Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:06:51 GMT

اورژانس قزوین نیازمند فضای مناسب است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۴۵۴۳

اورژانس قزوین نیازمند فضای مناسب است

ایسنا/قزوین سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اورژانس قزوین نداشتن فضای کافی و مناسب است، هم‌اکنون پایگاه‌های در سطح استان در کانکس و در یک اتاق انجام‌وظیفه می‌کنند.

سهیل سلطانی در جلسه علنی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه شورای شهر نهادی است که می‌تواند از اورژانس حمایت کند، تصریح کرد: زمانی که بیمار با اورژانس تماس می‌گیرد اگر نیاز به راهنمایی باشد راهنمایی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز واحد عملیات وارد می‌شود و با توجه به نوع حادثه آمبولانس مناسب اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در واحد تریاژ تلفنی ما ۶ نفر مستقر هستند که روزانه به‌طور میانگین پاسخگوی ۳۰۰۰ تماس هستند، این در حالی است که فضای اختصاص‌یافته به اورژانس قزوین بسیار کم است و واحد تجهیزات ما در کانکس مستقر است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ما تنها یک اتوبوس آمبولانس داریم، همچنین ۷ آمبولانس سالم داریم و می‌توانیم انتقال دو مریض را همزمان پوشش دهیم، اما فضای نگهداری آمبولانس‌ها مناسب نیست به‌طوری‌که قرار گرفتن آمبولانس‌ها زیر آفتاب در طول روز باعث استهلاک خودرو می‌شود.

وی تأکید کرد: برای انتقال بیماران در مناطق صعب‌العبور یک هلی‌کوپتر اجاره کردیم که ماهی صد میلیون تومان پرداخت می‌کنیم اگرچه با حمایت اورژانس کشور توانایی خرید را داریم اما زمین استاندارد هوایی نداریم بنابراین تا زمانی که زمین استاندارد ایجاد شود نمی‌توانیم خریداری کنیم، هزینه هر ساعت پرواز ۱۹ میلیون تومان است که این میزان از ماه آینده به ۳۸ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

سلطانی تأکید کرد: در حال حاضر ازنظر پراکندگی پایگاه‌ها ما در مرکز شهر پایگاه اورژانس نداریم و نسبت به برنامه توسعه ۵ پایگاه کمبود داریم، در محله مولوی دو پایگاه داریم تا بتوانیم مناطق اطراف آن را پوشش دهیم اما با توجه به شرایط ترافیکی در خیابان سپه نیاز به تأسیس پایگاه داریم ولی زمین مناسبی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در شمال شهر هم پایگاه نداریم اما جنوب شهر با توجه به ترافیک و سایر موارد نیاز بیشتری به تأسیس پایگاه دارد، همچنین پایگاه شهرک کوثر نیز تجهیزات و فضای کافی ندارد درواقع می‌توان گفت مشکل اصلی ما در حوزه اورژانس، نبود فضای مناسب و کافی است و در حال حاضر ۵ پایگاه ما در کانکس مستقر است که ازنظر سازه‌ای مناسب نیست.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته هزینه تأسیس ساختمان را اورژانس کشور تقبل کرده است و در حال حاضر تنها مشکل ما زمین است، امیدواریم با حمایت شورای شهر و شهرداری بتوانیم زمین مناسبی داخل شهر برای پایگاه اورژانس در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: اورژانس علاوه بر بخش آمبولانس‌ها و اعزام بیماران، ستاد هدایت را بر عهده دارد که کل اورژانس بیمارستان‌های استان را بررسی و بین اورژانس بیمارستان‌ها هماهنگی ایجاد می‌کند، درصورتی‌که اورژانس یک بیمارستان ظرفیت نداشته باشد بیمار را به بیمارستان دیگری منتقل می‌کنند.

سلطانی بیان کرد: مرکز مدیریت بحران ما نیز در اتاق کوچکی مستقر است، این مرکز آمار مربوط به مسائل مختلف مانند تعداد فوتی‌های کرونا، وجود قرص در کیک و هر چیزی مانند این را به‌صورت علمی بررسی می‌کند، در سایر استان‌ها یک ساختمان ویژه به این امر اختصاص داده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی نیز زیر نظر اورژانس فعالیت می‌کند و می‌توانم بگویم یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی‌های کل کشور در حال حاضر متعلق به قزوین است و در صورت نیاز ظرف ۴۸ ساعت برپا می‌شود، بیمارستان صحرایی ما مجهز به اتاق عمل و رادیولوژی است و در حال حاضر برای تأسیس آن آماده‌باش هستیم.

حکمت الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه امامزاده حسین (ع) بازنگری می‌شود می‌توانیم آنجا محلی را به پایگاه اورژانس اختصاص دهیم، در خصوص ساختمان مرکز اورژانس شهرداری، راه و شهرسازی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین عمرانی استانداری قزوین باید باهم همکاری کنند تا زمینی در اختیار اورژانس قرار بگیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر قزوین اورژانس مرکز مدیریت حال حاضر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد