Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا عصاری چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکسال اخیر ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای آزمایشگاه مرکزی وارد دانشگاه شد و ۲۰ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی مجتمع نوآوری و شکوفایی این دانشگاه در حال هزینه شدن است تا با توسعه زیرساخت‌های پژوهشی شاهد توسعه فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: برای حرکت به سمت دانشگاه‌های سوم و چهارم، المان‌هایی نیاز است که یکی از آنها شکوفاکردن استعداد دانشجویان و ایده‌های هیات علمی است و این امر با ایجاد پارکها و مجتمع‌های نوآوری و شکوفایی محقق می‌شود.
عصاری گفت: پارسال با حضور دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، تفاهم نامه‌ای برای ایجاد مجتمع نوآوری و شکوفایی در این دانشگاه امضا شد.
وی به دیگر پیشرفت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: قراردادهای ارتباط با صنعت در ۶ سال گذشته کمتر از یک میلیارد ریال بوده که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به بالای ۱۴ میلیارد ریال رسیده است.
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهارداشت: نسبت سرانه مقاله دانشگاه جندی شاپور دزفول ۶ سال پیش ۲دهم بود که اکنون به بالای یک رسیده است.
وی افزود: شکر یکی از المان‌های امنیت غذایی در کنار گندم است که متاسفانه این مجموعه از نظر پژوهش‌های کاربری توسط نهادهای متولی حمایت نمی شود که سال گذشته مجوز ایجاد مجتمعی در حوزه نیشکر و صنایع جانبی اخذ شد.
عصاری گفت: ۶ سال پیش فقط موافقت اصولی برای سه دانشکده این دانشگاه گرفته شده بود که با پیگیری های اخذ شده علاوه بر اخذ مجوز قطعی برای آنها، سه دانشکده دیگر نیز اضافه شد و اکنون تعداد دانشکده های این دانشگاه به ۶ دانشکده رسیده است.
وی افزود: آزمایشگاه های دانشگاه پیش ازاین به صورت متمرکز در مجموعه سوله هایی مستقر بودند که با توسعه فضای عمرانی و ساخت دانشکده های مربوطه، ۵۰ درصد از فضای سوله‌ها آزاد و در اختیار مجتمع نوآوری و شکوفایی قرار گرفت که علاوه بر وجود تابلوی قبلی شهدای علمی برای مابقی تجهیزات آزمایشگاهی، یک تابلوی دیگر برای فضای آزاد شده این مجتمع نصب شد که این امر باعث سیاه نمایی برخی افراد شد در حالی که تابلوی شهدای علمی هنوز هم نصب است. 
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای کنگره جندی شاپور اشاره کرد و  گفت: در ۲ کنگره برگزار شده با بیان و ارائه مستندات لازم به منظور ثبت دانشگاه جندی شاپور در فهرست بزرگداشت جهانی به یونسکو ارائه شد که در کنفرانس عمومی سالانه یونسکو این سند ثبت و منتشر شد.

وی افزود: براساس این سند دانشگاه جندی شاپور رسما به عنوان قدیمی ترین و نخستین دانشگاه و مرکز علمی جهان با قدمت یکهزار و ۷۵۰ سال معرفی شده است.
عصاری گفت: سال گذشته مجوز کانون دانش و صنعت قند و شکر کشور که یک کانون ملی است اخذ شد که بستر تصمیم سازی در سطح کلان در امر قند و شکر خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش رشته های مختلف کارشناسی ارشد، حدود ۲ برابر شدن اعضای هیات علمی، اضافه شدن معاونت پژوهشی و ۱۵ هزار مترمربع آسفالت محوطه را از اقدامات ۶ سال اخیر در دانشگاه عنوان و بیان کرد: اختصاص یک طرح ملی مربوط به آموزش عالی کشور به دانشگاه جندی شاپور دزفول، صرف ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت مسجد دانشگاه تاکنون، صرف پنج میلیارد ریال برای اصلاح چمن دانشگاه و توسعه فضای فیزیکی دانشگاه به ۴۰ هکتار از دیگر اقدامات در این مدت است.

عصاری افزود: ساخت چهار بلوک خوابگاهی برای ۶۰۰ دانشجوی دختر، بازسازی خوابگاه پسران و تجهیز گرمایشی خوابگاه گ‌ها از دیگر اقداماتی است که در ۶ سال اخیر در این دانشگاه انجام شده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دزفول خوزستان وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دزفول خوزستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست به همراهی مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای تعامل و همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امضا کردند.

افشین غنی‌زاده با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه در راستای سیاست‌های کلان آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد توافق طرفین اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها دستیابی به موضوعات مهم و مورد توافق طرفین است که با مذاکرات قبلی مشخص شده و در تحقق موضوعات مورد توافق طبق مفاد تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی و به‌منظور بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌های مختلف ازجمله معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک طرفین یاری رساند؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در این مسیر گام برمی‌داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته مابین طرفین به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه به مدت سه سال در هفت ماده ۴ تبصره بوده و به امضای غنی‌زاده نماینده دانشگاه و غلامعلی یاربیگی نماینده ناحیه مقاومت سپاه همچنین تفاهم‌نامه با شرکت بیمه زندگی خاورمیانه نیز به مدت دو سال در ۸ ماده و دو تبصره به امضای رئیس دانشگاه و سیامک حبیبی مدیر توسعه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید