Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی اولین دور از مناظرات انتخاباتی در آمریکا در یک کلینیک درمانی آغاز شد که قطار انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود که مناظره شب گذشته پر هرج و مرج‌ترین مناظره تاریخ آمریکا نام گرفت. گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- زهرا مهران راد؛ اولین مناظره رسمی انتخاباتی "دونالد ترامپ" به عنوان نامزد جمهوری خواهان و به منظور تمدید ریاست جمهوری و "جوبایدن" نامزد دموکرات‌ها به منظور تصاحب این پست در حالی در ایالت اوهایو برگزار شد که به نظر می‌رسد هیات حاکمه آمریکا به دنبال آن است که القا کند، "کرونا" بر مناظرات انتخاباتی آمریکا نیز سایه افکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برگزاری اولین مناظره انتخاباتی دریک کلینیک درمانی / ترامپ و بایدن: ماسک نمی‌زنیم شاهد این مدعا برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا در محوطه کلینیک کلیولند دانشگاه کیس وسترن است. این مرکز واقع در مرکز شهر کلیولند در ایالت اوهایو است که از مشهورترین و برترین مراکز درمانی آمریکا به حساب می‌آید. از طرف دیگر۷۵ تا ۸۰ نفر از مردم در این مناظره حاضر بودند که قبل از شروع مناظره همگی تست کرونا دادند؛ البته شروط مناظره کنندگان یعنی ترامپ و بایدن برای حضور در این برنامه عدم استفاده از ماسک توسط خودشان است. تست کرونای حاضرین در مناظره قبل از شروع برنامه منفی بود؛ البته شروط مناظره کنندگان یعنی ترامپ و بایدن برای حضور در این برنامه عدم استفاده از ماسک برای خودشان است.         میزبان اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا شبکه محبوب ترامپ خواهد بود
این مناظره ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ شب سه شنبه به وقت "واشنگتن دی‌سی" و ۵:۳۰ تا ۷ بامداد چهارشنبه به وقت تهران برگزار شد و میزبان یا مجری اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی آمریکا "کریس والاس" مجری معروف شبکه "فاکس نیوز" آمریکایی بود و این مناظره از همین شبکه یعنی شبکه مورد علاقه ترامپ پخش شد؛ بنا بر اعلام قبلی ترامپ در سمت راست و بایدن در سمت چپ والاس قرار گرفتند.     برخلاف دوره‌های پیشین، نامزد‌های انتخاباتی با رسانه‌ها گفتگویی خبری نداشتند و اصحاب رسانه باید برای دریافت مصاحبه از طریق مجازی از قبل هماهنگ کرده باشند.   مسائل داخلی و اقتصاد آمریکا موضوع اولین مناظره انتخاباتی 
موضوع و محور اولین مناظره انتخاباتی نتخابات ۲۰۲۰ مسائل داخلی امریکا است.
۶ موضوع اصلی مناظره فردا عبارتنداز:
۱. بررسی سوابق و کارنامه دو نامزد انتخاباتی
۲. موضوع جایگزینی قاضی جدید در دیوان عالی آمریکا
۳. بحران کرونا
۴. اقتصاد
۵. تظاهرات و خشونت‌های جاری در برخی شهر‌های آمریکا در اعتراض به موضوع تبعیض نژادی
۶. مساله شیوه انتخابات آتی و بحث چالش‌برانگیز انتخابات پُستی و حواشی آن خواهد بود.
براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در کانال تلگرامی انتخابات آمریکا که واشنگتن پست منتشر کرد:
بایدن ۴۹ درصد
ترامپ ۴۳ درصد
لیبرتارین ۴ درصد
سبز‌ها ۳ درصد   این یکی از اولین نظرسنجی‌های معتبر با در نظر گرفتن هر ۴ کاندیدا با "وضعیت تازه" پس از شروع رأی‎گیری حضوری در بسیاری از ایالتها است.
در شرایطی که سرعت فزاینده رصد اخبار و اطلاعات این روز‌ها در تمام دنیا و آمریکا از طریق فضای مجازی و تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد پخش کلیپی کوتاه از مناظره دو رقیب انتخاباتی با صحنه‌ها یا دیالوگ‌هایی که حکایت از برتری و یا نقطه ضعف هرکدام از طرفین باشد، می‌تواند تاثیر به سزایی در خروجی آرائ مردم امریکا داشته باشد.         البته رئیس جمهور کنونی آمریکا حمله به رقیب را بهترین دفاع می‌داند و در نشست‌های خبری و مصاحبه‌هایش اغلب در برابر پرسش‌های چالش برانگیز به جای پاسخ مستقیم به سوال مطرح شده یا ادعای «اخبار جعلی» را مطرح کرده و یا به انتقاد از دموکرات‌ها پرداخته است. هرچند او در رویارویی با جو بایدن نیز می‌تواند این روند را در پیش گیرد، اما برخی مقررات مناظره مانند زمان برابر برای سخن گفتن دو طرف یا عدم اطلاع از پرسش مجری برنامه ممکن است دونالد ترامپ را مجبور به تغییر رویه معمول خود کند.   آیا تبحر ترامپ در شخصی‌سازی موضوعات در مناظره به او کمک می‌کند؟
به نظر می‌رسد ترامپ از فرصت مناظرات پیش رو به دنبال کاهش فاصله خود با بایدن باشد و به همین جهت درصد ریسک بالایی را نسبت به بایدن تجربه خواهد کرد و با توجه به روحیه جنگجویانه ترامپ در فرصت کمتر از ۴۰ روز باقی مانده مترصد هر ابزاری برای تغییر کارزار و موازنه فعلی به نفع خود باشد؛ تجربه مناظرات ترامپ در سال ۲۰۱۶ حکایت از تبحر وی در شخصی کردن موضوعات به منظور گریز از مسائل مهم سیاسی دارد. ترامپ در فرصت کمتر از ۴۰ روز باقی مانده مترصد هر ابزاری برای تغییر کارزار و موازنه فعلی به نفع خود باشد؛ تجربه مناظرات ترامپ در سال ۲۰۱۶ حکایت از تبحر وی در شخصی کردن موضوعات به منظور گریز از مسائل مهم سیاسی دارد.   ۹۰ دقیقه بحث، ۷۳ بار قطع صحبت مناظره شب گذشته نیز آمار بالایی از تنش را نصیب خود کرد، نگاهی به آمار‌های مناظره متشنج ترامپ و بایدن که با همکاری سی‌بی‌اس نیوز جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که حدود ۲۰ دقیقه به تاثیر اقتصادی کرونا، واکسن‌ها، ماسک‌ها و مدیریت بحران ترامپ گذشت.   پس از آن ناآرامی‌های نژادی و خشونت اخیر در ۱۷ دقیقه مورد بحث قرار گرفت. این در حالیست که ترامپ برخلاف انتظار در این مناظره کمتر از بایدن صحبت کرد: ترامپ ۲۸ دقیقه و بایدن ۴۳ دقیقه. ترامپ ۷۳ مرتبه صحبت‌های رقیب دموکراتش را قطع کرده است.   مجری مناظره: این پر هرج و مرج‌ترین مناظره تاریخ انتخابات آمریکا بود البته به اعتقاد سی ان ان، بایدن برنده اولین مناظره انتخاباتی بود. نتیجه نخستین نظرسنجی درباره عملکرد دونالد ترامپ و جو بایدن نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی حاکی است نامزد دموکرات‌ها (بایدن) با ۶۰ درصد در مقابل ترامپ با ۲۸ درصد، فرد پیروز در این مناظره بوده است.         نخستین نظرسنجی درباره این مناظره یک ساعت بعد از خاتمه آن، از سوی شبکه خبری سی ان ان منتشر شد. کریس والاس، کارشناس و مجری شبکه سی ان ان بلافاصله بعد از پایان مناظره گفت: این پر هرج و مرج‌ترین مناظره تاریخ انتخابات آمریکا بود. مناظره سرشار از قطع شدن حرف‌های بایدن از سوی ترامپ بود و حملات ترامپ به پسر جو بایدن.   بایدن: انشاالله ترامپ برگه پرداخت مالیاتش را رو خواهد کرد! در بخشی از این مناظره بایدن گریزی به فرارمالیاتی ترامپ زد و گفت: انشاالله ترامپ برگه پرداخت مالیاتش را رو خواهد کرد و ترامپ گفت: (برگه پرداخت مالیاتم) را خواهید دید؟ بایدن در واکنش به ترامپ گفت: چه موقع؟ انشاالله؟ (کنایه از اینکه ترامپ هرگز برگه مالیاتش را نشان نخواهد داد)   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: ته مانده نفوذ آمریکا در جهان بر باد رفت در واکنش به مناظره شب گذشه ترامپ- بایدن، ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا  نوشت: دعا می‌کنم مارشال مک لوهان (فیلسوف کانادایی) اشتباه کرده باشد و کل جهان نظاره‌گر این مناظره نباشند. در غیراینصورت این مناظره باقی مانده نفوذ آمریکا را در جهان تضعیف می‌کند و آرمان دموکراسی را با مشکل مواجه می‌کند.     البته این مناظره‌ها برای بایدن به دلیل برتری او در نظر سنجی‌ها از ریسک پذیری کمتری برخوردار است و به نظر می‌رسد نامزد دموکرات‌ها بیش از هرچیز باید نگران "مدیریت مناظره " و جلوگیری از دستاویز قرار گرفتن توسط ترامپ باشد.
گفتنی است: پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای انتخاب دوباره و جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای کنار زدن وی، رقبای اصلی در این انتخابات محسوب می‌شوند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ بایدن مناظره اولین مناظره انتخابات آمریکا اولین مناظره انتخاباتی اولین مناظره انتخابات نامزد دموکرات ها ترامپ و بایدن نظر می رسد دونالد ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای تقی قرائتی، [رئیس مؤسسه مسجد]، همراه با [۴۰ نفر] جمعی از محققان مسجد آمدند. گزارشی از عملکردشان در مورد اصلاح وضع مساجد و تحقیق‌ها و آموزش‌ها دادند و از کمی بودجه گفتند. به اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] گفتم که کمک‌شان کنند؛ کار خوبی دارند. سخنرانی مبسوطی دربارۀ سابقه معبد و مسجد در همه ادیان آسمانی و نقش مسجد و روحانیت در تحولات مثبت جامعه ایراد کردم.

اخوی محمد، [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد. گفت، در محافل سیاسی، برای نامزدشدن آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، تحلیل‌های گوناگونی دارند و جناح دوم خرداد هم منفعل شده است. بعضی ایشان را از سوی شما و بعضی از سوی رهبری می‌دانند. گفتم، به هیچ‌یک از ما مربوط نیست و شخصاً با مشاوره فرماندهان سپاه، به این تصمیم رسیده است و بعد از نام‌نویسی به ملاقات من آمد و علل اقدام خود را توضیح داد. از رهبری هم فقط پرسیده و ایشان مثل سایر افراد گفته‌اند، مخالفتی ندارم. به آقای خاتمی هم همین را گفته‌اند.

عصر آقای فیدل کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا و همراهان آمدند. یک ساعت و نیم مذاکره کردیم. شروع به حرف‌زدن در هر موضوعی که می‌کند، دیگر متوقف نمی‌شود و به حاشیه می‌رود. چند باری دوستانه با سؤالاتی صحبت را قطع کردم؛ دربارۀ روابط‌شان با روسیه، چین و کشورهای آمریکای لاتین و آمریکا و نیاز به سوخت و برنامه ساخت نیروگاه هسته‌ای و چند مورد سوءقصد به جانش و اهمیت انقلاب اسلامی ایران حرف زدم. گفت، ایران، چین، هند و روسیه، می‌توانند از یک‌قطبی‌شدن جهان جلوگیری کنند. از کارها و برنامه‌های ایران تجلیل کرد و برای رفتن به کوبا دعوتم کرد. من هم از روحیات انقلابی او و مردم کوبا و مقاومت آنها قدردانی‌ کردم. تهران را شهر عظیمی یافته است. با نحوه صحبت‌کردنش، فهمیدم که چرا سخنرانی‌های چندساعته دارد.

آقای [محمدرضا] مخبر [دزفولی، عضو کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت مجمع را آورد و تحلیلی از روند انتخابات [میان‌دوره‌ای] مجلس و احتمال تقلب در انتخابات داد. گفت، با توجه به داده‌های افکارسنجی‌ها، علی‌رغم اینکه نامزد نیستم، من را از بقیه جلوتر می‌دیدند.

امروز هم یک کودک سه‌ماهه در فلسطین شهید شده و با توجه به شهیدشدن کودک چهارماهه‌ای در دیروز، عواطف را تحریک کرده است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904454

دیگر خبرها

  • ماهی‌گیری انتخاباتی بایدن از بحران غزه
  • پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا