Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:18:32 GMT

استان مرکزی رتبه دوم سالمندی کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۱۲۲

استان مرکزی رتبه دوم سالمندی کشور را دارد

امیرحجت نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا  به مناسبت  ۱۰ مهرماه  و روز جهانی سالمند افزود: از ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ سالمند استان ۳۵ درصد زن و ۶۵ درصد مرد هستند که از این تعداد سه هزار و ۲۰ نفر شهری و یک هزار و ۵۴۰ نفر روستایی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۱۶۹ نفر از سالمندان استان در حوزه توانبخشی بهزیستی مستمری بگیر هستند و به یک هزار و ۱۱۴ نفر نیز خدمات مختلف در زمینه  امور اجتماعی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهرستان تفرش در استان مرکزی با ۱۹ و ۷۸ دهم درصد بیشترین سالمند و شهرستان ساوه با هفت و ۷۳ دهم درصد کمترین شمار جمعیت این گروه سنی  را به خود اختصاص داده اند.

نوروزی با بیان اینکه  ۷۳ درصد جمعیت سالمند این استان در شهرها و ۳۷ درصد نیز در روستاهای مختلف استان زندگی می‌کنند، افزود: پنج مرکز نگهداری سالمندان در این استان فعال است که در مجموع بیش از ۵۰۰ نفر را نگهداری می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: هرم جمعیتی کشور به سمت میانسالی و پیری در حرکت است و با توجه به این تحولات باید مطابق ساختار سنی نیازهای افراد در جامعه برآورده شود که تحقق این مهم علاوه بر برنامه ریزی منسجم، مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: رسیدگی به مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی سالمندان اهمیت خاصی دارد و مدیریت آن مستلزم هماهنگی میان تمامی بخش‌ها است و در این رهگذر برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از جمله راهکارهای لازم به شمار می‌روند.

سالمندی طبق تعاریف موجود به جمعیت ۶۰ سال به بالا اطلاق می‌شود.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها استان مرکزی سالمندان روز جهانی سالمندان اداره کل بهزیستی استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سالمندان روز جهانی سالمندان اداره کل بهزیستی استان مرکزی استان مرکزی سالمندان روز جهانی سالمندان اداره کل بهزیستی استان مرکزی اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس خراسان، مجید فدوی سه شنبه شب در آستانه هفته معلم طی نشست خبری اظهار کرد: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

فدوی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش گناباد این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سال‌های گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آن‌ها استفاده می‌کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فدوی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه