Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مقامات افغانستان، در انفجار یک مین در ولایت دایکندی واقع در مرکز این کشور ۱۴ غیرنظامی جان باخته و ۳ کودک زخمی شدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در انفجار یک مین در ولایت دایکندی ۱۴ غیرنظامی جان باختند.

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید این خبر گفت که این انفجار امروز در منطقۀ دشت سلیمان شهرستان کجران ولایت دایکندی، رخ داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گل‌آقا سجادی، سخنگوی فرماندهی پلیس دایکندی نیز درباره این انفجار گفت: این واقعه حوالی ساعت ۹:۰۰ قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۸ مهر) در روستای «کاریز» شهرستان کجران رخ داده است.

وی افزود: این انفجار ۱۴ کشته بر جای گذاشت که شامل هفت زن، پنج کودک و دو مرد می‌شوند. به گفته او، در این انفجار سه کودک نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پلیس دایکندی گفت این رویداد ناشی از برخورد یک خودروی «لندکروزر» با یک حلقه مین کنارجاده‌ای بوده است.

به گفته‌ی وی، این خودرو ۱۷ سرنشین داشته و از روستای کاریز به سمت مرکز شهرستان کجران در حرکت بوده است.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که چنین اقداماتی نشان‌دهنده دوام جنایات طالبان علیه مردم افغانستان است.

به گفته وی، طالبان با اعمال تروریستی خود در طول ۶ ماه گذشته حدود ۳۵۰۰ غیرنظامی افغان را کشته و زخمی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انفجار در افغانستان دایکندی افغانستان طالبان تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا مؤسس حوزه علمیه قائم چیذر، در جلسه درس اخلاق با شرح فراز «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ… مَلَکَةِ الْحَمِیَّةِ» دعای هشتم صحیفه سجادیه اظهار داشت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی ۷۰ سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد؛ اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

وی افزود: «حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

هاشمی علیا در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت؛ از جمله آیه ۲۶ سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ (یاد کن) هنگامی را که کافران (پس از قرارداد صلح حدیبیه) دل‌هایشان را از تعصّب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را (که حقیقت و جان توحید است) ملازم آنان نمود، و آنان به (روح تقوا) سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم (ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

وی در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه صهیونیست به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد؛ زیرا یهود صهیونیست دین خود را دین واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

کد خبر 6088313 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا