Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@02:40:25 GMT

نصب دومین سکوی ۱۰۰۰ تنی میدان هندیجان

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۲۹۳

نصب دومین سکوی ۱۰۰۰ تنی میدان هندیجان

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از نصب موفقیت‌آمیز دومین سکوی سرچاهی ۱۰۰۰ تنی میدان هندیجان در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: سکوی شماره ۷ میدان هندیجان شامگاه دوشنبه ۷ مهر با موفقیت در محل مورد نظر نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات نصب این سکو به دلیل عمق کم آب از حساسیت و پیچیدگی به مراتب بالاتری از نظر لنگراندازی، ایستادن شناور و ... نسبت به سکوی شماره ۸ برخوردار بود. بیشترین عمق در جریان مَد آب به ۴.۴ متر و کمترین عمق آن به ۳ متر می‌رسید و به همین دلیل این سکو برای نصب، ۹۰ درجه چرخانده شد.

وی گفت: در اجرای این عملیات نیرو‌های تیم پیمانکار و کارفرما پای کار بودند و با دقت و ظرافت مثال‌زدنی پس از ۶ ساعت و نیم کار طاقت‌فرسا موفق به نصب این سکو بر روی جاکت‌های مربوطه و ۱۰ چاه میدان هندیجان شدند.

سلمان‌زاده افزود: این پروژه به طور کامل توسط کارشناسان و متخصصان توانمند داخلی و پیمانکاران حوزه فراساحل کشور به انجام رسیده است و با بهره‌برداری از این دو سکو ظرفیت تولید در میدان هندیجان ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: عملیات نصب این سکو با رعایت همه نکات ایمنی و استاندارد‌های رایج بین‌المللی در بخش فراساحل انجام شده و پیمانکاران مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه سکوی شماره ۸ میدان هندیجان نیز هفته گذشته در موقعیت مورد نظر نصب شده است، گفت: با نصب این سکو‌ها در آینده، فرازآوری چاه‌ها برای تولید مصنوعی با تزریق آب، گازرانی یا پمپی کردن چاه‌ها اجرایی شده و با توجه به اینکه در این سکو‌ها برق و امکانات ایمنی لازم وجود دارد، با استفاده از روش‌های ثانویه، میزان تولید نفت نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است، این میادین از معدود میادینی هستند که عملیات شیرین‌سازی نفت‌خام در بدو تولید و در سکوی تولید میدان بهرگانسر انجام می‌شود. با نصب این سکوها، دسترسی به چاه‌ها بیشتر می‌شود و با توجه به وجود تاسیسات سرچاهی نصب شده از جمله پنل کنترل و ایمنی سرچاهی، سیستم‌های اعلام حریق، سیستم‌های کنترل چاه‌ها و سیستم‌های برق و ابزاردقیق از سطح کیفی و ایمنی بالاتری برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میدان هندیجان شرکت نفت فلات قاره ایران میدان هندیجان چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در بازدید سرزده از پست استان کهکلویه و بویراحمد خواستار همت مضاعف در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه ایجاد سکوی مبادله پست استان شد.

محمود لیائی در این بازدید که صبح امروز انجام شد، در جمع کارکنان پست این استان گفت: سیاست راهبری شبکه پستی، هوشمندسازی تمامی فرایندهاست، بنابراین لازم است مدیران و کارکنان پست در سراسر کشور، با سرعت بیشتری به دنبال تحقق این هدف باشند.

وی در این بازدید با حضور در اداره باجه‌ها و اداره توزیع و ارسال، روند اجرای فرایند‌های پستی در کهکلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داد و با کارکنان این واحد‌ها در خصوص مسایل و مشکلات بحث و گفت و گو کرد. 

همراهی با یکی از موزعین در گشت نامه‌رسانی یاسوج و بررسی وضعیت توزیع مرسولات و احراز هویت مکانی از دیگر بخش‌های سفر مدیرعامل به استان کهکلویه و بویراحمد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟