Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:24:10 GMT

علایم 20 درصد مبتلایان به کرونا شدید است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۴۳۶

علایم 20 درصد مبتلایان به کرونا شدید است

ایسنا/البرز دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: لزومی برای گرفتن تست از تمامی افراد مشکوک به کرونا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود سه هفته از ورود به پیک سوم کرونا می‌گذرد، اظهار کرد: بی توجهی مردم نسبت به توصیه‌های کادر بهداشت و درمان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان افزایش محسوسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشند همچنان شاهد موج سینوسی این بیماری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علایم این بیماری در تمام بیماران یک شکل نیست، گفت: بیماری کرونا از یک طیف بیماری خفیف تا شدید را شامل می‌شود که ۴۰ درصد افراد درگیر علایم خفیف، ۴۰ درصد علایم متوسط و ۲۰ درصد بیماران علایم شدید دارند.

این مسئول توضیح داد: بیماران با علایم خفیف و متوسط لزومی ندارد به بیمارستان مراجعه کنند و صرفا بیماران با علایم شدید که شرایط جسمانی آنها اجازه نمی‌دهد مراحل درمانی را در خانه طی کنند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

وی توضیح داد: موارد متوسط بیماری ممکن است به درگیری ریوی و تنگی نفس منجر شود که  با مراجعه به پزشک در مراکز بهداشتی  قابل حل است و شاید حتی نیاز به تست دادن نباشد.

سلیمانی اضافه کرد: شکل خفیف که اغلب با تب و گلودرد خفیف همراه شود است در اکثر موارد بدون مراجعه به پزشک با خوردن استامینوفن نیز قابل درمان است.

وی یادآور شد: در شرایط اپیدمی باید هر علامت کوچکی را بنابر ابتلا به بیماری بگذاریم و تا دوهفته احتیاط و رعایت موارد بهداشتی  را بیشتر کنیم و حتی در محیط خانه ماسک بزنیم.

سلیمانی با اشاره به وجود  مراکز بهداشتی و سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مردم، گفت: مردم می توانند در صورت نیاز و داشتن علائم مشکوک به بیماری برای معاینه و راهنمایی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.‌

وی گفت: در شرایط فعلی  ضروری برای تست گرفتن از تمامی افراد مشکوک به کرونا وجود ندارد و البته امکانات این کار را هم نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید