Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین دیدار مستند «گلوله‌ باران» شامگاه سه‌شنبه هشتم مهرماه با حضور مرتضی پایه شناس کارگردان، مرتضی شعبانی تهیه کننده، دیگر عوامل فیلم و جمعی از سینماگران و اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم پوستر فیلم «گلوله باران» از سوی عوامل فیلم و چهره‌هایی همچون محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرتضی رزاق کریمی، مجید رجبی معمار مدیرعاملی خانه هنرمندان، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده پیشکسوت، جعفر صانعی‌مقدم مدیرعامل موسسه هنروتجربه…امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مرتضی پایه‌شناس کارگردان اثر گفت: اکثر فیلم‌هایی که کار کردم برایم اهمیتی نداشت که حتما در سالن سینما دیده شود اما نمایش فیلم گلوله باران در سالن سینما برایم مهم بود و در طول کار به آن فکر می‌کردم. از دید من اکران در هنروتجربه برای فروش فیلم نیست و همان‌طور که از اسم هنروتجربه پیداست فیلم‌های تجربی و هنری در این گروه نمایش داده می‌شوند تا در کنار آن نقد و بررسی حول این تجربه‌ها شکل بگیرد. بدین منظور فلسفه اکران فیلم در گروه هنروتجربه در دسترس قرار گرفتن فیلم‌ها و مستندها برای مخاطبان خاص است و این نکته برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد؛ حسین مومن و سعید منفرد در سخت‌ترین شرایط دوربین‌شان را روشن نگه داشتند و مهم‌تر از آن خودشان را در جریان فیلم قرار دادند و کمتر کسی در سینمای مستند این کار را انجام می‌دهد. رنگ آمیزی تصاویر توسط یحیی محمدعلی در فیلم «گلوله باران» به حس و حال این فیلم کمک کرده است. به گفته پایه‌شناس؛ محمدحسین ابراهیمی صداگذار فیلمبه دلیل کار حرفه‌ای و ماندگار،  صداگذاری را طوری انجام داده است که صدا در بافت فیلم گم شده و گاهی خود فراموش می‌کنم این فیلم صداگذاری شده است.

وی بیان کرد: مرتضی شعبانی تهیه‌کننده «گلوله باران» در ساخت این فیلم بسیار صبوری کرده و اجازه دادند فیلم به ثمر برسد و مرکز مستند حقیقت در همه حال پشتیبان و حامی ما بودند که از همکاری و همیاری آنها کمال تشکر را دارم.

پایه شناس معتقد است؛ قصه فیلم گلوله باران در کشور سوریه می‌گذرد اما در مونتاژ فیلم سعی شده تا آن را از زمان و مکان عاری کنم و تا حدودی فیلم را از قالب جنگی خارج کنم.

 

 

در ادامه مراسم، مرتضی شعبانی تهیه‌کننده «گلوله باران»، گفت: فیلم‌سازی در شرایط جنگ و در کشور سوریه بسیار سخت است. به نوعی تصورم این بود که فقط در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف جامعه آنقدر مشتاقانه و علاقه‌مند راهی جنگ می‌شوند. خاطرم هست صبح روزی که قرار بود حلب آزاد شود به ما گفتند اگر می‌توانید دو اکیپ راهی سوریه کنید و گفتم در این شرایط با هر شخصی تماس بگیرم قبول نخواهد کرد. با دو نفر از دوستان، از جمله حسین مومن که فیلم‌بردار این فیلم هستند تماس گرفتم و تنها به من گفتند چه ساعتی فرودگاه باشیم و راهی منطقه شدیم. ثبت این وقایع در آینده ارزشمندتر از زمان کنونی خواهد بود زیرا این مستندها، مفهوم مقاومت را برای نسل‌های آینده تعریف می‌کند.

در پایان آئین دیدار،مستند «گلوله‌ باران» برای مدعوین به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه فیلم سینما گلوله باران گلوله باران تهیه کننده پایه شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، منابع محلی اعلام کردند جوانی فلسطینی در شهرک ظاهریه در جنوب الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

به گفته این منابع، نظامیان صهیونیست اقدام به تعقیب «ربحی منسیه» جوان فلسطینی کرده و به سمت او تیراندازی کردند که در نهایت این جوان هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر) و جنگ علیه غزه، تاکنون قریب به ۵۰۰ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسانده است.

کد خبر 6092812 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد