Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:55:18 GMT

افزایش فقر در شرق آسیا به دلیل کرونا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۹۹۶۰

افزایش فقر در شرق آسیا به دلیل کرونا

بانک جهانی اعلام کرد برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در سایه بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش نرخ فقر در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شیوع کرونا شوک سنگینی را به کشورهای در حال توسعه شرق آسیا و اقیانوسیه وارد کرده و انتظار می‌رود به همین خاطر ۳۸ میلیون نفر فقیر مانده و یا به جمعیت فقیر این کشورها اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سهم فقرا از زندگی ثروتمندان؛ دی اکسید کربن

تحقیقات این بانک نشان می‌دهد این برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که شاهد افزایش نرخ فقر در این کشورها خواهیم بود.

کشورهایی که بانک جهانی می‌گوید فقر در آنجا افزایش خواهد یافت شامل چین، کشورهای جنوب شرق آسیا، و کشورهای اقیانوسیه نظیر فیجی و ساموآ هستند.

در گزارش بانک جهانی آمده است دلیل این اتفاق هم خود شیوع ویروس کروناست و هم تبعات اقتصادی ناشی از این شیوع در کنار بازگشت سایه رکود بر اقتصاد جهانی است.

بیشتر بخوانید: همه‌گیری ویروس کرونا و برنامه «دولت پنهان» برای پیاده‌سازی نظم نوین جهانی

انتظار می‌رود کشورهای این منطقه برای سال ۲۰۲۰ تنها ۰.۹ درصد رشد اقتصادی داشته باشند که کمترین میزان از سال ۱۹۶۷ تاکنون به شمار می‌رود.

این بانک در گزارش خود افزوده بیماری، عدم وجود امنیت غذایی، اخراج کارگران، و تعطیلی مدارس می‌تواند به اختلال در حوزه سلامت و آموزش کشورها منجر شده و برای سال‌ها تبعات آن پابرجا باقی بماند.

نبود دسترسی به بیمارستان، مدارس،‌ اشتغال و منابع مالی باعث می‌شود میزان محرومیت قشر فقیر این کشورها به شکلی قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این بانک می‌گوید خسارت‌های ناشی از این اتفاق می‌تواند سالیان سال پس از اتمام شیوع کرونا تاثیرات خود را حفظ کند.

ویکتوریا کواکوا،‌ یکی از مقامات بانک جهانی می‌گوید شیوع کرونا نه تنها در حال آسیب زدن جدی به قشر فقیر در شرق آسیاست بلکه در حال افزودن به تعداد آنها است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بانک جهانی راشاتودی چین اقیانوسیه فقر ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا شرق آسیا آسیا بانک جهانی شرق آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود