Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش معارف ناب قرآن کریم در استان و یکی از ۱۸ دانشکده ای است که زیر مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی که محور اصلی آن قرآن و آموزه های قرآنی بود، نیاز مدارس و دانشگاههای کشور به نیروهای متخصص قرآنی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، تقویت و گسترش مبانی و پشتوانه های علمی، فکری و عقیدتی صحیح و به روز و بهره‌وری مطلوب از موقوفات قرآنی موجب شده مرکزی با عنوان «مدرسه تربیت مدرس قرآن کریم» توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران آغاز به کارکند.

 

براساس این گزارش،این مرکز از سال ۱۳۶۸ با عنوان «آموزشکده تربیت معلم قرآن کریم» در مقطع کاردانی، فعالیت خود را در رشته «تربیت معلم قرآن مجید» از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش، ادامه داد و در سال ۱۳۷۲ به «دانشکده تربیت معلم قرآن مجید» و سپس «دانشکده علوم قرآنی تهران» تغيير نام پیدا کرد. از همان سال علاوه پر تهران دانشکده قم نیز تأسیس شد و در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته « تربیت معلم قرآن کریمه »اقدام به پذیرش دانشجو کرد .

 

ضرورت های فرهنگی و آموزشی کشور و استقبال روزافزون از این دانشکده ها باعث شد، از سال ۱۳۷۳، با تأیید رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، علاوه بر تهران و قم، دانشکده های مشهد خوی، مراغه کرمانشاه شیراز، زاهدان، زابل، شاهرود، آمل، بجنورد، میبد، ملایر، سبزوار و پندرعباس تاسيس و اقدام به جذب دانشجو کنند .

 

در بهمن ماه ۱۳۸۷، مجموعه دانشکده های علوم قرآنی، با تصویب مراکز رسمی کشور«دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» نام گرفت و با انسجام بیشتر به فعالیت خود ادامه داد. پس از آن این دانشگاه با تاسیس در دانشکده دیگر در شهر های اصفهان و خمین، با هجده دانشکده علوم قرآنی، فعالیت خود را در کشور گسترش داد.

 

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تا پایان سال ۱۳۹۸، پیش از سیزده هزار دانش آموخته و به جامعه اسلامی تقدیم نموده است که بر اساس آمارها، بیش از ۷۵ درصد آنها، وارد بازار کار شده، یا در مقطع تحصیلی بالاتر پذیرفته شده اند .

 

دکتر مجید چهری رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به زمان تاسیس این دانشکده در استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بنای دانشکده در سال ۱۳۷۲ از سوی واقفان خیراندیش استان و از طريق موقوفه کوثر اهل بیت علیهم السلام تأسیس شد و پس از گذشت یک سال با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحنيقات و فناوری، به صورت رسمی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: این دانشکده ابتدا در مقطع کارشناسی، اقدام به پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره های روزانه و نوبت دوم» در رشته های تحصیلی «تربیت معلم قرآن کریم» «علوم قرآن مجید» «تفسیر قرآن مجید» و «علوم قرآن و حدیث» کرد و سپس از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ با کسب مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته «علوم قرآن مجید »، «تفسیر قرآن مجید» و «تفسير و علوم قرآن» فعالیت خود را در مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز کرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تصریح کرد: از سال تحصیلی ۹۵ با ابلاغ سر فصل جدید رشته علوم قرآن و حدیث» از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ۶ بسته اختیاری می باشد، تمامی رشته های این دانشکده در همین عنوان ادغام گردید و این دانشکده مجری بسته «مطالعات قرآن» می باشد ودر مقطع کارشناسی ارشد نیز این دانشکده از سال تحصیلی ۹۹ با ابلاغ جدید، رشته علوم قرآن» را با ۲ گرایش ادبی و اعجاز ارایه خواهد نمود. دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه از آغاز تأسیس تاکنون موفق به پذیرش ۱۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۲۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شده است.

 

چهری با اشاره به تعداد دانش آموختگان این دانشکده خاطر نشان کرد:  ۱۰۴۹ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند ودر این دانشکده تعداد ۵ نفر به عنوان عضو هیأت علمی و ۲۴ نفر به عنوان استاد مدعو مشغول فعالیت می باشند که از این اساتید بیش از ۱۰ کتاب و ۳۹ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی به چاپ رسیده است.


 

وی اظهار کرد: این مجموعه بزرگ آموزشی با دارا بودن کتابخانه ای غنی و مجهز، با بیش از ۲۷ هزار جلد کتاب و ۵۳۴ عنوان پایان نامه، یکی از غنی ترین منابع علمی و قرآنی استان می باشد. البته با توجه به سیاست های جدید دانشگاه در زمینه توسعه این کتابخانه، به فضل الهی به یکی از کتابخانه های تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث در استان تبدیل خواهد شد.

 چهری با اشاره به اهداف این دانشکده افزود: تربیت نیروهای متعهد، مزمن و توانمند در حوزه علوم و معارف قرآنی در زمینه های تدریس، تحقیق و تبلیغ،  ارائه خدمات علمی _ فرهنگی به نهادها و سازمان های فرهنگی و دینی داخل وخارج از کشور در حوزه علوم و معارف قرآن کریم، ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در حوزه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه مردم در این زمینه و تبادل پژوهش های راهبردی قرانی با مراکز علمی و پژوهشی جهان را از مهمترین اهداف دانشکده علوم قرآنی بر شمرد.

 

وی ابراز کرد: اين دانشگاه، از ۷۴ عضو هیئت علمی تمام وقت و بیش از ۸۰۰ استاد مدعو ، برخوردار است که به انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی، اشتغال دارندو در حال حاضر ظرفیت دانشجوی دانشگاه، توان پذیرش بیش از ۷۰۰۰ دانشجو را دارد و متقاضیان می توانند در مقاطع کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث، کارشناسی ارشد در رشته های علوم قرآن و حدیث و علوم قرآن در سه گرایش اعجاز، ادبی و مستشرقان و دکتری در رشته تفسير تطيبقى قرآن، به صورت روزانه و نوبت دوم، مشغول به تحصیل شوند.

 

چهری با اشاره به بخش های مختلف دانشکده  گفت: مرکز امور قرآنی که طراحی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزش و تربیت مربی قرآن کریم، نظارت بر حسن اجرای برگزاری المپیاد قرآن و عترت و تعامل با بخش های قرآنی نهادهای مختلف کشور، از برنامه های این مرکز به شمار می رود و بخش معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی کهمهمترین فعالیت این معاونت اداره کلیه امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش معاونت پژوهشی و فناوری که برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر امور پژوهشی و کتابخانه ها و توسعه نشریات علمی دانشگاه از مهمترین فعالیت های این معاونت است. بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی که اداره کلیه امور فرهنگی و دانشجویی، زمینه سازی فرهنگی و معنوی برای دانشجویان تقویت روحیه انقلابی و جهادی و حمایت از فعالیتهای دانشجویی، بخشی از فعالیت های معاونت فرهنگی و دانشجويي دانشگاه استو بخش معاونت توسعه مدیریت و منابع که مهمترین وظیفه این معاونت اداره و نظارت بر حسن اجرای امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه است و آخرین بخش اداره همکاری های علمی و بین المللی که  برنامه ریزی و ایجاد زمینه ارتباط و همکاری های علمی با دانشگاه ها، مراکز علمی وآموزشی و سازمان های ملی و بین المللی داخل و خارج از کشور، همکاری در و برگزاری سمینارها کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی بخشی ازفعالیت های این اداره است.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کرمانشاه گفت:داوطلبان مجاز شده پس از اعلام نتایج آزمون سراسری می توانند کد رشته محل دانشکده علوم قرآنی مورد نظر خود را انتخاب و پس از قبولی نهایی نسبت به ثبت نام و تحصیل اقدام نمایند. زمان و جزئیات انتخاب رشته از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. و همچنین متقاضیان پذیرش با سوابق تحصیلی نیز می توانند از طریق سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه به آدرس www quran acir مراجعه کنند.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشکده علوم قرآنی دوره تربیت معلم قرآن ترویج معارف قرانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه مقطع کارشناسی علوم قرآن و حدیث تربیت معلم قرآن رشته علوم قرآن کارشناسی ارشد بین المللی بخش معاونت فعالیت خود قرآن مجید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم

؛سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی