث خانه های هلال روستایی یک اقدام بسیار ارزشمند دولت است که در مدت یکسال بیش از ۵هزار خانه هلال را در مناطق روستایی مختلف احداث کرده است .

وی افزود : این اقدام بیانگر این مطلب مهم است که دولت در کنار مردم است وحاکمیت در حوادث غیر مترقبه مختلف و بلایای طبیعی مردم را تنها نمی گذارد .

نماینده ارشد دولت در استان کرمانشاه اذعان داشت: ایجاد خانه های هلال در مناطق روستایی و پرحادثه یک اقدام ماندگار از رئیس جمعیت هلال احمر کشور است که برای همیشه ماندگار خواهد بود ودر حوادث مختلف بهترین عملکرد را خواهد داشت .

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر کشور استان کرمانشاه خانه های هلال خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد