Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین میانجی گفت: مساجد و هیئت‌ها می‌توانند امکاناتی را که در سال‌های گذشته برای اربعین به کار می‌گرفتند و هزینه‌هایی را که در این مسیر خرج می‌کردند در قالب موکب‌های سلامت و به منظور مقابله با ویروس کرونا ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حبیب الله میانجی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ثواب زیارت حضرت امام حسین (ع) بسیار عظیم است به طوری که در روایت آمده است: «ثواب هر قدمی که زائر امام حسین (ع) از منزل خود تا حرم ابی ‌عبدالله برمی ‌دارد، حال هر مقدار فاصله که بین منزل و حرم باشد، با ثواب یک حج و عمره قبول‌شده برابری می‌ کند» اظهار کرد: این ثواب برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در اربعین نیز صدق می کند اما آنچه اربعین حسینی را در سال های اخیر مهم تر کرده، به عظمتی مربوط است که برای اسلام ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد درس خارج فقه افزود: امسال به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا امکان حضور مردم از کشورهای مختلف در عراق و شرکت در پیاده روی با شکوه اربعین حسینی وجود ندارد بنابراین مساجد و هیئت های مذهبی می توانند امکاناتی را که در سال های گذشته برای این حرکت به کار می گرفتند و هزینه هایی که انجام می دادند در قالب موکب های سلامت درآورند تا با کمک به مدافعان سلامت و بیماران مبتلا به این ویروس، موجب تسریع در مقابله با شیوع کرونا شوند.

 

وی اضافه کرد: امسال به دلیل عدم امکان برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی، بهتر است مساجد و هیئت ها بسته های معرفتی و بصیرتی مرتبط با پیام های نهضت عاشورا را تولید و در اختیار مردم قرار دهند. همچنین می توانند همسو با سخنان مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی، بسته های ارزاق و بهداشتی تهیه و به دست نیازمندان برسانند.

 

حسینی با بیان اینکه تعطیل شدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی به معنای تعطیل شدن مجالس مرتبط با این مناسبت نیست، گفت: هر کس به هر مقداری که می تواند در برپایی موکب های سلامت، تهیه بسته های ارزاق و بهداشتی و تهیه محتواهای معرفتی مرتبط با معارف حسینی و به نیت حضرت اباعبدالله (ع) مشارکت کند و به این صورت از ثواب شرکت در پیاده روی اربعین بهره مند شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد و هیئت ها می توانند از طریق فضای مجازی امکان بهره مندی از فضای معنوی پیاده روی را ببرند و به این صورت نام شان در شمار زائران امام حسین (ع) ثبت شود. رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نیز در برنامه هایی که در مساجد و حسینیه ها در ایام اربعین برگزار می شود نیز ضروری است و نقشه های دشمنان در شبهه افکنی درباره بی توجهی برخی از نمازگزاران و عزاداران به نکات بهداشتی را خنثی می کند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: هیئت ها اربعین حسینی پیاده روی اربعین مساجد مساجد و هیئت ها موکب های سلامت اربعین حسینی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم