Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روابط تهران-برلین را دیرینه، دوستانه و خوب توصیف کرد و گفت: باید همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان بدون توجه به تحریم‌های آمریکا گسترش باید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوار نامه «هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان در تهران، مواضع جمهوری فدرال آلمان در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در جهان را خوب توصیف و تاکید کرد: برخوردهای سه کشور اروپایی در مقابله با اقدامات و تلاش های غیرقانونی و نادرست آمریکا در بازگرداندن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ منطقی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روابط تهران-برلین را دیرینه، دوستانه و خوب توصیف کرد و با اشاره به تاثیرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا در روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست از جمله آلمان، گفت: همکاری های دو کشور باید بدون توجه به این تحریم ها گسترش یابد.

رئیس جمهور همچنین به تقاضای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت وام ۵ میلیاردی از صندوق بین المللی پول پس از شیوع بیماری کرونا و نیازهای درمانی مردم ایران اشاره و خاطر نشان کرد: هیأت مدیره این صندوق با تقاضای این وام موافقت کرده بود اما آمریکا با دخالت های نابجا در مسیر دریافت این وام ایجاد مزاحمت کرد که البته توقع جمهوری اسلامی ایران از سه کشور اروپایی این بود که در برابر فشارهای آمریکا ایستادگی کنند تا با کمک این وام نیازهای دارویی و بهداشتی و درمانی مردم ایران برطرف شود.

«هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان نیز با تاکید براینکه آلمان خود را موظف به حفظ برجام می داند، تصریح کرد: باید همکاری های دو کشور با توجه به شرایط سخت و امکانات موجود گسترش یابد و اینجانب در این مسیر تمام مساعی خود را بکار خواهم برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود