Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:10:08 GMT

جنگ اعتقادی جوانان و کودکان را هدف قرار داده است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۰۹۶

جنگ اعتقادی جوانان و کودکان را هدف قرار داده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی ظهر امروز در نشست با مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این پدیده که اگرچه به لحاظ ظاهری خسارت‌های فراوانی را برای کشور و ملت ما به دنبال داشت اما باطن آن همان فرمایش امام راحل بود که در پس این ظاهر خشن جنگ آن را یک نعمت دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: آنچه امروز جامعه جوان و نوجوان و حتی کودکان ما را احاطه کرده یک جنگ اعتقادی است که عرصه و فضای این نبرد بسیار گسترده‌تر از آنچه هست که ما در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.

وی افزود: اکنون که به مقتضای شرایط جدید ناچاریم وقت مغتنمی را به فرزندانمان برای آموزش در این فضا قرار دهیم، باید آگاه باشیم که این موضوع قطعاً حواشی مربوط به خود را به لحاظ آسیب‌ها خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید که در فضای بین معلم و دانش‌آموز به وجود آمده، باید با حضور همه‌گیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای مجازی، گفتمان جهاد، ایثار و دشمن‌شناسی در ساحت‌های مختلف را در محیط خانه، خانواده و در بین دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها گفت: حوزه علمیه استان و معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی با توجه بهره‌مندی از توان ۴۵ مربی کودک و نوجوان که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند، آماده است مسئولیت کارگروه تولید محتوا با رویکرد تربیت دینی جهت نشر و بارگذاری در سامانه شاد آموزش و پرورش استان را به عهده گیرد.

کد خبر 5037282

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان شمالی جنگ نرم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس شیوع کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد کانون تمدن اسلامی است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت کارکرد معرفتی و علمی مساجد گفت: تمام حوزه های علمیه ما، در کنار مساجد یا در درون مساجد بوده اند و بسیاری از مساجد ما کانون تعلیم و تربیت بوده اند و از همین رو، اخیرا از مسئولان مرکز مدیریت خواسته ام که در قم، برخی مساجد انتخاب شوند و برخی دروس حوزه در مساجد ارائه شود.

وی ادامه داد : کارکرد بعدی مساجد فرهنگی است و مساجد باید در کنترل آسیب های اجتماعی نقش ایفا کنند و کارکرد سیاسی و کارکرد اقتصادی مساجد باید مدنظر قرار داشته باشد و البته مسجدی که محروم از کارکرد اجتماعی باشد، به اهداف خود نخواهد رسید.

آیت الله اعرافی گفت : مسجد کانون تمدن اسلامی است و حوزه های علمیه همواره پیوندی ناگسستنی با مساجد داشته اند و اگر بخواهیم فقه مسجد را برش بزنیم، با مجموعه وسیعی مواجه خواهیم شد.حضور در مسجد، حتی اگر به قید نماز و ذکر نباشد، موضوعیت دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی، مساجد پیشران بودند و امیدواریم مجدد به همان سمت حرکت کنیم و این کانون تمدنی را در جای صحیح خود قرار دهیم.در این مسیر، به اصولی نیاز داریم ، که هم گرایی و هم افزایی درون نهادهای مرتبط با مسجد و عزم جهادی و انقلابی لازمه این امر است و الان با شاخص های مطلوب کلان مسجد فاصله داریم.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در بخش دیگری از بیانات خود، میانگین هر هزار نفر جمعیت، یک مسجد با سه وعده نماز و روحانی تمام وقت و توانمند را برای کشور لازم و مطلوب توصیف کرد و پشتیبانی نهادی با حفظ بنیه مردمی مساجد را لازمه موفقیت در این عرصه دانست.

اعرافی تصریح کرد: مدرسه علمیه یا باید در کنار مسجد باشد، یا در زمان ساخت، مسجد قابل استفاده برای عموم در آن پیش بینی شود و برخی دروس حوزوی باید در مساجد ارائه شود و از سوی دیگر، استادان، محققان و شخصیت های حوزوی باید در مساجد امامت داشته باشند.در رشته ها و دوره ها و نظام تربیتی حوزه ، مصادیقی معطوف به تربیت امام جماعت و جمعه باید پیش بینی شود و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان خواستار تقویت و حمایت از مباحث مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط با مسجد شد و تاکید کرد که درس های خارج حوزه ای و تولید محتوا، معطوف به موضوع مسجد باید در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود