Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز مساجد با ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، درصدد تربیتی نسلی متعهد و خدامحور با تاسی از سیره اهل بیت(ع) و آرمان‌های شهیدان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، چهل سالگی دفاع مقدس آغازی دیگر برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جنگی نرم به سرکردگی آمریکا علیه ایران اسلامی است که با ترویج فرهنگ شهادت به همت نیروهای تازه نفس مسجدی راه شهدای جنگ تحمیلی را تداوم می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مساجد در دوران دفاع مقدس، كانون اصلی تحولات جنگ در پشت جبهه‌ها بودند و علاوه بر پایگاهی برای پشتیبانی از جبهه‌های نبرد، به جذب جوانان و ایجاد روحيه حماسی بین رزمندگان می‌پرداختند و اعزام نیروهای بسیجی و مردمی از مساجد انجام می‌شد. نیروها در آنجا ثبت‌نام کرده، سازماندهی و اعزام می‌شدند و خانواده‌های رزمندگان هم از طریق مساجد از وضعیت فرزندانشان باخبر می‌شدند.

 

 مسجد خرمشهر در روزهای اول جنگ، با پشتیبانی از رزمندگانی که از شهر دفاع می‌كردند مركز ثقل دفاع جانانه از شهر بود و اگر این مسجد نبود در همان روزهای نخست شهر به اشغال دشمن درمی‌آمد.

 

امروز نيز مساجد، خاستگاه اصلی شهدای مدافع حرم هستند که در این مکان مقدس به رشد و بلوغ فکری رسیده و به اجرای فعالیت‌های مختلف می‌پرداختند. این اماکن با ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، درصدد تربیتی نسلی متعهد و خدامحور با تاسی از سیره اهل بیت(ع) و آرمان‌های شهیدان هستند.

 

در چهل سالگی دفاع مقدس، مساجد و کانون‌های مساجد گیلان همگام با سراسر کشور با برگزاری برنامه‌های فرهنگی رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردان جبهه و جهاد را گرامی داشته و با دعوت از رزمندگان دفاع مقدس به احیا نقش مساجد در مقابله با جنگ امروز دشمن می‌پردازند.

برگزاری مراسم «شب‌های خاطره» یکی از برنامه‌های محوری مساجد در روایتگری دفاع مقدس با حضور رزمندگان است. به گفته حجت‌الاسلام « محمدعلی رضوانی‌نژاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان این مراسم به صورت نمادین در هفت مسجد شاخص شهر رشت برگزار شده و در سایر مساجد نیز با همکاری هیئت امنا برگزار شد.

 

«سه شنبه‌های تکریم» عنوان دیگر مراسمی بود که با پیوند بین مسجد و خانواده شهدا و حضور در منزل شهیدان، به تکریم مادران، پدران و همسران شهدا در چهل سالگی دفاع مقدس پرداخت.

 

کانون‌های مساجد شهرستان‌های استان نیز با توجه به شرایط گیلان به‌لحاظ شیوع کرونا ویروس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌های مختلفی را در پاسداشت رشادت و ایثار شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.

 

کانون منتظران ظهور کپورچال انزلی با اجرای طرح «شهيد محله» با حضور در فضای باز منازل شهدای محل به نوحه‌خوانی و بازخوانی وصیت‌نامه شهیدان پرداخت.

کانون فرهنگی و هنری انصار الزينب(س) آستانه اشرفیه خلاصه‎ای از خاطرات و وصيت‎نامه هشت شهيد والامقام روستاي لب دريا را در فضای مجازی منتشر کرده و یاد شهدای روستا را گرامی داشت.

 

کانون کوثر طالب آباد انزلی نیز با هماهنگی امام جماعت و پایگاه حضرت مریم(س) در منزل شهید بابایی حضور پیدا کرده و از ایثار و صبر والدین این شهید والامقام تجلیل کرد.

 

ديدار از مادر شهيد «شعبانعلی نيکوکار» و خاطره‌گويی توسط مادر شهيد به همراه تجليل از وی و دیدار با خواهر شهيد «عباس حسن پور» نیز به همت خواهران عضو کانون رقيه خاتون (س) در هفته دفاع مقدس انجام شد.

 

«شب‎های خاطره» در مسجد اميرالمومنين(ع) حافظ آباد رشت با روايت‎گری طلبه جانباز‌«حسن زاده فومنی» و روایتگری رزمنده گیلانی «خانی‌نژاد» در مسجد آل محمد(ص) محله جسیدان آستانه اشرفيه همراه با حضور در مزار شهدا از برنامه‌های کانون‌های حافظ آباد رشت و شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه در چهل سالگی دفاع مقدس بود.

 

مسجد شهدای دیانتی با روایتگری «علی هجرتی‌نیا» و مسجد فاطمه الزهراء(س) با خاطره‌گویی آزاده سرافراز ‌«سیدنورالدین نعمتی» به بیان خاطراتی از صحنه‌های ایثار و مقاومت شهدای گیلانی در نبرد با رژیم بعثی پرداختند.

کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) آستارا به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از «رحمت‌الله حبیب زاده» رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد. ویزیت رایگان اهالی محله با حضور دکتر حسینعلی دیانتی متخصص جراح عمومی از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام بود.

 

مساجد مهمترین پایگاه دفاع از ارزش‌های انقلاب و تداوم فرهنگ دفاع مقدس هستند که امروز نیز در جنگ اطلاعاتی دشمن نقش محوری دارند و باید از این فرصت‌ برای رشد و تعالی جامعه امروز و فردای خود بهره گیریم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد و دفاع مقدس روایان دفاع مقدس ترویج فرهنگ دفاع مقدس کانون های مساجد گیلان چهل سالگی دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس ترویج فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر سه شنبه در نشست کارگروه برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مشگین شهر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کانون در استان فعالیت دارند و گستردگی مناطق، کمبود نیروی انسانی و اعتبار و عدم تجهیز کانون‌ها و بیماری کرونا در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای مجموعه ما به همراه داشته است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مسئولان استانی از برنامه‌های دبیرخانه مساجد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

آمون بیان کرد: تابستان بهترین فرصت است که مدیران کانون‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و تربیتی زمینه جذب نوجوان و جوانان را فراهم کنند.

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل و هیئت همراه در سخنانی گفت: در حقیقیت مردمی‌ترین تشکل و مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی درادامه گفت: درشهرستان مشگین شهر تعداد ۸۱ کانون با مجوز از دبیرخانه مساجد فعالیت دارند و از این کانون‌ها ۵۶ کانون روستایی و ۲۵ کانون شهری فعالیت دارند.

کد خبر 6099402

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام