Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در نشست روایتگری نقش زنان در دفاع مقدس گفت: شاید تا کنون پرداختن به زنان حاضر در دفاع مقدس کمتر از مردان حاضر انجام شده باشد، اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یکی از موثرترین روش‌ها برای مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس را دیدار چهره به چهره با خانواده‌های شهدا دانست و یادآور شد که معاونت زنان در طرح سپاس به دیدار خانواده شهدا پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه به روایت تجربه زیسته به وسیله‌ی نشر کتب، ساخت فیلم و... اشاره کرد و گفت: نقش روایتگری زنان در دوران دفاع مقدس نقش گسترده‌ای است، همچنین باید در مباحث تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس بیشتر کار شود.

ابتکار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از تحریف تاریخ را گفتگوی بین نسلی دانست و ادامه داد: معاونت امور زنان در طرحی گفت و گوی ملی خانوادگی و گفت و گوی بین نسلی را دنبال می‌کند و هدف ما از پیگیری این موضوع ارتقای مهارت‌های گفت‌گویی است.

وی افزود: این مهارت ابتدا از محل خانواده شروع می‌شود و اگر گفتگو درون خانواده با اختلاف مواجه باشد این اختلاف به جامعه نیز راه می‌یابد.

وی یکی از دلایل ضعف انسجام اجتماعی را اختلال ارتباطی دانست و افزود: یکی از مسائلی که در بسیاری از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی جریان دارد، موضوع تحریف تاریخ و غلبه دروغ است که موحب تشدید شکاف بین نسلی می‌شود که امیدواریم تمامی ارگان‌ها در انجام درست مسئولیت‌های خود در این زمینه تلاش کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب معصومه ابتکار نقش زنان در دفاع مقدس دفاع مقدس تحریف تاریخ مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس

دریافت 32 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096293

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس