Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، قرارگاه احمدی قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان تهران طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره نخبه‌گزینی و شایسته سالاری مسئولان مطرح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

« اگر همت شود و نگاه صحیح به مسائل و مردم وجود داشته باشد می‌توان از این مدل بی‌نظیر استفاده کرد البته در بحث جنگ با اقتصاد متفاوت است ولی صاحبان فکر می‌توانند در بررسی‌ها و پژوهش‌های خود این مدل را به عنوان اقتدار ملی در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مقام معظم رهبری

یکی از برجسته‌ترین عرصه‌ها نخبه‌گزینی در لایه مسئولان و فرماندهان است که از آن به عنوان شایسته سالاری یاد می‌شود و شکی وجود ندارد که بخش عمده دستاوردها به دست مسئولان نخبه و شایسته رقم می‌خورد و این مسئولان هستند که باید به آرمان‌های یک ملت تحقق بخشند.

با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس پیرو مدل سازی برای نخبه‌گزینی و شایسته سالاری در رده مسئولان نظام جمهوری اسلامی می‌توان از تجربه ارزشمند دفاع مقدس استفاده کرد؛ سیستمی که ارتقای فرد در آن به معنای قبول مسئولیت بالاتر و پرداخت هزینه‌های بیشتری بوده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل دستاوردهای کم نظیر دفاع مقدس پس از یاری خداوند استفاده از فرماندهان متعهد و شایسته بود که مسئولیت برای آنها نه تنها امتیازات انحصاری به همراه نداشت بلکه فلسفه وجودی خود را خدمت به مردم می‌دانستند.

اما دستیابی به این مهم با گزینش سخت‌تر و راه‌های غلط چندین سال گذشته میسر نمی‌شود. باید رویه های غلط شایسته سالاری در نظام بوروکراتیک فعلی را کنار گذاشته و به شایسته سالاری اسلامی روی آورد.

برای برون رفت از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب باید از اعمال هزینه‌های معقول، منطقی و اصولی بر ارکان مدیریت در نظام اسلامی استفاده کنیم که از آن به عنوان داغ کردن صندلی مسئولیت یاد می‌شود. مانند شفاف کردن تصمیمات، اقدامات وعملکردها؛ شفافیت اموال؛ دارایی‌ها و درآمدها جلوگیری از حضور همزمان دربخش دولتی و خصوصی (بستن درب‌های گردان) اصلاح نظامات شفاف حقوقی مبتنی بر عملکرد یا همان شاخص kpl، اعمال محدودیت در محل زندگی مدیران، اعمال محدودیت در برخورداری از خدمات خصوصی و جلوگیری از امکان استفاده و توزیع رانت.

اگر بخواهیم در هفته دفاع مقدس فرمایشات مقام معظم رهبری، از مردان سلحشور و مومن این عرصه درستی بگیریم در می‌یابیم زمانی به شایسته‌سالاری دست خواهیم یافت که پای هزینه بیشتر در میان باشد نه منافع بیشتر. به عبارت دیگر کسانی برای انقلاب مانده‌اند که بهای بیشتری پرداخت کردند نه آنها که بهره‌های بیشتری برده اند و به اصطلاح طلبکاران نظام اند.

به امید اصلاح و رسیدن به اصل شایسته سالاری که مسائل اصلی امروز جمهوری اسلامی است.

در ضمن بدین وسیله اعلام می گردد قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان تهران آمادگی ارائه روش‌های قابل اجرا در این حوزه است

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دفاع مقدس بیانیه جنگ شایسته گزینی مجلس قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی شایسته سالاری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد