Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@23:08:07 GMT

۱۰ برابر پارسال واکسن آنفولانزا وارد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۴۸۰۷

سخنگوی دولت از ۱۰ برابر شدن واردات واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کرده ایم این تعداد برای گروه‌های در معرض خطر با ریسک بالا و خانم‌های باردار به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی تحویل داده شده که براساس پرونده‌های موجود به طور رایگان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: تا اواخر مهر ماه یک میلیون دوز دیگر در مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد. در مجموع ۵.۲ میلیون دوز به طور رایگان برای گروه یاد شده در نظر گرفته شده در حالی که سال گذشته ۲۵۰ هزار دوز برای این امر واردات داشته ایم.

آقای ربیعی گفت: به علاوه ۱۴میلیون دوز دیگر وارد کشور خواهد شد که با محاسبه نرخ با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی تحویل داروخانه‌ها برای جمعیت بالای ۶۵ سال و گروه‌های هدف دیگر داده خواهد شد که براساس کد برچسب روی دارو و کد ملی توزیع خواهد شد. در مورد این گروه نیز سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده بود.

وی با انتقاد از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی استان‌ها گفت: در برخی از استان‌ها تا ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی و ۵۸ درصد استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت افزود: بر همین اساس ستاد ملی مقابله با کرونا اختیارات بیشتری به استان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها داده است و برای کسانی که از ماسک هم استفاده نمی‌کنند برخورد‌های قضایی پیش بینی شده است.

آماده کمک به حل مناقشه آذربایجان و ارمنستان هستیم

سخنگوی دولت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به پایان بحران در مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

آقای ربیعی گفت: ما با دقت و نگرانی مسائل مربوط به آذربایجان و ارمنستان را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این که منطقه قفقاز طی قرن‌ها حوزه وحدت بخش تمدن‌های فرهنگی و ادیان مختلف بوده و سابقه بسیار درخشانی داشته است افزود: مداخلات و نفوذ استعمارگران و اقداماتی نظیر پاکسازی قومی امروز آثارش را در مرز‌های بین آذربایجان و ارمنستان گذاشته است.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد دو کشور آذربایجان و ارمنستان با الهام از تاریخ بتوانند در کنار هم تفاهم کنند.

آقای ربیعی با تاکید بر ضرورت رعایت صلح و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به صلح پایدار از هیچگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر رعایت اصول سازمان ملل برای دستیابی به صلح در منطقه قره باغ افزود: جمهوری اسلامی ایران حاضر به کمک برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه است. برچسب ها: سخنگوی دولت ، ربیعی ، واکسن ، آنفولانزا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی دولت ربیعی واکسن آنفولانزا آذربایجان و ارمنستان سخنگوی دولت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد

به گزارش خبرآنلاین با بررسی کارنامه تولید خودروسازان بزرگ کشور در نخستین ماه امسال مشخص می‌شود که ایران‌خودرو و سایپا در افتتاحیه تولید ۱۴۰۳ چه کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در مجموع حدود ۴۲‌هزار و ۴۰۰دستگاه انواع خودروی سواری را در فروردین امسال تولید کرده‌اند. این در حالی است که در ماه مشابه پارسال مجموع تولید محصولات سواری آنها حدود ۵۵‌هزار دستگاه بود. بنابراین غول‌های جاده ‌مخصوص در ماه نخست امسال و نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، ۲۴‌درصد افت تولید را تجربه کرده‌اند.

در این بین، بیشترین تیراژ نصیب ایران‌خودرویی‌ها شده که توانسته‌اند ۱۴‌هزار و ۲۰۴دستگاه محصول را در فروردین تولید کنند. با این حال این میزان تولید سبب شده تا آبی‌های جاده‌مخصوص افت ۱۹درصدی تولید را در بخش سواری نسبت به فروردین ۱۴۰۲ تجربه کنند. سایپایی‌ها نیز به کمک زیرمجموعه خود پارس‌خودرو، تولید بالغ بر ۱۹‌هزار دستگاهی را در ماه ابتدایی امسال ثبت کرده‌اند که نسبت به فروردین پارسال افت ۲۹درصدی را نشان‌ می‌دهد.

در حالت تفکیکی، سایپا تولید ۱۴‌هزار و ۲۰۴دستگاهی در فروردین امسال داشته و این در حالی است که میزان تولید این شرکت در ماه مشابه پارسال ۱۹‌هزار و ۲۱دستگاه بود. بنابراین دومین خودروساز بزرگ ایران بدون احتساب آمار پارس‌خودرو، افت تولید بالغ بر ۵‌هزار دستگاهی داشته است. پارس‌خودرو نیز که ۴هزار و ۸۷۳دستگاه تولید داشته، در مقایسه با فروردین پارسال افت تولید ۲‌هزار و ۷۹۰دستگاهی داشته است.

افت تولید ۲۴درصدی خودروسازان در فروردین در حالی است که طبق اعلام وزیر صمت، تولید خودرو در سال‌جاری باید ۱۵‌درصد افزایش یابد. با توجه به تولید بالغ بر یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار دستگاه خودرو در سال گذشته، رشد ۱۵درصدی به معنای افزایش تیراژ خودرو تا یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دستگاه است. خودروسازان بزرگ کشور سال گذشته نتوانستند برنامه تولید مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت را عملی کنند، به نحوی که تنها ۶۵‌درصد از این برنامه محقق شد. برنامه تولید پارسال حداقل یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دستگاه بود، بنابراین مشخص می‌شود که برنامه مدنظر صمت برای امسال افت حدودا ۲۰۰‌هزار دستگاهی خواهد داشت. اما در کنار وعده رشد ۱۵درصدی تولید، وزیر صمت هفته گذشته با حضور در ایران‌خودرو دیزل عنوان کرد که یک جهش اساسی در کمیت و کیفیت تولید اتقاق خواهد افتاد. به‌طور حتم این وعده وزیر بدون اصلاح قیمت خودرو همچون سال‌های گذشته تنها در حد وعده باقی خواهد ماند. 21302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903289

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود