Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام زمان گشایش نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، زمان واریز یارانه معیشتی مهرماه اعلام شد، کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش سفته و برات واخواستی در تهران، تولید فولاد، کمتر از ۳۳ درصد ظرفیت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۹ مهرماه شبستان به شرح زیر است:

اعلام زمان گشایش نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای زمان گشایش نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه بورس تهران آمده است که شرکت سرمایه گذاری استان گلستان سهام عدالت، شنبه ۱۲ مهر برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس به عنوان ششمین شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد «وسگلستا» آماده انجام معامله می شود.

بر اساس این اطلاعیه سرمایه این شرکت ۱۱.۹ هزار میلیارد تومان است و با توجه به ترکیب پرتفوی سهام بورسی، سرمایه جدید ثبت شده بر اساس ارزش پرتفوی یک تیرماه تعیین شده و پیرو افزایش قیمت سهام شرکت های موجود در پرتفوی، ارزش دارایی های آن افزایش یافته است. لازم است سهامداران فعلی نسبت به تعیین کارگزار ناظر اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه سهام عدالت، شنبه ۱۲ مهر برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران به عنوان هفتمین شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد «وسکرشا» آماده انجام معامله است.

 

زمان واریز یارانه معیشتی مهرماه اعلام شد

سازمان هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای زمان واریز یارانه معیشتی مهر ماه سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد:

به اطلاع هموطنان عزیز می رساند یازدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰  روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۰به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

 

کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش سفته و برات واخواستی در تهران

براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سفته و برات در مردادماه ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش یافت. در پنج ماه ابتدای سال ۹۹ حدود ۳۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در مردادماه ۹۹ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۴ و ۱۱۴ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۲۴.۹ درصد و ۳۹.۸ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۲.۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مردادماه ۹۹ به عدد ۱۳۵.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در مردادماه ۹۸ معادل ۷۵.۵ بوده است. در پنج ماه اول سـال ۹۹ معـادل ۳۲۰۰ بـرگ سـفته و بـرات بـه مبلغی معـادل ۹۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان/دلار ۲۸ هزار و ۵۰۲ تومان

امروز (چهارشنبه 9 مهر) هر گرم طلا یک میلیون و 292 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1889 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 723 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 13 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 579 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 7 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 305 هزار تومان است.

 

امروز (چهارشنبه 9 مهر) در بازار ارز دلار 28 هزار و 502 تومان، یورو 33 هزار و 352 تومان، پوند 37 هزار و 812 تومان، درهم امارات 8017 تومان، یوان چین 4330 تومان، لیر ترکیه 3772 تومان است.

 

این در حالی است روز گذشته (سه شنبه 8 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 264 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1883 دلار و هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون  686 هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 950 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 391 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 7 میلیون و 470 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و 450 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان بود.

 

همچنین روز گذشته (سه شنبه 8 مهر) در بازار ارز دلار 28 هزار و 947 تومان، یوور 33 هزار و 652 تومان، پوند 33 هزار تومان، درهم امارات 8 هزار و 49 تومان، یوان چین 4350 تومان و لیر ترکیه 3813 تومان بود.

 

تولید فولاد، کمتر از ۳۳ درصد ظرفیت

احمد رضوی نیک با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۳ شنبه شب شبکه دو سیما افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون و ۵۹۷ هزار تن شمش در بورس کالا عرضه شده که یک ششم نیاز نوردکاران کشور است.

 

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: پیش بینی تولید شمش فولاد بر اساس تولید پارسال ۱۲ تا ۱۳ و نیم میلیون تن بود که امسال ۱۰ درصد بیشتر از پارسال به شمش نیاز داشتیم.

 

رضوی نیک افزود: پیش بینی کردیم امسال ۶ میلیون تن صادرات محصولات نهایی داشته باشیم و ارزش افزوده بالاتری در مقایسه با ارزآوری که از محل صادرات شمش و خام فروشی انجام می‌شود تعهد کردیم.

 

وی گفت: در حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بدون محاسبه عرضه امروز در بورس کالا، میلگرد عرضه کرده ایم.

 

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران افزود: شمشی که در بورس کالا عرضه می‌شود پاسخ تقاضا را نمی‌دهد و با مهندسی قیمتی که در بورس کالا می‌شود بین ۱۷ درصد و در بیشتر موارد ۳۱ درصد بالای فوب جهانی، قیمت گذاری شده است.

 

رضوی نیک گفت: وزارت صمت ۸۸ درصد قیمت میانگین ارز نیمایی را آورده، اما بورس کالا آن را تغییر داده و ۹۵ درصد را بدون نظارت وزارت صمت اعلام کرده است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار شرکت سرمایه گذاری استانی سفته و برات واخواست سکه بهار آزادی طرح بورس کالا شهر تهران میلیون ریال یک میلیون سهام عدالت واخواست شد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید