Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی افزود : این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و به منظور رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر اجرا می شود.
وی، رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یادشده عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلی با بیان اینکه انتخاب موضوع آزاد است، گفت: موضوعات مرتبط با شعار سال ۹۹ (جهش تولید)،  بیماری کووید ۱۹، کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی، تحکیم خانواده، فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی - اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی در اولویت قرار دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: نمایش‌هایی که در فاصله زمانی پایان جشنواره تئاتر استانی سال گذشته تا اول آبان ماه امسال اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند و یا مجوز اجرای عموم از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان دریافت کرده باشند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.
فاضلی با بیان اینکه برای حضور در جشنواره لازم است تا کارگردان یا تهیه کننده اثر در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام و فرم‌ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری نمایند، افزود: چهار نسخه فیلم اثر نیز باید به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.
وی با بیان اینکه هیات انتخاب، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) و فیلم اثر بررسی خواهد کرد، گفت: در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرد.
فاضلی اضافه کرد: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.
وی افزود: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره پنجم آبان ماه امسال است، گفت: بازبینی آثار در بازه زمانی پنجم تا ۲۰ آبان انجام خواهد شد.
افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی اول آذر ماه و اختتامیه نیز چهارم آذر ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اداره کل هنرهای نمایشی اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بخش رقابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج