Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@20:14:18 GMT

نخست‌وزیر جدید بلژیک معرفی شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۰۹۸۹

احزاب مختلف بلژیکی بعد از ماه‌ها مذاکره برای تشکیل دولت جدید، سرانجام «الکساندر دی کرو» وزیر دارایی و معاون نخست‌وزیر این کشور را به عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب کردند. ناطقان: طبق اعلام رسمی، «الکساندر دی کرو» وزیر دارایی بلژیک و معاون نخست‌وزیر این کشور به عنوان رئیس جدید دولت انتخاب شد.  

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سیاستمدار ۴۴ ساله قرار است اول اکتبر در مقابل پادشاه این کشور سوگند بخورد و به عنوان نخست‌وزیر جدید و جانشین «سوفی ویلمز» منصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که تشکیل کابینه ائتلافی ۷ حزبی ادامه دارد.

حدود ۱۶ ماه مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید بلژیک بی‌نتیجه باقی مانده بود. سرانجام ۳۰ سپتامبر ۷ حزب از جمله لیبرال‌ها، سوسیالیست‌ها و سبزها با حزب دموکرات مسیحی هلندی‌زبان توافق کردند دولت اکثریت تشکیل دهند که تمرکز آن بر چگونگی مبارزه با همه‌گیری کرونا و تاثیرات اقتصادی آن باشد.

مذاکرات نهایی برای تشکیل دولت تقریباً ۲۴ ساعت به طول انجامید و قانون‌گذاران در خصوص بودجه مشترک توافق کردند و تصمیم گرفتند یک نامزد جدید را برای ریاست دولت معرفی کنند. منبع: فارس برچسب ها: نخست‌وزیر جدید ، بلژیک ، معرفی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نخست وزیر جدید بلژیک معرفی نخست وزیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد