Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری جزئیات دریافت واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر را تشریح کرد.

«علی باقری» به خبرنگار  خبرگزاری شبستان  در گرگان گفت: توزیع واکسن آنفولانزا به دو شکل انجام می شود که در بخش نخست توزیع واکسن در داروخانه ها و بخش خصوصی انجام خواهد شد و مردم می توانند نسبت به خرید واکسن اقدام کنند که این بخش مربوط به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: دریافت واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر و اولویت دار متعلق به حوزه ما است.

 

وی اضافه کرد: اولویت دریافت واکسن آنفولانزا مربوط به پرسنل شاغل در بخش های بیمارستانی و بهداشت، کارکنان شاغل در محیط زیست و دامپزشکی که امکان ابتلا به آنفولانزای پرندگان را دارند، ایثارگران و جانبازان، بیماران پیوندی، دیالیزی و هموفیلی، مادران باردار در معرض خطر، معلولان جسمی و حرکتی و کارکنان مراکز نگه داری بهزیستی و افراد ساکن در مراکز سالمندان و پرسنل شاغل در این مراکز است.

 

باقری با بیان اینکه واکسن آنفولانزا برای افراد پرخطر و در اولویت رایگان است، تصریح کرد: براساس لیست و کد ملی که هر کدام از دستگاه های مربوطه در اختیار ما قرار می دهند توزیع واکسن آنفولانزا انجام می شود، البته شرایط نگه داری واکسن آنفولانزا خاص است به همین علت واکسن در چند مرحله توزیع می شود و بر اساس اولویت در اختیار افراد پرخطر قرار می گیرد.

 

مدیر گروه بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر توزیع بخش اول واکسن آنفولانزا در گلستان آغاز شده و تزریق پرسنل بیمارستانی در حال انجام است و روز گذشته نیز برای بخش دوم واکسن آنفولانزا از تهران اقدام شد.

 

وی در خصوص نحوه توزیع واکسن آنفولانزا برای مادران باردار، بیان کرد: در بخش نخست مادران باردار در معرض خطر، واکسن آنفولانزا را دریافت می کنند و در مراحل بعدی سایر بانوان باردار که تحت مراقبت سیستم بهداشت هستند فراخوان می شوند و نیازی نیست خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

 

باقری با بیان اینکه بانوان باردار برای دریافت واکسن آنفولانزا نیاز به ثبت نام ندارند، اضافه کرد: از دو روز گذشته توزیع واکسن آنفولانزا در استان گلستان آغاز شده است و تعدادی از مادران باردار نیز واکسن را تزریق کردند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: گروه های پرخطر واکسن آنفولانزا مادران باردار علی باقری دریافت واکسن آنفولانزا توزیع واکسن آنفولانزا واکسن آنفولانزا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان

فریبا ولی‌پور در خصوص اجرای ماده ۲۴ قانون جمعیت، اظهار کرد: براساس این قانون دولت مکلف است از کودکان زیر پنج سال حمایت داشته و سبد تغذیه را تقویت کند.

وی با بیان اینکه این اتفاق در لرستان در حال اجراست و روند مطلوبی دارد، بیان کرد: این حمایت نیز شامل مادران باردار و یا مادران دارای کودک شیرخوار زیر دو سال است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته این قانون شامل حال مادران دهک یک است و برای امسال دهک یک، دو و سه را نیز شامل می‌شود.

ولی‌پور اضافه کرد: همچنین ماهانه یک مبلغی به این افراد پرداخت می‌شود که این مبلغ سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بوده و امسال ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین شارژ کارت غیرنقدی نیز برای مادران اجرا می‌شود که این طرح تحت عنوان طرح «یسنا» است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: تا پایان سال گذشته ۳۱۲۶ مورد شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات به افراد مذکور معرفی شدند تا از سید حمایتی تغذیه‌ای بهره‌مند شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب