Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:47:00 GMT

طرح «درخت من» برای متولدان کرمانشاه اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۵۶۳

طرح «درخت من» برای متولدان کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «هادی عباسی» روز چهارشنبه در نشستی خبری در دانشگاه رازی، افزود: اجرای طرح درخت من به دلیل شرایط کرونا متوقف شده اما با عادی شدن اوضاع اجرا خواهد شد.

طرح جامع سیمای شهری با همکاری دانشگاه رازی و شهرداری کرمانشاه برای ساماندهی به فضای سبز کرمانشاه از دیگر طرح هایی بود که عباسی به آن اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح اتفاقات مثبتی برای سیمای شهری کرمانشاه خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرومیت‌زدایی از چهره محله باغ ابریشم از محلات همجوار دانشگاه رازی دیگر خبری بود که عباسی به آن اشاره کرد و افزود: قرار است شرکت‌های دانش بنیان در این محله مستقر شوند.

اولین مرکز مدیریت سبز کشور در دانشگاه رازی

وی در ادامه گزارشی از عملکرد مدیریت ۲ ساله خود در مرکز مدیریت فضای سبز دانشگاه رازی ارائه داد و گفت: دانشگاه رازی با نیم قرن سابقه، ۵۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۲ هزار دانشجو اولین دانشگاه کشور است که مرکز مدیریت سبز با پنج کمیته اصلاح الگوی مصرف، فرهنگی آموزشی، سیما و منظر، فضای سبز و تحقیق و توسعه دارد.

عباسی افزود: اکنون ۲۷ عضو هیأت علمی در کمیته های ما حضور دارند ضمن اینکه طبق قانون یک درصد بودجه دانشگاه باید به مدیریت سبز اختصاص یابد اما در ۲ سال اخیر متوسط پنج درصد بودجه دانشگاه رازی به مرکز مدیریت سبز اختصاص یافته است که مبلغی حدود هفت میلیارد تومان می شود.

وی ادامه داد: این مرکز به دنبال تحقق آگاه سازی دانشجویان و بدنه جامعه شهری در خصوص توسعه پایدار است، چرا که علاوه بر شاخص های پایداری اجتماعی و اقتصادی ، پایداری محیط زیستی نیز جزو شاخص های توسعه پایدار تعریف می شود.

او گفت: به این منظور در مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در کشور به دنبال  تألیف کتاب درس زندگی هستیم تا به صورت اجباری جزو واحدهای درسی دانشجویان قرار بگیرد.

کاشت ۱۲هزار درخت در دانشگاه رازی

توجه به اصلاح و گسترش فضای سبز دانشگاه رازی دومین استراتژی بود که عباسی به آن اشاره کرد و افزود: در ۲ سال اخیر ۱۲۰ هزار درخت و درختچه از ۸۴ گونه گیاهی متفاوت در ۲ پردیس دانشگاه کاشته شده است.

آنچنان که وی گفت: تا پیش از این کمتر از ۱۲ هزار درخت در فضای سبز دانشگاه کاشته شده اما در ۲ سال اخیر از نظر تعداد، هزار درصد رشد و از نظر مساحت نیز  ۳۵۰ درصد رشد وجود داشته است.

به گفته عباسی در مجموع فضای سبز دانشگاه رازی هم اکنون ۷۰ هکتار شامل  گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای منطقه از نظر سایه اندازی و تولید اکسیژن بالا است.

وی در ادامه گفت: برای اولین بار در بین دانشگاه های کشور طرح جامع توسعه پایدار با برنامه ریزی پنج و ۱۰ ساله تدوین شده به گونه ای که می دانیم به کجا می خواهیم برویم.

برگزاری تور سبز در دانشگاه

برگزاری تور سبز برای دانشجویان و دانش آموزان دیگر برنامه مرکز مدیریت سبز  دانشگاه رازی بود که عباسی به آن اشاره کرد و افزود: برای آموزش عملی توسعه پایدار و آشنایی با مزرعه پایدار و گیاهان ارگانیک این تورها برگزار می‌شود که در ۱۵ اسفند ماه امسال به مناسبت روز درختکاری نیز برای اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به  راه اندازی اولین نمایشگاه مدیریت سبز در بین تمام دانشگاه های کشور و نیز جشنواره غذای سبز با شرکت ۳۳ تیم و حضور سه داور بین المللی به عنوان  دیگر برنامه های مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی در ۲ سال اخیر اشاره کرد.

آنچنان که عباسی گفت: احداث اولین مزرعه سبز با مساحت ۲ هکتار در پردیس کشاورزی دانشگاه رازی و نیز طرح  باغچه سبز خانواده از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

به گفته وی در طرح باغچه سبز خانواده به هر یک از کارکنان دانشگاه رازی ۵۰ متر زمین در پردیس کشاورزی واگذار می‌شود تا خود خانواده ها در یک فضای مفرح به کاشت گیاهان مختلف بپردازند.

خبر خوب او این بود که اجرای طرح باغچه سبز قرار نیست فقط مختص کارکنان دانشگاه رازی باشد بلکه با همکاری شهرداری کرمانشاه در سال آینده به برخی از شهروندان علاقمند نیز زمین واگذار خواهد شد.

صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی دانشگاه رازی

عباسی ادامه داد: دیگر اقدام مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی در داخل خود دانشگاه بوده که در نتیجه اصلاحات انجام شده در سال ۹۸ موفق به صرفه جویی ۲۱ درصدی در مصرف گاز، ۶۰ درصدی آب و ۱۲ درصدی برق شده ایم.

وی گفت: در مجموع در سال ۹۸ توانستیم که در مصرف حامل های انرژی ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم و همین اقدامات باعث شد تا در سال ۹۷ مبلغ ۶۰۰ میلیون و در سال ۹۸ نیز ۸۰۰ میلیون تومان بودجه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت علوم بودجه دریافت کنیم.

ایجاد رستوران سبز  برای دانشجویان برای سرو ۲ وعده غذای سبز در هفته  و نیز انجام ۵۷ طرح پژوهشی سبز در ۲ سال اخیر مانند طرح کارواش سبز برای بازگشت  ۹۸ درصدی آب استفاده شده به چرخه کارواش و نیز طرح احیا نیلوفر های آبی سراب نیلوفر که نماد کرمانشاه نیز هستند،از دیگر دستاوردهای مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی در ۲ سال اعلام شد.

عباسی در پایان گفت: با این اقدامات در مجموع توانستیم در سال ۲۰۱۹ رتبه ۴۱۵ جهانی و هشتم کشوری را کسب کنیم.

او تاکید کرد: هدفگذاری ما ۲ رقمی شدن رتبه جهانی است ضمن اینکه می خواهیم جزو سه دانشگاه برتر کشور در حوزه فضای سبز باشیم.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

برچسب‌ها دانشگاه رازی شهرداری کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه رازی شهرداری کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی شهرداری کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور فضای سبز دانشگاه ۲ سال اخیر توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088989

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )