Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ده‌نمکی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود از رونمایی کتاب «بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه کتاب سه جلدی «بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا که به قلم مسعود ده‌نمکی نوشته شده است،همزمان با هفته دفاع مقدس در طی مراسمی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسعود ده‌نمکی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود گفت: کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا پس از چند سال تلاش به ثمر نشست و در  همایش بزرگداشت پیشکسوتان لشکر 27 حضرت رسول‌الله که روز دوشنبه در سالن همایش‌های وزارت کشور با حضور فرمانده سپاه تهران سردار یزدی، سردار کوثری و سردار دهقان و ده‌ها تن از پیشکسوتان لشکر27 برگزار شد رونمایی شد. 

این کتاب‌ها روایت جمعی از نیروهای گردان حمزه است که به صورت روزشمار درآمده و حاوی آلبوم‌های عکس، جدول کادر تشکیلات گردان و خاطرات رزمندگان در هر عملیات است. این کتاب اولین نمونه کامل یگان‌نگاری در سطح گردان از تاریخ دفاع مقدس است. 

از همه کسانی که ما را در تدوین این مجموعه یاری کردند سپاسگزارم و از خدا برایشان طلب خیر دارم. 

براساس این گزارش،  این کتاب به کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) از اردیبهشت 1365 تا شهریور1367 پرداخته است.

در برشی از این کتاب آمده است: سقوط منطقه شلمچه و تداوم حملات دشمن در سایر مناطق و احتمال حمله به جزایر مجنون، به عنوان آخرین منطقه‌ای که در جبهه‌های جنوبی همچنان در اختیار قوای نظامی ایران قرار داشت، باعث شد تا ضرورت تخلیه دو جبهه ماووت و حلبچه در غرب کشور و انتقال نیروها به جنوب مورد توجه قرار گیرد. چنان ‌که پیش از این اشاره شد گسترش و زمین گیرشدن نیروهای سپاه در خطوط پدافندی در طول1200 کیلومتر مرز علاوه بر اینکه قدرت آفندی سپاه را کاهش داده بود، بر توانایی پدافندی این نیرو تأثیرات فراوانی گذاشته بود. به عبارت دیگر استراتژی دشمن از پدافند به آفندی تغییر کرده بود و به طور طبیعی نیروهای خودی در مواضع پدافندی قرار گرفته بودند. تمرکز نیرو برای مقابله با تهاجمات دشمن ضروری بود بنابراین ...

تاریخ‌سازی «ایرانشهر»/ هرکس سر سوزنی عشق به ایران دارد، مخاطب این کتاب استاستقبال از رمان کدیور در بازار کتاب/ نگاهی به چرایی قیام کربلا در «پس از بیست سال»

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لشکر 10 سید الشهدا ع سردار دهقان دفاع مقدس هفته دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله ص کتاب و ادبیات لشکر 10 سید الشهدا ع سردار دهقان دفاع مقدس هفته دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله ص کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «احتضار» شامل عکس‌های سعید فلاح‌فر از شهر تهران است که در یک دهه گذشته عکاسی کرده و واجد نگاهی جامعه‌شناختی است. عکس های کتاب با تمرکز بر موضوع هویت، از منظر معماری و شهرسازی نیز قابل توجه است و موقعیت انسان را در شهر نشان می‌دهد. 

مراسم رونمایی و جشن امضای این کتاب با حضور؛ دکتر نوا توکلی‌مهر (معمار منظر و پژوهشگر شهری) عباس عرب‌زاده (عکاس و مدیر هنری کتاب) سید محمد طباطبایی ( ناشر) و سعید اسلام‌زاده ( روزنامه‌نگار و منتقد هنری) برگزار می‌شود.

کتاب «احتضار» در انتشارات «بط» منتشر شده و پس از مراسم رونمایی و جشن امضا در نمایشگاه کتاب هم عرضه خواهد شد. 

سعید فلاح‌فر (شاعر، عکاس و منتقد هنری) فارغ التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی، دکترای تاریخ هنر و درجه یک هنری در رشته عکاسی است و علاوه بر تالیفات تخصصی، نمایشگاه های متعددی از آثارش در ایران، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان، کانادا و... برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب